Common Sense - Resurrection (1994)

Label: Relativity

1. Resurrection (3:47)
  2. I Used to Love H.E.R. (4:39)
  3. Watermelon (2:39)
  4. Book of Life (5:06)
  5. In My Own World (Check the Method) (3:32)

met No I.D.

6. Another Wasted Nite With... (1:02)
  7. Nuthin' to Do (5:20)
  8. Communism (2:16)
  9. WMOE (0:24)
  10. Thisisme (4:54)
  11. Orange Pineapple Juice (3:28)
  12. Chapter 13 (Rich Man vs. Poor Man) (5:23)

met Ynot

13. Maintaining (3:49)
  14. Sum Shit I Wrote (4:31)
  15. Pop's Rap (3:22)
avatar van Reijersen
Wat een geweldige cd is dit zeg! Een klassieker in de hiphop, Common is meesterlijk, de teksten zijn meesterlijk, de producties zijn meesterlijk. Alles klinkt lekker, luister m zowiezo elke week 1 a 2 keer. Krijg er al jaren geen genoeg van. 5 sterren, no doubt.

Snowman
Ja samen met BE zijn beste album. I used to love h.e.r. moet elke muziek liefhebber horen. 5 sterren

avatar van Reijersen
Snowman schreef:

Dan vergeet je zomaar zn allerbeste album: Like Water for Chocolate

avatar van MJ_DA_MAN
Ik ken alleen I Used to Love H.E.R., ik vind die beat redelijk, maar die tekst is zoooooo goed. Echt een lyric-classic.

Vreemd dat dit album bij Ruthless is uitgebracht

Improvision
op de achtergrond van Book Of Life hoor je zo "One life, one life, one life", uit welk nummer is dat een sample?

Relax
Jammer ik vind dit album iets minder omdat ik zjin stem niet vind passen bij old school achtige beats, en in die tijd hadden ze al instrumentjes voor wat betere beats.
4.0 voor de lyrics

avatar van MJ_DA_MAN
Dit album is bijna perfect, alleen ben ik het er mee eens dat zijn stem soms niet past bij de beats, die overigens wel perfect zijn. Maar dat maakt bijna niet uit, dit album is absoluut een klassieker en een aanrader. En de tekst van I Used To Love HER... briljant. Andere favorieten zijn Resurrection, Nuthin' To Do, Thisisme en Chapter 13 (Rich Man vs. Poor Man). Geweldig album dus. 4,5* (shit dan haal ik het gemiddelde omlaag ). Misschien ooit nog eens in mijn top 10.

avatar van MJ_DA_MAN
Kom op mensen nog 3 hoge stemmen en dit album stoot JMT zwaar van de nummer 1 plek af in de rap-top lijst 4,65* gemiddeld is echt ongekend hoog

Vreemd dat dit album bij Ruthless is uitgebracht

Klopt ook niet want hij is bij Relativity uitgebracht

Klopt, verbeterd.

eazyfan
wow deze staat vet hoog in de hiphoplijst,

avatar van Conway Twitty
Hmm met een gemiddelde van 4.70 staat hij overal wel hoog denk ik .

avatar van MJ_DA_MAN
Nu op 1 in de hiphoplijst leuk. Heb het gevoel dat hij nu steeds meer stemmen zal gaan krijgen. Was een beetje een onderschat denk ik vanwege de weinge stemmen maar toch zeer hoge stemmen

avatar van thomzi50
Ik heb een stukje gehoord, ik denk dat ik vier stemmen stem, maar ik heb het geheel niet gehoord. Ik ga 'm binnenkort zoeken en kopen denk ik.

avatar van thomzi50
Vier sterren bedoel ik natuurlijk, als de verontwaardiging daarop gericht is

avatar van T.O.
Nee, die is gericht op het feit dat je slechts een 'stukje' hebt gehoord.

heel erg goed album met hele sterke en goede teksten

* * * * *

5 sterren

T.O. schreef:
Nee, die is gericht op het feit dat je slechts een 'stukje' hebt gehoord.

Ik heb hem niet zelf, binnenkort wel - en hoorde dus een stukje bij een vriend, waar ik kort was

thomzi50 schreef:

Stem dan niet. Wacht tot je hem hebt en in ieder geval één keer helemaal gehoord hebt...

avatar van Gyzzz
Hij heeft toch ook nog helemaal niet gestemd

Inderdaad ?? Heb ik ook nooit gezegd

avatar van Niek
Ja, vier sterren zeg je toch??

Niek schreef:
Ja, vier sterren zeg je toch??

thomzi50 schreef:
ik denk dat ik vier stem

Nee hij zegt het niet maar genoeg ophef over deze nutteloze discussie. Hij heeft niet gestemd, heeft dat ook gezegd, klaar.

Je hebt gelijk...

avatar van Collect Call
Geweldige cd!

Pauper
Gewoon weg een van de aller beste HipHop albums die respect verdient of je het nou leuk vind of niet. Ik hou ervan en dus beloon ik het met een 5, en dat doe ik niet vaak!

Kon het niet uitluisteren wegens gewoonweg te saai en ongeïnspireerd.

Pauper
sn@ke schreef:
Kon het niet uitluisteren wegens gewoonweg te saai en ongeïnspireerd.

Maar zoals ik al zei: "een plaat die respect verdient, of je het nou leuk vind of niet.."