The Black Eyed Peas - Elephunk (2003)

Hip-Hop / Pop
Label: Interscope

1. Hands Up (3:35)
  2. Labor Day (It's a Holiday) (3:58)
  3. Let's Get Retarded (3:35)
  4. Hey Mama (3:34)
  5. Shut Up (4:56)
  6. Smells Like Funk (5:04)
  7. Latin Girls (6:17)
  8. Sexy (4:43)
  9. Fly Away (3:35)
  10. The Boogie That Be (5:12)
  11. The APL Song (2:54)
  12. Anxiety (3:38)

met Papa Roach

13. Where Is the Love? (4:46)

met Justin Timberlake

14. Third Eye (3:42)
  15. Rock My Shit * (3:52)
  16. What's Goin Down * (2:41)
avatar van Jordy
Jordy (admin)
Opvallend toch dat ze met hun minste album dan eindelijk echt doorbreken. Hun eerste 2 albums staan vol met nummers van het kaliber "Shut up" (vaak beter), maar ze hadden zo'n kwijlnummer als Where Is The Love nodig om eindelijk eens echt aandacht te krijgen hier.

avatar van Kos
Kos
Vreselijk nummer inderdaad (Shut Up vind ik al niet veel beter overigens). De Black Eyed Peas hebben gewoon een knieval gemaakt naar het grote publiek en breken daarom door, zoals zovelen voor hen.

avatar van Daan
Hey Mama - de nieuwe single - is trouwens ook een erg leuk liedje.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Kos schreef:

Ik vind dus juist dat het album op Where Is The Love net zo (wel of niet) commerciëel is als alles dat ze ooit gemaakt hebben. Met misschien een uitzondering bij dat Primo nummer op hun 2e cd (fijn nummer!)

avatar van T.O.
Toen ik de eerste keer een clip zag van de Black Eyed Peas, dacht ik dat een band zou worden in de stijl van de Native Tongues en aanverwanten. Ben ik even bedrogen uitgekomen...

Leukste tot nu toe is die nieuwste single, die hebben ze wel net iets anders dan de track op het album genoemd: Let's Get Retarted -> Let's Get It Started

Black eyed peas is zonder meer een supergroep. Supercommercieel weliswaar maar de singles let's get it started, shut up, hey mama en where is the love zijn gewoonweg erg hoogstaand. Where is the love mag dan mierzoet zijn, het is een erg genietbare song, net zoals heel dit album erg genietbaar klinkt, met superieure zangkwaliteiten van het vrouwelijk bandlid samen met de andere 3 karakteristieke rappers.

Favourite
Leuke muziek

Ik vind dit echt een leuk album. Vooral Let's Get It Started en The Apl Song 4*

Hou helemaal niet zo van Hip-Hop, maar dit heeft nog wel wat. Het is een groepje wat je denk ik niet zo snel kunt scheiden, ze horen echt bij elkaar. Ze hebben een paar leuke nummers. Niet dat ik dit album ooit zal kopen of één van de anderen. Maar er is één ding wat ik vast kan stellen, en dat is dat dit de enige vatzoenlijke Hip-Hop groepje is.

Voor zover ik het ken 2,5*'en

Je moet alleen stemmen als je het hele album gehoord hebt...

avatar van Word_Play
Veel mensen onderschatten will.i.am's productieskills...Hey Mama heeft een geweldige groove.

avatar van BoordAppel
Vind ik ook Word Play. Erg fijne producer. Ben ook wel benieuwd naar zijn solo albums maar die zijn nogal moeilijk te vinden helaas.

avatar van miak
Deze cd is geweldig!
Een paar mindere nummers, maar een paar zijn zo lekker: ale 4 de singles, smells like funk, Anxiety, The Apl song...
hij klinkt egt heeel lekker!!!

Muziek wordt slecht, verkoopcijfers worden goed...magic!

hele leuke cd en het leukste nummer vind ik
lets get started

lekker cd-tje jammer dat ze commercieel zijn geworden...

where is the love hadden ze weg mogen laten.

eazyfan
ze hadden wel alles mogen weglaten want dit zuigt.

avatar van BoordAppel
Waarom beluister je in godshemelsnaam dit album als je de vorige twee platen al niets vind?

eazyfan
Nouja ik heb deze niet helemaal geluistert zo'n 75% nouja
ik was gewoon benieuwd en had wat zin om ze uit te lachen dit was tog zo het begin van de commerciele zever.
dit was tog Fergi's eerste cd met hen voor zover ik weet waarschijnlijk hun domste cd.sorry mensen maar zelf Justin Timberlake doet er in mee best zielig

avatar van Den7482
Haalt absoluut niet het niveau van de vorige 2 albums, maar is wel een stuk beter dan de opvolger Monkey Business...
Liever had ik Fergie niet gezien natuurlijk, maar hier kan ik het nog net accepteren (op Monkey Business is ze verschrikkelijk).
Leuke nummers zijn Let's Get Retarded, Hey Mama en Sexy met het pianoriedeltje van Sergio Mendes. Zwoel in de goede zin van het woord.

avatar van grovonion
heel wat lekkere singles, de rest is zeer matig.

avatar van Ali Chemicali
tis allemaal wel goed hoor, maar ik vidn er gewoon nix aan

Nr 3, 4, 5 en 6 vind ik erg goede nummers

avatar van thomzi50
Normaliter check ik dit type albums niet, maar ik kwam 't toevallig tegen op internet en probeerde 't 'ns. De eerste 2 tracks zijn niet eens zo slecht, helaas verziekt Fergie het deels en zijn de beats gesampled. Nummer drie ken ik al door Get It Started dus maakt op mij ondansk dat't kwalitatief in orde is weinig indruk.

Veel nummers vind ik verder maar slap of irritant, zoals Smells Like Funk. Ook Latin Girls vind ik een rampje. En dan het rockuitstapje bij Anxiety. Waardeloos. Ik werd bijna blij toen ik Where Is The Love hoorde, terwijl dat ook een zeiknummer is, dat de meute aanspreekt. Afsluiter Third Eye is ook niet veel, maar een verademing tussen de net genoemde shitnummers. Shut Up vind ik een stuk leuker, en het begin van de c.d. haalde ook een respectabel niveau, waardoor het album niet het laagst haalbare krijgt. Bij vlagen is de rap ook nog wel aardig, evenals de producties. 2*

avatar van Heelphlip
0,5
Vreselijk slecht. Jammer dat dat vrouwtje er doorheen is gaan bléren. De ondergang van de mooie hiphop die de Peas maakten en het bewijs dat het neppe gasten zijn (we don't wear Tommy Hilfiger or wear baseball caps). Toch zijn de eerste 2 albums nog steeds goed.

avatar van HaWe
Hands Up vind ik een heel leuk nummer Where is the love is ook gewoon goed, ook Shut Up kan er nog wel mee door, maar dan houdt het op... jammer genoeg

avatar van Discoverme
Commercieel of niet..Hands up, Labor Day, Let's get retarded (de uitgebracht versie heeft betere harde beats), Shut up, Anxiety...stuk voor stuk goede nummers.Ook leuk hoe , The Godfather-theme gebruikt is in een nummer. Latin Girls had ik ook vaak op repeat staan.

Het is een zeer afwisselend album; met disco-invloeden, rock, latin, hip-hip en dancehall

Goe album 3.5 .