The Black Eyed Peas - Elephunk (2003)

Hip-Hop / Pop
Label: Interscope

1. Hands Up (3:35)
  2. Labor Day (It's a Holiday) (3:58)
  3. Let's Get Retarded (3:35)
  4. Hey Mama (3:34)
  5. Shut Up (4:56)
  6. Smells Like Funk (5:04)
  7. Latin Girls (6:17)
  8. Sexy (4:43)
  9. Fly Away (3:35)
  10. The Boogie That Be (5:12)
  11. The APL Song (2:54)
  12. Anxiety (3:38)

met Papa Roach

13. Where Is the Love? (4:46)

met Justin Timberlake

14. Third Eye (3:42)
  15. Rock My Shit * (3:52)
  16. What's Goin Down * (2:41)
wel leuk niet hoogstaand
een 3***

3* voor boogie that be en lets get retarded

Pauper
wat een wannabee goodie mob cover zeg.. maar leuk albumpje zolang ik er niet naar hoef te luisteren

Raekwon the chef
aardig

avatar van Wib0__
Leuk dat Fergie erbij is gekomen..
Zitten best lekkere nummers tussen, zoals; Let's get it Started (Album; Let's Get Retarted), Shut Up, Hey Mama en Where Is The Love?!

avatar van Wib0__
Leuk dat Fergie erbij is gekomen..

avatar van Rammetje*
Heb dit album 3 jaar geleden van sinterklaas gekregen Best een aardig album, en best vaak gedraaid. Mijn favorieten waren Where Is The Love, Shut Up, The Boogie That Be en Fly Away. En het nummer met Papa Roach is ook zeker niet verkeerd!

Een 3,0!

avatar van Stapler
Lol! die voorkant is echt keihard gejat van Goodie Mob.

Raekwon the chef
Hoe vaker ik het luister, hoe oninteressanter dit wordt, en Fergie is echt irritant.

avatar van waxs
Best een vrolijk plaatje, maar niveau ontbreekt er een beetje aan.

avatar van AardbeitJ
Zijn ze nog bijelkaar omdat fergie voor zichzelf aant zinge is..
En ik vind goed een 3.5je:)

EVANSHEWSON
waxs schreef:
Best een vrolijk plaatje, maar niveau ontbreekt er een beetje aan.

Nogal veel van hetzelfde; Kocht ik eens, sterk afgeprijsd. Vind er niet zo veel aan, eigenlijk.

***

Ik ga volledig mee met Discoverme. Het is dan ook hun enige goede cd.

avatar van Reijersen
Catchy en grappig album van BEP. Vindt hun eerdere werk beter, maar dit is zeker niet slecht. Het commerciële is er wel vol ingekomen met de komst van Fergie. Maar dat is hier nog goed te versmaden.

3,5 ster.

avatar van douwens
Where is te love had mij toendertijd positief verrast, sowieso beste album van de Black eyed peas. Na Monkey business zijn ze voor mij eigenlijk volledig afgeschreven.

douwens schreef:
sowieso beste album van de Black eyed peas.

Misschien dat je de 2 voorgaande albums ook eens moet proberen.

avatar van douwens
Dat is toch ZONDER Fergie? Misschien moet ik dat dan maar eens doen. Ik bedoelde natuurlijk ook, beste album dat ik ken hehe.

avatar van Reijersen
Dat is inderdaad zonder Fergie. Is daarnaast ook wat meer hiphop, maar zeker het proberen waard.

avatar van PeaBody_4Life
DIT IS EGT EEN TE GEK ALBUM!!!! :):):) love it. Zo vaak geluisterd, kan er geen genoeg van krijgen. w8 op hun nieuwe album dat vast en zeker ook helemaal te gek is

avatar van Kill_illuminati
Ik ken het gehele album en vind hem persoonlijk zeer mager.
Ik vind eigenlijk maar een handje vol nummers leuk waaronder:
*Where's the love?
*Anxiety
*Shut up
*Lets get retarted
Ik heb dit nooit geluisterd met de intensie dat het commercieel zou zijn, ik kende dat begrip toen niet eens dus luisterde dit neutraal en vond het eigenlijk toen erg origineel klinken. Jaren geleden vond ik een albums al leuk als er 1 of 2 leuke nummers op stonden.

Sorry voor de fans van dit album maar in mijn ogen (of liever gezekgt oren) staan er maar een handje vol goede nummers en klinkt alhelemaal niet als een solide album. Anxiety was toen en nu nog soms een banger maar de rest is al weer licht vergeten.
Een 1,5*

RedLightCityBoy
Snap niet waarom dit zo slecht wordt beoordeeld.
Heb deze destijds gekocht, en ik ken hem helemaal uit mijn hoofd.
BEP is nog erg sterk hier, een tikkeltje commercieel, maar de kwaliteit op dit album is van een hoog niveau. Mooie funky beats en een paar aardige rappers. Fergie is hier gelukkig nog niet zo vervelend als op haar solo plaat. The Boogie That Be vindt ik persoonlijk een top nummer.

Joy
Reijersen schreef:

shut up is niet zonder fergie

RedLightCityBoy
Nee maar hij heeft het ook over Black Eyed Peas in de jaren 90' (toen was Fergie er nog niet bij).

Father McKenzie
Konijn met pruimen.... of zoiets. Dit was ontzettend gehyped, destijds, dat ik dacht.... tja, flink afgeprijsd, allez, ik ga dit eens proberen.... na 2 luisterbeurten lag het daar stof te vergaren. Ik zie er de grandeur echt niet van in, erg middelmatige pop, vaak zelfs erg tijdelijke houdbare popdeuntjes.
En dan zat nog het woord Funk min of meer in de titel, maar onder funk versta ik iets anders.... neen, zucht...

RedLightCityBoy
Wel degelijk funk hip-hop.

avatar van LucM
Dit album had ik eerder meermaals beluisterd vanwege de hype, de hitsingles werden bovendien op de radio grijsgedraaid.
Pop met beperkte houdbaarheid, melodisch is het al te simplistisch en echt swingen wil het ook niet, ritmisch mocht het wat steviger zijn. Wel zijn de teksten soms grappig.

avatar van kaztor
Je moet toch wel van goede huize komen om een nummer te maken dat zo belachelijk is als (*kuch*) Let's Get Retarded...

avatar van Mb.
Mb.
Toch een van de eerste CDs die ik gekocht heb. Dus toen ik laatst deze CD opzette werd ik enigszins getroffen door sentiment en vreugde, wat vervolgens veranderde in ongeloof door het ontnuchteren van mijn gedachten. Want ik ben immers verder in de wereld van muziek gedoken dan de Top 40 en ben daardoor uiteraard kritischer geworden op muziek in zijn geheel. Liedjes waar ik vroeger gek van werd (op de positieve manier) deden mij nu helemaal niks.

De Hip-Hop van de "Peas" neigt namelijk soms teveel naar simpele pop, wat met name te wijten is aan zangeres Fergie, maar ook de rappers stellen teleur met hun teksten. Maar dit moet je voor lief nemen, want voor de rest blijft het gewoon knallen met lekker felle 'pop-hop', zoals je het beter kan beschrijven. En om te zeggen dan het mist aan originaliteit vind ik onterecht, want hier en daar komen ze toch best origineel uit de hoek, vooral als je het vergelijkt met andere commerciele hip-hop.

Over het algemeen is er nog steeds niks mis met deze plaat; de wat betere Hip-Hop kenner heeft nou eenmaal de neiging om te zeuren op alles wat ook maar een beetje commercieel is. Wat het doet, doet het gewoon goed. Natuurlijk moet je deze plaat niet kopen voor de diepgaande teksten, of vergaande sferen.. nee, gewoon je verstand op nul en bang to the boogie that be!

88Fabian
Echt wel 1 van de minder goeie albums die black eyed peas heeft gemaakt.
de nummers zijn best wel mat bij dit album.

avatar van MAS
MAS
Heb dit album toen ik het 6 jaar geleden kocht heel vaak geluisterd. Inmiddels is mijn smaak een beetje veranderd en blijft het album voor mij niet overeind staan. Toch een 2 voor Where is the love wat ik nog steeds een dik nummer vind.