Stars of the Lid - And Their Refinement of the Decline (2007)

Electronic / Avant-Garde
Label: Kranky

1. Dungtitled (In a Major) (5:54)
  2. Articulate Silences Part 1 (5:24)
  3. Articulate Silences Part 2 (5:37)
  4. The Evil That Never Arrived (5:05)
  5. Apreludes (In C Sharp Major) (3:45)
  6. Don't Bother They're Here (10:10)
  7. Dopamine Clouds over Craven Cottage (5:55)
  8. Even If You're Never Awake (Deuxieme) (9:21)
  9. Even (Out) (4:52)
  10. A Meaningful Moment Through a Meaning(Less) Process (4:33)
  11. Another Ballad for Heavy Lids (4:33)
  12. The Daughters of Quiet Minds (13:22)
  13. Hiberner Toujours (1:49)
  14. That Finger on Your Temple Is the Barrel of My Raygun (5:04)
  15. Humectez La Mouture (5:31)
  16. Tippy's Demise (8:19)
  17. The Mouthchew (3:41)
  18. December Hunting for Vegetarian Fuckface (17:45)

fastpulseboy

OMG!!!!!!

TOF

KAN NIET WACHTEN

avatar van Fianosther
Dit wordt waarschijnlijk een van de releases van 2007 samen met de nieuwe supersilent.

Fianosther schreef:
de nieuwe supersilent.

Weet iemand al hoe díe gaat heten?

avatar van eviljoke
8 waarschijnlijk zekers (de nieuwe supersilent)

lijkt me duidelijk

Check bovenste nieuwsbericht voor sneak preview van het album:

Of hebben de soulseekers onder ons het album in zijn geheel al tig keer beluisterd......?

Is ie al gelekt dan?

JSC
niet dat ik weet (heb 'm in m'n slsk wishlist)

MJ_DA_MAN schreef:
Is ie al gelekt dan?

Geen idee, ik gebruik dus geen soulseek, vandaar ook mijn vraag. Was wel benieuwd naar de eerste bevindingen.

avatar van Fianosther
Meestal niet zo ver voor de release

fastpulseboy
ik ben em ook nog niet tegengekomen, maar kan goed al ergens rondslingeren. er hoeft maar 1 iemand een promootje te rippen.

Sietse
is zeker nog niet gelekt, anders had ik hem ondertussen al wel gehad...check dagelijks meerdere malen op oink en indietorrents voor oa. dit album (en das nog sneller dan dat ie op slsk zal zijn)

JSC
Er is nu ook een tweede track beschikbaar op pitchfork

lek

Sietse
Nog steeds bezig met mijn eerste luisterbeurt, maar wat een luisterbeurt.
Stars of the Lid gaan verder waar ze met Tired Sounds Of waren gebleven. De orkestratie (om het zo maar ff te noemen) is wederom wat voller geworden.
Er is nu weer wat meer ruimte voor strijkers en ook de hoorn komt weer terug.
En het geluid is wederom diep, heel diep.

Dit wordt waarschijnlijk toch echt wel top 10 materiaal.

blijft alleen nog de vraag of ik hem op cd of vinyl ga kopen.

Hierover later meer.

avatar van Paalhaas
Nog 11 minuten hier. Trouwens: VS/België?

avatar van KampF
Vinyl!

Ik ben em nu aan het binnenslepen. Zeer benieuwd. Bedankt voor de korte omschrijving alvast.

Sietse
cd 2 is heel erg mooi. Daar is nog veel meer ruimte voor de strijkers (met name cello, maar ook violen)

en ik denk dat ik inderdaad maar voor het vinyl ga, dat scheelt maar 6 dollar (bij het label zelf) dus dat is best te doen.

avatar van Paalhaas
Weer een erg mooi album, al lijkt hij me vooralsnog niet te kunnen tippen aan The tired sounds of.... Ik begin voorzichtig met een 3,5/5 maar dat kan heel makkelijk eens stijgen na de 2e luisterbeurt.

avatar van HammerHead
Paalhaas schreef:
Nog 11 minuten hier. Trouwens: VS/België?

Dat lijkt me niet, tenzij er hier sprake is van het aannemen van de Belgische nationalitiet. Het feit dat iemand (Adam Wiltzie) in België woont maakt 'm nog geen Belg.

Sietse
maar 3,5 Paalhaas, ik hoop dat je na wat meer luisterbeurten hier meer over kan zeggen.

Ik heb hem nu 2x helemaal gehoord en moet zeggen dat ik het echt heel erg mooi vind. Nog niet zeker of ik mooier vind dan Tired Sounds Of, maar in de buurt zeker. Meer luisterbeurten komen er zeker nog aan.

avatar van KampF

Genoten tijdens een treinreis van Utreg naar Eindhoven. Ik gleed bijna van mn stoel af. Het mooie is de constante volumewisseling (geen geluid - geluid - geen geluid - geluid)
& het inspringen van de instrumenten. Klinkt allemaal erg algemeen gezien ik geen expert ben op dit gebied. Een goede eerste indruk, zou eigenlijk alleen nog maar kunnen groeien.

Sietse
ik zet toch voorzichtig in, nog niet de volle mep, hoe mooi dat ie ook is. Wel iig weer een hoogstaande release.

4.5

avatar van bonothecat
Het klinkt zeker allemaal erg aangenaam, maar ik heb nog niet ontdekt wat nu precies het verschil is met de gemiddelde new wave/meditatie/ademhalingsoefen cd. Maar op 1 of andere vage manier blijf ik toch steeds luisteren naar deze band. 3*

avatar van MJ_DA_MAN
Shit, heb hem nog steeds niet beluistert. Moet snel gebeuren, maar gezien ik 's avonds/'s nachts weinig tijd heb komt het er steeds niet van. En ja, ik wil hem pérsee op die delen van de dagen luisteren i.v.m. de juiste omstandigheden die je moet hebben bij ambient .

Sietse
wat een gelul toch met al die omstandigheden...goede muziek is goede muziek op ieder moment van de dag.
Je lijkt wel zo'n new age hippy waar de muziek die bonothecat aanhaalt naar verwijst.

Sietse schreef:
wat een gelul toch met al die omstandigheden..

Dat is gewoon puur gevoel, en bij iedereen anders. Gelul vind ik dus een beetje een neerbuigend woord.

goede muziek is goede muziek op ieder moment van de dag.

Klopt, maar bij ambient voel ik toch altijd iets speciaals als ik het later op de dag luister. Ook puur persoonlijk dus.

Zo oud ben ik nou ook weer niet.