Arcade Fire - Neon Bible (2007)

Canada
Rock / Pop
Label: Merge

1. Black Mirror (4:13)
  2. Keep the Car Running (3:29)
  3. Neon Bible (2:16)
  4. Intervention (4:19)
  5. Black Wave / Bad Vibrations (3:57)
  6. Ocean of Noise (4:53)
  7. The Well and the Lighthouse (3:56)
  8. (Antichrist Television Blues) (5:10)
  9. Windowsill (4:16)
  10. No Cars Go (5:43)
  11. My Body Is a Cage (4:47)
fastpulseboy
Ataronchronon schreef:
de échte fan wacht natuurlijk op het album, en luistert alleen de officieel uitgebrachte tracks

waarom toch? als echte fan wil je toch zsm iets nieuws horen? en als je em later toch koopt, waarom dan niet ff iets van te voren luisteren. Ik begrijp het principe niet van de anti download. Bij mij heeft het downloaden geleid tot veel meer aankopen omdat je minder snel miskopen doet en dingen rustig van te voren kan luisteren.

waar haal je vandaan dat ik anti-download ben?

avatar van Jochempie
Ik vond het eerste album werkelijk vreselijk maar ik ben natuurlijk wel beniewd naar de opvolger van de meest gehypte band van de jaren 2000. Ik heb Black Mirror gehoord die ik in 1 klap beter vond dan alles op Funeral maar toch redelijk standaard en saaiig. Funeral vond ik gewoon een lelijk niet om aan te horen album en dan is iets saais toch beter lijkt me?

gehypt

Als deze band dan toch zo gehypt zou zijn dan is het toch in beperkte kringen. Er is niemand dat ik weet in mijn directe omgeving die ooit al van deze plaat heeft gehoord. Mensen die met muziek bezig zijn kennen deze band, anderen daarentegen echt niet hoor

avatar van HiLL

klein klikje

Overigens weet ik wel waar ik deze cd ga bestellen: €11,99

dircky007 schreef:

Kijk hier

Rateyourmusic

Meer dan 3000 stemmen en dat hebben maar weinig albums op die site. Volgens mij staat die zelfs in de top 20 meest gestemde albums ooit daar. Iedereen in 2004 had het over de arcade fire net zoals in 2005 over suflul stevens en in 2006 over Joanna Newsom. Het was DE hype van 2004 en dat lijkt me echt moeilijk te ontkennen, behalve als je over die gitaarpop bandjes gaat praten zoals Franz Ferdinand en Kaiser chiefs natuurlijk maar dat is op een meer mainstream niveau en buiten muziekland.

HiLL schreef:

klein klikje

Overigens weet ik wel waar ik deze cd ga bestellen: €11,99

Uw gehoor lijkt nog redelijk goed, ook al mist u soms iets. Een gratis hoortest bij de audicien kan u een preciezer inzicht geven in de stand van zaken van uw gehoor. Wees zuinig op uw oren en doe over een jaar nog eens een test, om te zien of er geen achteruitgang heeft plaatsgevonden.

avatar van johan de witt
Het enige verschil is inderdaad dat Arcade Fire (nog) geen doorbraaksingle hebben gehad en dus niet bekend zijn bij mensen die niet van 'alternatieve' muziek houden, net zo min dus als Stevens of Joanna Gruesome.

voltazy
al 5 nummers gehoord, klinkt goed en ben zeer benieuwd naar de rest van het album, aangezien ik the arcade fire's debuurt zeer sterk vind

Die 5 gelekte nummers zijn inderdaad geweldig, met name Black Mirror

avatar van LittleBox
Jochempie schreef:

Open brief aan Jochempie. Even off topic. Excuses daarvoor.

Beste Jochempie,

Het lijkt net of je MuMe gebruikt als een soort therapie om lekker frustraties van je af te schrijven. Het valt me op dat je met een haast satanisch genoegen afgeeft op albums die in jouw beleving een hype vormen. Dat resulteert soms - ik moet het toegeven - in onnavolgbare posts zoals bij de Fratellis. Goed, albums afkraken zuiver en alleen op het al dan niet aanwezige hype-karakter geeft al veel van je psyche prijs maar als je desondanks zou willen dat je mening nog enigszins serieus genomen wordt, wil ik je toch vragen je te onthouden van dit soort rammelende posts. Het kan je smaak niet zijn, prima. het kan zijn dat je het slecht gejatte muziek vindt, ook prima (hoewel, bij Arcade Fire?) maar graag hoor ik een échte mening. En over de hypes van de afgelopen jaren gesproken: zo vaak zat men er niet naast hoor....

En nu weer even on topic: ik ben razend nieuwsgierig naar de opvolger van het in mijn ogen zeer terecht gehypete Funeral .

Is de muziek echt zo depressief als de titels laten vermoeden?

the arcade fire is ongeveer de vrolijkste band die ik waardeer, dus dat valt wel mee

LittleBox schreef:

Open brief aan Jochempie. Even off topic. Excuses daarvoor.

Beste Jochempie,

Sorry als ik zo overkom en het is echt niet mijn bedoeling om over te komen als zo'n elitaire lul die alle hypes afkraakt (ik heb de Arctic Monkeys 4 sterren gegeven )
Maar ik hou nou eenmaal niet van hypes die sommige bands die in mijn mening niet boven de rest uitsteken volledig geweldig verklaren en razend populair maken. In mijn mening verdienen betere bands in het genre veel meer succes dan steeds diezelfde soort die in de middenmoot zit (En voor mij is de Arcade Fire gewoon een soort van Neutral Milk Hotel ripp-off met wat elementen erbij gevoegd). Ik zal wel ophouden over de zogenaamde hypes te praten want ik snap dat het sommige mensen irriteert maar ik laat mijn mening hier nog zeker gelden op sommige albums

Ik zie toch niet zo'n groot verband tussen the arcade fire en neutral milk hotel. OK het zijn allebei indie rock bands, maar nu om te zeggen dat de arcade fire een ripp-off is van neutral milk hotel vind ik toch wel een grove stelling. En voor neutral milk hotel geld hetzelfde, ze zijn ook gehypt in alle "alternatieve" kringen, misschien niet op den releasemoment van het album, maar wel jaren later.

ja

of i.i.g de 2 nummers die ik tot nu toe gehoord heb

dircky007 schreef:

Ja ze zijn gehypt, dus? Volgens mij zei ik daar wat anders over.

avatar van Montorsi
Black Mirror en Intervention zijn geweldig, Ocean of Noise is het beste nummer van wat ik van deze CD gehoord heb. Alleen My Body is a Cage heeft mij nog niet echt overtuigd, Black Wave/Bad Vibrations is eveneens sterk..

Is de muziek echt zo depressief als de titels laten vermoeden?

Wat is er zo depressief aan?

Montorsi schreef:

Wat is er zo depressief aan?

dat is mij ook een totaal raadsel

avatar van Gajarigon

dat is mij ook een totaal raadsel

Bad Vibration, my body is a cage... vrolijk is anders.

Gajarigon schreef:

Bad Vibration, my body is a cage... vrolijk is anders.

maar ''depressief'' is iets anders dan ''niet vrolijk''

Lost Highway
Black mirror, Black wave/bad vibrations, No cars go, My body is a cage,.... Er lijken me geschiktere dingen om de polonaise te starten. De nummers die ik beluisterd heb klinken alvast goed, dus dit wordt samen met de nieuwe Bloc Party een must-have album voor volgende maand.

voltazy
mensen die dit depressief vinden moeten nodig eens nick drake, a silver mt. zion en red house painters luisteren al zijn er nog genoeg goede artiesten/bands waarbij the arcade fire vrolijk klinkt

voltazy schreef:

Uiteraard is Arcade Fire geen depressieve muziek.
Ach vergeet mijn opmerking, het was enkel iets wat in mij opkwam als ik de titels bekeek, meer niet.

avatar van Tsjo-Wi
Is deze No Cars Go versie dezelfde als op die Arcade Fire EP?

avatar van KampF
gaat ie nog lekken of hoe zit dat