Arcade Fire - Neon Bible (2007)

Canada
Rock / Pop
Label: Merge

1. Black Mirror (4:13)
  2. Keep the Car Running (3:29)
  3. Neon Bible (2:16)
  4. Intervention (4:19)
  5. Black Wave / Bad Vibrations (3:57)
  6. Ocean of Noise (4:53)
  7. The Well and the Lighthouse (3:56)
  8. (Antichrist Television Blues) (5:10)
  9. Windowsill (4:16)
  10. No Cars Go (5:43)
  11. My Body Is a Cage (4:47)
avatar van TerryA
Als jullie het nog niet weten, Arcade Fire staan Maandag 2 April in de Vredenburg, Utrecht als enigste concert in NL als deel van hun europese tour - tickets gaan in de verkoop a.s. zaterdag ...

avatar van bloempje24
Sttt... dadelijk zijn er geen kaarten meer door al die 'handelaars'...

avatar van luc011190
Ik vind Intervention met dat pompende orgel, maar wel erg mooi

Damn, heeeel benieuwd. De dag dat hem lekt ben ik paraat.

Intervention is fantastisch, Black Mirror is fantastisch, de hoes is prachtig (als dit hem wordt), de naam intrigerend, en hij komt ook nog eens op mn verjaardag uit.. dat kan niet meer mis gaan

En wederom is een song opgedoken: afsluiter My Body Is a Cage. Ook hier weer het orgel op een wat rustiger nummer dat halverwege wat pompeuze trekjes krijgt.
Hiermee is het dus track 4 dat naar buiten is gekomen. Hoezo 'we bouwen de spanning op?'

J Casablancas
Wat te denken van Ocean of Noise, ook een heel fijn nummer. Het eerste album van Arcade Fire heeft me nooit écht weten te pakken, al luister ik 'm de laatste tijd toch regelmatig. De nummers die nu gelekt zijn maken me wel erg nieuwsgierig.

avatar van musicfriek
Pffff, was het alvast maar 5 maart. Ken nu 3 nummers en vind ze alledrie geweldig eigenlijk. Maar ik wil er niet meer horen nu, ga rustig wachten tot de release en dan holt deze jongen naar de cd-winkel

De hoes die hier nu staat vind ik prachtig overigens

avatar van Comrade
J Casablancas schreef:

Zo is het bij mij ook begonnen.

avatar van HiLL
Magische hoes!

INTERVENTION
Arcade Fire, 'mijn' band, zo benieuwd..

avatar van orbit
Rare hoes eerlijk gezegd.. lijkt op "Tron'-arcade videogames uit de jaren '80 (maar dat was wellicht de bedoeling).

avatar van Jeroen enzo
Zo..
De kaarten voor Vredenburg, Utrecht komen in ieder geval mijn kant op per post dus ik kan weer mijn bed in

Jeroen enzo schreef:

orbit schreef:
Ik heb ook kaarten!! Ben benieuwd naar dit stelletje malloten

Je kan als opwarmertje alvast Arcade Fire op www.fabchannel.com checken

avatar van japieee
Yes! Gelukkig ook kaartjes (stond om 9:30 klaar voor het GWK) - en de nieuwe tracks zijn fantastisch. Ocean of Noise steekt boven alle andere tot nog toe gelekte/released tracks uit, zelfs boven het magische Black Wave/Bad Vibrations en Intervention.

avatar van Thibault14
Ik heb tickets voor het concert in Brussel. Gelukkig vroeg genoeg gereserveerd want na 2 dagen reeds uitverkocht.

Kaartjes zijn hier ook binnen. My Body Is a Cage vind ik wel wat minder, maar Ocean of Noise is dan wel weer fantastisch.

avatar van chansadres
Ben benieuwd

avatar van Jeanneman
Body is A Cage is wel okay, maar niet echt een interessante afsluiter. En ik heb mijn twijfels over No Cars Go (oude) versie die ik nu heb vind ik niet zo en valt ook een beetje uit de toon met die andere donkere nummers.

Feeder
Kunnen we nu echt niet wachten tot het album uit is mensen ?

HiLL schreef:
Magische hoes!

Ik heb inderdaad de juiste hoes toegevoegd (want die van bloempje24 klopte niet zoals ik eerder al zei).
Maar ik vind deze dus helemaal niet zo mooi eerlijk gezegd, dan is de hoes van de single mooier
Maar goed, het gaat om de muziek uiteindelijk en wat er al bekend is is niet verkeerd en verhoogt de spanning zeker

avatar van the viking
Intervention en Ocean of Noise springen er duidelijk bovenuit tot dusver,sorry Feeder

Jeanneman schreef:

Ha! Hij is dus wel degelijk duisterder van karakter!

avatar van Montorsi
No Cars Go er dus toch opgegooid, een beetje jammer toch als er nieuw materiaal voor van het album moest wijken..
Maarja, wat kijken we hier weer naar uit zeg. En ook tevens kaartjes besteld voor 2 April

avatar van japieee
Ik vind die hoes wel mooi eigenlijk, past in ieder geval perfect bij de fantástische website.

Feeder
Die website verdient inderdaad een pluimpje. Het doet me een heel klein beetje denken aan Monthy Python. Maar deze hoes vind ik nogal vreemd. Die van de singel is inderdaad 100 keer mooier.

avatar van Comrade
Dus eigenlijk weten we al hoe 5 nummers van de 11 klinken.

de échte fan wacht natuurlijk op het album, en luistert alleen de officieel uitgebrachte tracks