Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures (2007)

Label: Warp

1. Girls Who Play Guitars (3:12)
  2. Our Velocity (3:20)
  3. Books from Boxes (3:28)
  4. Russian Literature (3:07)
  5. Karaoke Plays (4:08)
  6. Your Urge (3:57)
  7. The Unshockable (3:16)
  8. By the Monument (2:59)
  9. Nosebleed (3:25)
  10. A Fortnight's Time (3:01)
  11. Sandblasted and Set Free (3:58)
  12. Parisian Skies (3:56)
  13. Pride Before a Fall * (3:14)
  14. Distance Makes * (2:12)
avatar van KidChino8
Me-in-honey schreef:
het komt nergens meer in de buurt van A Certain Trigger.

akkoord. Russian literature is het beste nummer van de plaat, maar voor de rest kan het me niet zo erg boeien als a certain trigger

Gregson
Geweldig album van the Park. Puntige en pakkende nummers met intelligente teksten.

avatar van Orange
Op hun eerste album verrasten ze misschien meer met hun 'sound'. Er staat geen tweede 'Apply some pressure' op, maar het geheel vind ik misschien toch beter dan de eerste plaat (daar stonden toch ook wat mindere dingen op), 't is meer 'af'. Topnummers: 'Our Velocity', 'Books from boxes', ...

avatar van wvv89
Dit album ben ik pas 2 maanden geleden echt intensief gaan luisteren. Daarvoor pikte ik de meer bekendere nummers uit zoals Our Velocity, Books From Boxes en het wat mindere bekende nummer A Fortnight's Time (door het refrein, 5 times 5 equals 25 greep me:P ik weet niet waarom.)

Nu is dat totaal anders, hoogtepunten The Unshockable, By The Monument (twee knallers!) en zeker niet te vergeten Nosebleed. Daarnaast doen de andere nummers (behalve Parisian Skies dan) zeker niet onder voor bovenstaande hoogtepunten.

4,5*!

avatar van Jumpjet
Maxïmo Park speelde op Werchter '07in de Pyramid Marquee en was daar één van de beste gigs die ik ooit op Werchter zag. Met ongelofelijke energie vuurde de band de ene na de andere voltreffer op het publiek af. Daarna heb ik meteen deze CD gekocht en vaak, heel vaak gedraaid. Blijft ook op de lange termijn fris klinken.

avatar van itbites
Toch maar een halfje eraf. Er staan zeker goede nummers op (Books from Boxes ) en is strak gespeeld, maar voor een heel album is het mij wat te "gejaagd".

avatar van Kuk
Kuk
Eens dat het wat te wisselvallig is om hier meer voor toe te kennen. Over de hele linie toch wel de moeite waard.

avatar van lennon
Heb dit album destijds gekocht omdat ik Our velocity echt een super plaat vond.

Rest van het album haalt het niet bij dit nummer, en cd is ook in de vergetelheid geraakt bij me.

Gisteren weer eens opgezet, em trek nog steeds dezelfde conclusie: aardig album, maar Our velocity is dé track!

Ben toen te snel geweest met het kopen van dit album, zonde van de centen geweest.

avatar van Jumpjet
Het is weer lente, en deze plaat is daar een ideale soundtrack voor. Our Earthly Pleasures blijft een verkwikkend fris album. Track 1 t/m 4 zijn ijzersterk, daarna wordt 't wat meer van het zelfde, maar bij A Forthnight's Time veer ik weer op.

Na deze plaat ben ik Maximo Park eerlijk gezegd uit 't oog verloren. Heb ik veel gemist?

avatar van lennon
Volgens mij is er 1 nieuw album nu??

avatar van Madjack71
Een prettige verrassing dit Maximo Park. Vlotte energieke muziek met een typische engelse tongval als zang, dat mij ook wel wat doet denken aan de sfeer van een Bloc Party. Stevig, melodieus en een goed geluid.

avatar van Ronald5150
Net als op voorganger en debuut "Certain Trigger" is "Our Earthly Pleasures" best energiek en catchy, maar daarentegen vind ik het ook springerig en rommelig. Ook de vocalen zijn erg vlak en hebben weinig variatie. Wat dat betreft beleef ik beide albums op dezelfde manier. Niet slecht, maar persoonlijk ben ik er niet weg van. Hierna ben ik dan ook definitief afgehaakt. Wellicht loop ik dan iets mis, maar Maximo Park heeft me met hun eerste twee albums niet weten te overtuigen.

Prima plaat, zeker nadat ik hem een tijdje had laten liggen en weer oppakte:
Books from Boxes, Russian L, Karaoke Plays, en nog een paar leuke songs!

Leuke aan Maximo is vs andere soortgelijke bands -> zanger is goed te verstaan en ze hebben briljante teksten!

Wat een schitterend nummer is Books from Boxes toch...