Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures (2007)

Label: Warp

1. Girls Who Play Guitars (3:12)
  2. Our Velocity (3:20)
  3. Books from Boxes (3:28)
  4. Russian Literature (3:07)
  5. Karaoke Plays (4:08)
  6. Your Urge (3:57)
  7. The Unshockable (3:16)
  8. By the Monument (2:59)
  9. Nosebleed (3:25)
  10. A Fortnight's Time (3:01)
  11. Sandblasted and Set Free (3:58)
  12. Parisian Skies (3:56)
  13. Pride Before a Fall * (3:14)
  14. Distance Makes * (2:12)
leuk, benieuwd of ze het niveau van het vorige album kunnen halen (ik denk het niet).

Altijd die negativiteit bij een tweede album.

Ik heb er dus wel het volste vertrouwen in dat ze dat kunnen. Kun je al ergens een paar nummers horen?

bands veranderen en als je meer van hetzelfde wil zal dat dus altijd op een teleurstelling uitlopen.

Travisaholic!
Our Velocity is in ieder geval erg leuk. Wel wat structuurloos, maar dat heeft wel wat. Als de rest ook zo goed is, is het zeker niet minder dan het debuut..

Davez
Voor wanneer is deze? Redelijk onbekend gebleven toch een stevig debuut, nietwaar?

avatar van Glurp
owww 5 april jarig. wat zal ik eens vragen dan?

vorig album is zooo goed

*Laura*
Alweer een cd om naar uit te kijken!

avatar van Statiegeld
Ik kijk er ook zeker naar uit. Ik hoop dat het A Certain Trigger kan evenaren zoniet evenaren. Maar bijna alles van Maximo Park bevalt me wel dus tenzij ze drastisch van stijl gaan veranderen komt het wel goed denk ik.

avatar van Glurp
Statiegeld schreef:
...Ik hoop dat het A Certain Trigger kan evenaren zoniet evenaren...

avatar van roeptoeter
Glurp schreef:

Ik gok op de tweede.

avatar van Boris1
Ter aanvulling: 19 april a.s. staan de heren in de Melkweg

Larsch
Heb gisteren Our Velocity als eerste nummer van deze CD gehoord en moet zeggen dat ik het een zeer tof nummer vind. Kan niet wachten op dit album.

aidoo
Larsch schreef:

Inderdaad een tof nummer De typische Maxïmo Park sound is gelukkig behouden gebleven.

Larsch
Uhuh en daar ben ik zeker wel blij mee. Hopelijk blijft dat zo. Bij Bloc Party lag dat toch net wat anders, alhoewel ik A Weekend In The City nu wel meer waardeer dan eerst.

Wel jammer dat de cover niet zo tof ik als die van A Certain Trigger though.

avatar van Statiegeld
Glurp schreef:

zoniet overtreffen

aidoo schreef:
.....

amen

Our Velocity is echt een hele goede single. Ben benieuwd of de rest weer net zo leuk is als het eerste album.

avatar van Ploppesteksel
obsessed schreef:

Agree

avatar van SOAD
Ploppesteksel schreef:

Agree

ik ga mee met dat ik het een heel goede song vind maar weet iemand de preciese datum waneer het album uitkomt

avatar van Petterson
Misschien moet je eens boven de hoes kijken, zou je iets verder kunnen helpen...

avatar van SOAD
Petterson schreef:

ok bedankt dom van me

heb ook en ander nummertje gehoord, your urge

avatar van KampF
Ik ben nu het hele album aan het luisteren. Hopelijk zit er weer zo'n uitblinker als Apply Some Preasure op.

jip hij is gelekt

Veel tweede albums dit jaar, zo ook eentje van Maxïmo Park.
En heel vaak gaat het er dan over of ze het voortreffelijke debuut weten te evenaren laat staan overtreffen. In veel gevallen gebeurt dat niet. Maar of dat ligt aan het feit dat het echt minder is of dat men het na 1 album wel weer gelooft vind ik vaak in het midden blijven hangen. Bij mij persoonlijk is het heel vaak het laatste.
Net als bij b.v. Kaiser Chiefs keek ik niet uit naar deze tweede: 'O, hebben die ook al weer een opvolger?' en over tot de orde van de dag. Toch is het wel leuk om eens te luisteren wat ze er van gebrouwen hebben.

Girls Who Play Guitars mag het bal openen en doet me gelijk beseffen dat ik het vorige album niet eens zo heel erg vaak gedraaid heb en dat die nu ook al stoffig aan het worden is, want opeens herken ik de sound van de band weer en ik moest daarvoor blijkbaar even graven. Geen goed teken natuurlijk. Toch is het een leuk fris en hip gitaarliedje alleen weet het nergens te pakken.
Our Velocity bevat meer electronica en ook een grotere bak gitaren. Het klinkt springerig en is behoorlijk dik aangezet. Vlot en vrolijk dat zeker. Gelukkig beter te pruimen dan het vorige nummer.
Bij Books From Boxes gaat het tempo een klein tandje lager, maar waarom kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat alles zo verdomde veel op elkaar lijkt ondanks verschil in tempo? Het nummer gaat volledig aan me voorbij.
Bij het intro van Russian Literature verwacht ik dat Boy George over Victims gaat zingen, maar na een paar seconden blijkt dat de I-pod toch niet op shuffle staat en dat ik me nog steeds bevind bij de nieuwe Maxïmo Park. Het nummer blijkt geen ballad te worden, maar wederom een poppy gitaar nummertje. Heel erg beklijven doet het niet.
Karaoke Plays klinkt wat minder volgepropt en is daardoor misschien wat overzichtelijker alleen helpt het niet echt om het niveau heel erg op te krikken.
Ook Your Urge is minder heavy zoals de nummers in het begin, maar ik begin de draad een beetje kwijt te raken: bij welk nummer zit ik nu?
Gelukkig is The Unshockable weer wat uitdagender en wijkt het wat meer af. Dit swingt prima door en is duidelijk een nummer dat bij mij wat beter blijft hangen.
Het poppy By The Monument met het handjeklap is een vrolijk nummertje, maar dat het geen hit is zoals het debuut ze hier en daar wel had is wel duidelijk. Leuk, aardig en niet meer dan dat.
Nosebleed begint er inmiddels voor te zorgen dat ik mijn aandacht nog maar moeilijk bij dit album weet te houden. Wederom geen echte uit de band springer, wederom een nummer dat prima klinkt maar verder gewoon te doorsnee is. Nergens opwindend of pakkend.
A Fortnight's Time lijkt dan weer iets hitgevoeliger, maar er is wel een verschil tussen een tipparde hitje en een top 40 hit zullen we maar zeggen. Het blijft niet goed hangen.
U begrijpt dat ik de laatste 2 nummers nog wat over me heen laat komen maar dat ik het verder wel geloof allemaal. Sandblasted And Set Free is vlees noch vis. Of ben ik gewoon uitgekeken op deze band? Dat kan natuurlijk ook. Dan mogen de mensen die dit album na mij bespreken dat heel hard gaan beamen: aERo je zoekt je heil voortaan maar ergens anders en niet meer hier.
Want ook Parisian Skies laat me verder koud. Het mist gewoon leuke vrolijke frisse dingen die ik op het debuut nog wel hoorde.
Kwestie van helaas dus. Ik heb het geprobeerd. Misschien dat ik af en toe nog wel een een hitje van het debuut blijf draaien en dat is Maxïmo Park dan wel voor mij.
Ik wens de liefhebbers nog veel luisterplezier, zij zullen dit album ongetwijfeld leuk gaan vinden, want zo erg afwijken van het debuut doet het nu ook niet. Ik ga mij zelf simpelweg afhaker noemen (en laat ik met 2,5 dan heel erg mild zijn).

avatar van Nautilus
Ik vind het na twee keer luisteren juist een erg leuke plaat. Het klinkt over het algemeen minder instant catchy dan op A Certain Trigger, maar de songs vind ik toch erg sterk.

Wat mij betreft eindelijk een Britse band van hun lichting die wel een behoorlijke tweede langspeler weet te fabriceren (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Cheeser Kaifs).

ik vind het een heerlijk album

Ik heb het nu één keer geluisterd, en op het eerste gehoor is het inderdaad niet zo'n instant kraker als A Certain Trigger. Wat ik vooral mis, is zo'n nummer wat er eigenlijk niet tussen hoort, maar stiekem toch wel briljant is, zoals Acrobat.
Maar een teleurstelling zoals bij [Yours truly...[/i] van de Kaiser Chiefs is het niet. Dit klinkt nog steeds er prima, misschien weet het me over wat meer luisterbeurten nog meer te overtuigen. Voorlopig houden we het even bij 3 sterretjes.

Travisaholic!
Was in eerste instantie niet zo positief. Maar na een paar luisterbeurten kan ik dat softere, zomerse geluid wel waarderen. Ik vind 'm leuk!