Dire Straits - Money for Nothing (1988)

Label: Vertigo

1. Sultans of Swing (5:46)
  2. Down to the Waterline (4:01)
  3. Portobello Belle [Live] (4:33)
  4. Twisting by the Pool [Remix] (3:30)
  5. Tunnel of Love (8:10)
  6. Romeo and Juliet (5:56)
  7. Where Do You Think You're Going? [Alternate Version] (3:30)
  8. Walk of Life (4:08)
  9. Private Investigations (5:51)
  10. Telegraph Road [Live, Remix] * (11:58)
  11. Money for Nothing (4:06)
  12. Brothers in Arms (4:49)
avatar van IntoMusic
Inderdaad en bij deze verzamelaar ontgaat mij totaal het nut ervan, aangezien er nog zat tijd over is en de volledige versie van BiA er makkelijk op past.

Ben nu bezig om mijn hele cd-collectie te digitaliseren, dus heb dit nummer absoluut vervangen door de volledige versie .

Overigens hebben ze diezelfde versie ook op Sultans of Swing gezet. Erg irritant.

avatar van IntoMusic
Dat is inderdaad de enige verzamelaar op dit moment die volledige versies heeft. Wel weer zo dat ik een 3e verzamelaar in mijn collectie wel erg veel van het goede vind .

avatar van henk01
Ik heb zojuist de twee dire straits verzamelaars samen gevoegd (dubbele verwijderd) en de live opnames vervangen door de studio opnames. Ook brother in arms heb ik vervangen voor het origineel.

Beluister hem nu, ik denk dat dit de verzamelaar is die het beste is (shuffle on)

avatar van ricardo
Deze heb ik in mijn auto op een sd kaart staan, mooie verzamelaar van de beste DS nummers, inclusief Telegraph Road.

Volgens mij kun je het beste beginnen met het live album Alchemy, dan heb je de beste nummers van DS ook in huis. Alleen het nummer Brothers In Arms ontbreekt dan natuurlijk nog.

Naar mijn mening moet je zeker het debuut, Love Over Gold, Brothers In Arms en Alchemy in huis hebben, dan heb je het beste van deze band denk ik wel in huis. Dat zijn de enige 4 DS albums die ik origineel in huis heb, en ben er erg blij mee en doe het daar al een mooie tijd mee nu. Heb geen behoefte om de rest van hun albums ook te beluisteren.

avatar van Running On Empty
ricardo schreef:
Dit lijkt me een betere verzamelaar dan die uit 1998, want een DS verzamelaar zonder Telegraph Road kan natuurlijk echt niet. .

Een Fade Out tijdens Telegraph Road kan al helemaal niet.

avatar van chevy93
Telegraph Road heeft toch gewoon een fade-out?

avatar van rudiger
enigste intressante track die hier opstaat is Portobello Belle ( live ).

avatar van Running On Empty
chevy93 schreef:
Telegraph Road heeft toch gewoon een fade-out?

Niet in de volledige live versie

avatar van superessy
Dit is de live versie van Alchemy in de mix.

Running On Empty schreef:
Niet in de volledige live versie
Ik weet niet welke versie jij hebt, maar ik heb nog nooit de originele Telegraph Road gehoord zonder fade-out. Ze spelen gewoon door en het geluid wordt zachter gezet.

avatar van Rogyros
Maar dit is van een optreden, chevy. Dus is een fade out wel wat vreemd. Dit is dus niet de originele studioversie. Het is een remix van de live versie, dus niet de originele LIVE versie. Dat is wat ROE bedoelt.

avatar van chevy93
Weet ik, sowieso gewoon een raar album. 3,5* ook puur alleen voor de muziek.

rudiger schreef:
enigste intressante track die hier opstaat is Portobello Belle ( live ).

En de alternate version van "Where Do You Think You're Going?" die ik liever draai dan de originele versie.

avatar van Supernormal
Had hier vroeger een cassette van, en die heb ik echt grijs gedraaid. Fantastische herinneringen aan de luchtgitaar acties van toen. Dacht eerst dat dit een album was maar dat blijkt dus niet het geval. In ieder geval een verzamelaar waar vele prachtige nummer van de Straits op te horen zijn. Leuke compilatie die zeker voor succes zal zorgen in auto.

avatar van Dibbel
Een verzamel-CD van Dire Straits uit 1988...
De beginjaren van de CD.
Natuurlijk heb je deze niet nodig als je alle reguliere albums al hebt.
Maar wel als je die allemaal wel op LP al had en niet geld genoeg om deze voor 40 gulden per stuk door een CD te gaan vervangen.
Voor de jongere lezertjes : Dit is 18 Euro 20 (exlusief inflatie !).
Dan was dit dus een goed alternatief.

Album heeft vanaf oktober 1988 t/m februari 1992 onafgebroken in de LP-lijst gestaan in Nederland.
Er zijn er dus nogal wat van verkocht.

Ook bij mij heeft ie heel wat rondjes gedraaid, deze hoorde bij mijn vroegste CD's. Heb er toen de volle mep voor bepaald, iets wat ik bijna nooit doe en deed.
Toch is hij niet helemaal standaard wegens een live-versie van Portobelle Belle, een remix van Twisting By The Pool en een ingekorte live-remix van Telegraph Road. Dat laatste is natuurlijk niet zo leuk, de volledige versie had er makkelijk op gekund.
Maar in 1988 maakten ze de CD's nog bijna nooit 80 minuten vol, wegens waarschijnlijk teveel waar voor je geld.

Niettemin is dit 66 minuten uitstekende muziek, waarvan Brothers In Arms, Tunnel Of Love (dat begin!) , Sultans Of Swing en Telegraph Road (liever de originele natuurlijk) mij nog altijd kippevel bezorgen en de rest gewoon goed tot erg goed is.

Dibbel schreef:

Je vergeet de alternatieve (mooiere) versie van Where do you think...

avatar van Dibbel
Inderdaad vergeten te noemen, deze versie is mooier dan het origineel.
Ik heb hem net nog gehoord .

avatar van kaztor
Tja, een hoop geklaag over een single-versie van BIA, maar het pijnlijkst vind ik toch wel de nieuwe vocalen op Twisting By The Pool.
Ze zijn toch zeker wel te ver doorgeschoten in een poging de vocalen een 'rock 'n roll'-feel mee te geven door er een bak galm op te gooien van heb-ik-jouw-daar.
Doodzonde, vooral omdat het een losse single betreft.

Verder eigenlijk geen kwaad woord over de verzamelaar.
Lekkere, laid-back rockmuziek.

avatar van Lexcoaster
Waarom ik deze verzamelaar überhaupt gekocht heb weet ik eigenlijk niet, ik heb alle studio albums van deze band. Geeft niet, het is zeer fraaie muziek natuurlijk, geen straf om uit te zitten. Maar ik zet eerder hun albums op. Ook zijn de fade-out's op Telegraph Road en Brothers In Arms doodzonde, en onbegrijpelijk, gezien er nog genoeg tijd over was op de CD. Niet de beste verzamelaar dus, maar de nummers zijn natuurlijk nog steeds uitstekend. Wel leuk dat Twisting By The Pool er op staat.

avatar van Funky Bookie
Ik begrijp dat dit niet de beste verzamelaar is, maar voor mij is het voldoende.
Dire Straits maakt hele mooie muziek en Mark Knopfler is een uitstekende en zeer herkenbare gitarist. Ik trek alleen zijn zang heel slecht. Hij zingt zo monotoon en emotieloos dat ik ontzettend mijn best moet doen om de nummers te waarderen.

ATZ
Eigenlijk een perfecte verzamelaar, met als enige minpuntje dat er van een paar nummers edits op staan. Dat weerhoudt me om de volle 5 sterren te geven.

avatar van james_cameron
Jammer van de onnodig ingekorte versies van Money For Nothing en Brothers In Arms; verder is dit een prima verzamelaar. Voor een ieder wat wils, met songs van alle albums. Persoonlijk had ik zonder de flauwe tracks Twisting By The Pool en Walk Of Life gekund, maar vooruit. Er staan ook genoeg hele mooie nummers op.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mooi verzamelaar van Dire Straits met knallers zoals Sultans Of Swing, Tunnel Of Love, Romeo & Juliet en Private Investigations.
Normaal had ik Brother In Arms ook bij de hoogtepunten genoemd maar de verkorte versie doet afbreuk aan het nummer als je de originele wat langere versie gewend bent.
Doodzonde dat een draak van een nummer als Twisted By The Pool voorbijkomt, ook Money For Nothing kan mij niet zo bekoren.
Mis eigenlijk wel fraaie nummers als Water Of Love, Lady Writer en Expresso Love op deze plaat.