Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

Label: Columbia

1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)
avatar van Alicia
Neal Peart schreef:

Maar....Amused to Death is echt zijn beste!!!!

Dat zou heel goed kunnen. Ik draai Amused to Death eigenlijk bijna nooit meer ondanks het voortreffelijke hi-res formaat. Ik heb om een of andere reden blijkbaar toch niet zo'n enorme band met Amused to Death. Het album Is This the Life We Really Want? zet ik wat sneller en ook liever op.

Amused is over de hele linie wel sterker imo.
Ook weer een conceptalbum met een hoorspelkarakter, maar daar hoor ik wel meer originaliteit.
In de toekomst zal blijken welke ik meer uit de kast zal pakken.

avatar van De buurman
Amused To Death ben ik jarenlang van onder de indruk geweest, en nog steeds. Dat gaat bij dit album niet lukken. Onvergelijkbaar zelfs.

avatar van peerhendriks
musician schreef:
73-jarige zou plotseling moeten klinken als iemand anders.

Wie heeft deze wijsheid verzonnen?
Tja, gek he. Roger Waters die klinkt als Pink Floyd en het hem dan nog kwalijk nemen ook, zijn albums er op veroordelen.

Schrijver leest nog steeds als dezelfde schrijver. Schrijft ook nog steeds als dezelfde schrijver. Wat typisch!
Het politieke verzet van Waters is nog steeds hetzelfde verzet als in 1967. Zijn drijfveren en motivatie onveranderd en zijn muzikale aanpak in schrijven en uitvoeren komen nog steeds behoorlijk overeen.

Lachen doet hij ook niet veel, ik kan mij ook niet heugen een schaterlach te hebben geconstateerd.

Ik ben bang, dat al gauw een jaar of 40 kan worden geweten wat bij hem mag worden verwacht. Hij brengt variaties op zijn thema en weet zich daar prima mee te redden.

Kritiek daarop is inmiddels ook al weer 40 jaar mosterd na de maaltijd.

Ik teken ervoor om op die leeftijd nog zo bevlogen en creatief actief te zijn! Ben het dan ook helemaal eens met bovengenoemde quote! Veel moois gehoord in 2017, maar voor mij nog steeds de plaat van het jaar!

avatar van Stijn_Slayer
Alicia schreef:

Heb ik ook een beetje. Ben niet kapot van 'What God Wants', hoewel ik het wel een goed album vind. En ben verdomme geen televisiekijkende aap!

Ook de meespelende gasten op Amused to Death ( o.m. Jeff Beck) vind ik beter waardoor het geheel bij mij beter overkomt. Dat wil niet zeggen dat zijn album slecht is integendeel.

avatar van peerhendriks
Nr 1 op mijn jaarlijstje!

avatar van Toon1
LucM schreef:
Roger Waters is na The Wall niet meer vernieuwend meer maar zijn er artiesten die constant bleven vernieuwen (zelfs The Beatles deden dat niet altijd, zie Let It Be)? Als wij albums enkel zouden beoordelen op vernieuwing zouden wij alle albums in de jaren '10 moeten afkeuren. Feit is dat hij nog steeds scherp voor de dag komt.

Het gaat niet om vernieuwing, het gaat erom dat Roger Waters hier precies hetzelfde doet als 30 jaar geleden op een wel enorm pretentieuze manier.

avatar van ohmusica
ik kan dit werk bepaald niet pretentieus vinden, dit is echte onzin, het is ook wat je erin wilt horen.... pretentieuze muziek valt al snel in bredere kring door de mand, dit is niet gebeurd... nogmaals het blijft een gevoelskwestie (Toon1)

avatar van henk01
Dé release van 2017. Zal ongetwijfeld als nr 1 eindigen.

avatar van meneer
henk01 schreef:
Dé release van 2017. Zal ongetwijfeld als nr 1 eindigen.

Nou... Onderschat niet de release van The War on Drugs.

Maar idd, dit album wordt ook mijn nr. 1 van 2017. Maar ik moet wel bekennen dat er, voor mij, in 2017 niet zoveel goede albums zijn uitgekomen. De voorgaande jaren zijn er sterkere/betere albums uitgekomen dan dit album. Ik moet echt zoeken naar mijn top 10 van 2017.

Het album zal hoog eindigen.
Kreeg ook voornamelijk goede kritieken van de muziekcritici.
Het zal ook zeker te maken hebben met het feit dat Waters eindelijk weer eens met een nieuwe plaat op de proppen kwam en de onderwerpen helemaal bij nu horen.
Vertrouwd, maar al tig x geschetst, een herhaling van muzikale zetten, maar wel zo smaakvol gedaan.
Koesteren maar, want ik ga er echt van uit dat dit zijn laatste werk zal zijn.

avatar van De buurman
Toon1 schreef:

Maak daar maar 40 jaar van.

Grappig. Ik vind dit album juist minder pretentieus als voorgaand werk. Voor Roger waters dan, voor alle duidelijkheid.

Pim
Mijn favoriete Pink Floyd album is The Final Cut.
Dit is een waardig deel 2.

avatar van musician
west schreef:

En wat wordt er eigenlijk bedoeld met pretentieus en wanneer ben je precies meer pretentieus dan een andere artiest?

Zelfde als roepen om verandering, waar gemakshalve wordt weggelaten wat er in zijn specifieke geval wordt geadviseerd. Wat moet Waters als hij muzikaal sinds mensenheugenis op eenzame hoogte staat? Hip hoppen? Een neus operatie? Reggae met UB40?

Er zijn ook bands die, vanwege de vernieuwing en mode geheel verkeerde paden zijn ingeslagen. Worden afgebrand en komen daar dan ook later weer van terug. Wat daar dan precies de winst van is (geweest) wordt mij ook nooit duidelijk.

avatar van henk01
Een neuspiercing zou wel gaaf zijn.

avatar van Leptop
Alweer even niet geluisterd. Net opgezet. Ja, dit is echt een goed album. Knap gedaan.
Eens kijken of er nog kaartjes zijn voor juni in Amsterdam, ben toch wel nieuwsgierig geworden eerlijk gezegd.

avatar van henk01
Deze draai ik het meest van Roger. Wordt steeds beter!