Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

4,04

Label: Columbia

1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)
456 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van Alicia
Neal Peart schreef:

Maar....Amused to Death is echt zijn beste!!!!

Dat zou heel goed kunnen. Ik draai Amused to Death eigenlijk bijna nooit meer ondanks het voortreffelijke hi-res formaat. Ik heb om een of andere reden blijkbaar toch niet zo'n enorme band met Amused to Death. Het album Is This the Life We Really Want? zet ik wat sneller en ook liever op.

Amused is over de hele linie wel sterker imo.
Ook weer een conceptalbum met een hoorspelkarakter, maar daar hoor ik wel meer originaliteit.
In de toekomst zal blijken welke ik meer uit de kast zal pakken.

avatar van De buurman
Amused To Death ben ik jarenlang van onder de indruk geweest, en nog steeds. Dat gaat bij dit album niet lukken. Onvergelijkbaar zelfs.

avatar van peerhendriks
musician schreef:
73-jarige zou plotseling moeten klinken als iemand anders.

Wie heeft deze wijsheid verzonnen?
Tja, gek he. Roger Waters die klinkt als Pink Floyd en het hem dan nog kwalijk nemen ook, zijn albums er op veroordelen.

Schrijver leest nog steeds als dezelfde schrijver. Schrijft ook nog steeds als dezelfde schrijver. Wat typisch!
Het politieke verzet van Waters is nog steeds hetzelfde verzet als in 1967. Zijn drijfveren en motivatie onveranderd en zijn muzikale aanpak in schrijven en uitvoeren komen nog steeds behoorlijk overeen.

Lachen doet hij ook niet veel, ik kan mij ook niet heugen een schaterlach te hebben geconstateerd.

Ik ben bang, dat al gauw een jaar of 40 kan worden geweten wat bij hem mag worden verwacht. Hij brengt variaties op zijn thema en weet zich daar prima mee te redden.

Kritiek daarop is inmiddels ook al weer 40 jaar mosterd na de maaltijd.

Ik teken ervoor om op die leeftijd nog zo bevlogen en creatief actief te zijn! Ben het dan ook helemaal eens met bovengenoemde quote! Veel moois gehoord in 2017, maar voor mij nog steeds de plaat van het jaar!

avatar van Stijn_Slayer
Alicia schreef:

Heb ik ook een beetje. Ben niet kapot van 'What God Wants', hoewel ik het wel een goed album vind. En ben verdomme geen televisiekijkende aap!

Ook de meespelende gasten op Amused to Death ( o.m. Jeff Beck) vind ik beter waardoor het geheel bij mij beter overkomt. Dat wil niet zeggen dat zijn album slecht is integendeel.