Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

Label: Columbia

1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)
avatar van Poles Apart
echoes schreef:
Het eerste wat in me opkomt is "The Endless River". Niet omdat dit hetzelfde klinkt, maar wel omdat er net als op die plaat wel heel veel Floyd echoes in deze song zitten. Komt op The Endless River een variatie op oa Shine On langs, hier hebben we overduidelijk Have a Cigar te pakken met flarden Welcome to the Machine en wat Animals sferen. Zo op het eerste gehoor weinig origineel en toch wel een beetje teleurstellend, ondanks dat het best lekker klinkt.

Het zou me niks verbazen als "Smell the Roses" het meest naar Pink Floyd riekende nummer op de plaat is, aangezien het als eerste single gekozen is. Wellicht betekent dit dat de rest nogal afwijkt (en misschien meer verrassend is)?

avatar van Rogyros
vigil schreef:

Da's de cd

Oeps! Ja, hahaha!! Was weer even niet scherp!!

avatar van Manfield
Ik vindt de hoes in combinatie met de albumtitel erg geslaagd. Het doet me hopen op een maatschappij kritische plaat. En de duidelijke verwijzingen naar PF in de nieuwe track is toch prima. Ik kan deze man en zijn werk niet loskoppelen van alles wat met Pink Floyd te maken heeft. Het maakt mij dan ook niks uit als het muzikaal gezien vrijwel identiek is aan verschillende PF nummers. Ik hoop op kritische teksten en dat kan dhr Waters prima.

avatar van bas1966
Poles Apart schreef:
The musicians on Is This The Life We Really Want? are: ...
Jonathan Wilson (guitar, keyboards).....

familie van ??

avatar van Savant
bas1966 schreef:

familie van ??

Ongetwijfeld ergens familie van. Tenzij je nog gelooft in bloemkool en ooievaar.

avatar van Savant
En nee, geen Beach Boy. Eerder een Laurel Canyon type met een al indrukwekkende staat van dienst.

avatar van bas1966
Savant schreef:

jij bent zeker de leukste thuis

Smell The Flowers ondertussen beluisterd en dat is ondanks de PF mid /eind 70's benadering, niet verkeerd.
Een gepassioneerde Waters hoor ik in ieder geval wel.
Ik ga ook niet van muzikale verrassingen uit, maar zolang de nummers zeggingskracht hebben, mag Meistro Roger van mij best een beetje het verleden herhalen.
Zolang het maar niet te opzichtig wordt natuurlijk.

avatar van Stijn_Slayer
Erg benieuwd, eigenlijk meer nog naar de bijdragen van Jonathan Wilson dan die van Roger Waters zelf. Wilson gaat ook mee op tour, bijzondere maar erg veelbelovende combinatie.

Artwork ziet er in ieder geval mooi uit en is typisch Waters.

avatar van devel-hunt
Smell the roses, best wel een saai nummer waar weinig variatie inzit. De honger naar nieuw Roger Waters werk is zo groot, dat het misschien wel eens iets tegen kan vallen. De solo is wel erg David Gilmour, om het pink floyd gevoel nog eens te vergroten.

avatar van musician
Stijn_Slayer schreef:

Hoewel zijn "neef" Steven Wilson als huidige "grandmaster" van de progrock er ongetwijfeld nog meer van zou weten te maken. Maar vermoedelijk had dit Waters ook een beetje in de schaduw geplaatst en dat zou natuurlijk niet gekund hebben.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Berichten verplaatst naar Jonathan Wilson

avatar van meneer

Als ik dit hoor word ik helemaal teruggeworpen. Dan loop ik, ergens in de jaren 80, door het zuidelijk gebied van Engeland. Toen beleefde ik hun muziek ook.
Ik 'proef' de tijd terug, zit in de sfeer van alles wat ik in die tijd meemaakte.
Bijzonder stukje Pink Floyd DNA van wat Waters hier laat horen.

Mag dit nog in 2017 ? Oh ja.. absoluut. Een stukje van mijn, jouw, hun verleden. Déjá Vu compleet en pure magie. Kan geen enkele tribute band, of PF benaderbare muzikant, tegenop. Dit is uniek.

avatar van Matthijs78
meneer schreef:

Bijzonder stukje Pink Floyd DNA van wat Waters hier laat horen.

Ik heb hier niks aan toe te voegen.

avatar van webrob
Déjá Vu bij The Late Show: Roger Waters Performs 'Deja Vu' - YouTube
Mooi nummer hoor.

avatar van Floydian
Déjá Vu is weer een typische Roger Waters track. Niet mijn ding. Het hele solo werk van RW heeft mij nooit kunnen bekoren, en na het luisteren van dit nummer ben ik weer terughoudend.

Smell the Roses ontleent inderdaad erg veel van het vroegere Pink Floyd, wat natuurlijk prima is. Echter het gitaar werk.....jammer. Had dan nogmaals een beroep gedaan op Snowy.

avatar van Fathead
Absoluut wel mijn ding! Wat een fantastisch nummer, ik krijg geen genoeg van die koortjes bij hem, prachtig. Had zo op The Final Cut of Amused to Death of zo kunnen staan.

Ben ik de enige die werkelijk staat te popelen om het album te kopen?

avatar van Alicia
Déjá Vu! Oh... wat mooi! Die emotie komt echt keihard aan...

avatar van Leptop
Niets nieuws onder de zon zo te horen. Dit had inderdaad zo op de albums van 20 jaar geleden of eerder kunnen staan. Het nummer heet niet voor niks.....

avatar van Broem
Fathead schreef:
Ben ik de enige die werkelijk staat te popelen om het album te kopen?

Nee hoor, ben ook razend nieuwsgierig. Heb de lp al besteld. Kan nergens achterhalen of het album in Q sound (Amused to Death) is gemasterd. Geeft nog steeds een bijzondere dimensie aan dat album. Ik vind Deja Vu prachtig (gelukkig maar)

Uiterst herkenbaar ook Deja Vu, maar wat een prachtig liedje.
Waters weet andermaal weer iets los te maken.
De grote bedenker.
Vernieuwend zal deze plaat niet meer zijn, maar wat is het goed dat hij terug is.
Alleen al de lyrics maken mij nieuwsgierig.

avatar van cddrive
Ik kijk erg uit naar dit album; heb hem zelfs al besteld... maar

Waarom wordt de cd 'Is it the fifth' (uit 2010) van Roger Waters niet vermeld bij zijn albums? Ik vind dit album zeker de moeite waard!

nummers:
5. Leaving Beirut
6. Going to live in L.A.
7. When the wind blows
8. Molly's Song (live)

Stuk voor stuk prachtig typische Waters songs!

avatar van Rogyros
Ik ken het album niet, maar je kunt het album natuurlijk ook toevoegen. Of je vraagt iemand om dit album toe te voegen via: De Site >> Algemeen >> Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp.

Edit: volgens Discogs is dit abum een unofficial release. Dus dat zal ermee te maken hebben dat ie er niet op staat, lijkt mij.

avatar van webrob
The Last Refugee nu op Spotify e.d.

avatar van Wallie1985

5. Leaving Beirut
6. Going to live in L.A.
7. When the wind blows
8. Molly's Song (live)

Stuk voor stuk prachtig typische Waters songs!

Dit is toch een bootleg?

avatar van vincentcorjanus
webrob schreef:
The Last Refugee nu op Spotify e.d.

Videoclip even toegevoegd aan de tracklist!
Wederom een gaaf nummer... wauw!

avatar van echoes
Het wordt steeds beter. Begin toch wel goede hoop te krijgen op een mooi album.

avatar van Broem
Wat een typisch Waters nummer. Amuseer me nu al dodelijk Pak 2 juni een vrije dag. Dit kan niet fout gaan.

Ook weer een prachtig nummer.
Hij is het echt nog niet verleerd.
De melancholie is weer heel geslaagd.
Zal het dan toch weer gewoon een prachtig album worden?