Ryan Adams - Heartbreaker (2000)

4,11

Label: Bloodshot

1. (Argument with David Rawlings Concerning Morrissey) (0:37)
    met David Rawlings
  2. To Be Young (Is to Be Sad, Is to Be High) (3:04)
  3. My Winding Wheel (3:13)
  4. AMY (3:46)
  5. Oh My Sweet Carolina (4:57)
    met Emmylou Harris
  6. Bartering Lines (3:59)
  7. Call Me on Your Way Back Home (3:09)
  8. Damn, Sam (I Love a Woman That Rains) (2:08)
  9. Come Pick Me Up (5:18)
  10. To Be the One (3:01)
  11. Why Do They Leave? (3:38)
  12. Shakedown on 9th Street (2:53)
  13. Don't Ask for the Water (2:56)
  14. In My Time of Need (5:39)
  15. Sweet Lil Gal (23rd / 1st) (3:38)
  16. Goodbye Honey * (3:22)
  17. To Be Young [Is to Be Sad, Is to Be High) (Acoustic Version] * (3:04)
108 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van woutorrmusic

Adams' stem in het nummer To Be Young lijkt rond 2:15 ontzettend veel op de stem van Jeff Tweedy

thedude1975
Call Me on Your Way Back Home

kistenkuif
Om eerlijk te zijn vind ik Adams een vervelend mannetje, voor zover ik kan opmaken uit interviews en een concert. Maar de kwaliteit van dit album is erg hoog. Het is zo goed dat ik mijn antipathie vergeet. en zelfs meezing. Hetzelfde heb ik overigens met Neil Young. Altijd een zak gevonden maar wat een songs...!

avatar van henk01
Weet je, de meeste die goed zijn en dat van zichzelf weten, zijn vervelend

avatar van Rudi S
Ach vaak is het ook een beetje zelf bescherming van die artiesten.
Live vind ik het dan wel weer wat anders (betalende fans) , maar ik vind Ryan eigenlijk live wel tof.

avatar van TheFunkyM
Die mondharmonica bij ''call me on your way back home'' is zo mooi.

avatar van Broem
Door Ashes And Fire ook in het oudere werk van Ryan gedoken. Ik heb zijn cd's lang links laten liggen omdat het genre me niet zo kon boeien. De laatste tijd weet het roots/americana genre me meer en meer te boeien. Vandaar dat ik ben begonnen met zijn debuut Heartbreaker. Terecht een hoog gemiddelde. Mooie plaat die heerlijk ingetogen klinkt. Ben benieuwd naar de rest van zijn genre.

avatar van BenZet
Ik had een beetje hetzelfde, vooral met deze artiest. Door zijn nieuwste ook zijn oudere werk in gedoken, fantastische ontdekking toen voor mij, deze man heeft echt hele mooie muziek gemaakt

avatar van Hendrik68

Ja ik ben een enorme liefhebber van roots, americana, country en zo ongeveer elke zijstraat die je maar kan vinden, maar Ryan Adams heeft me nooit kunnen raken, alleen Cold Roses, wat vreemd genoeg ook nog eens een dubbelaar is kan ik uitluisteren, met moeite dat wel. Hij is al meerdere malen in de herkansing geweest, maar ik vind het over het algemeen veel te gelikt. De emotie komt op mij over als aanstellerij. Ik geloof hem eenvoudigweg niet. Het nieuwe talent John Fullbright wordt nu al met Ryan Adams vergeleken. Hem geloof ik echter direct op zijn 24ste. Zal wel met smaak te maken hebben. Maar slecht noem ik dit zeker niet.

avatar van Mastroianni
Mooi dat deze klassieker door de nieuwe rekenmethode nu in de top 250 staat.

avatar van janneman
Deze even lekker aan het luisteren weer eens. Vroeger veel gedraaid in de auto op weg door de Benelux. Moest opeens aan hem denken vanavond.

Kwam in aanraking door jeff Buckley, beviel me wel maar lang niets mee gedaan meer.

Zag hem laatst wel in een concert met Neil Finn en mevr Ian. Apart ventje maar dat deert niet tijdens het luisteren.

avatar van deef.
Majestueus.

avatar van harm1985
Hier komt binnenkort een deluxe versie van uit. 2 cd's en een DVD.

avatar van Wickerman
Yesh, of 4 elpees.

avatar van Mastroianni
Is de nieuwe deluxe versie voor mij, als liefhebber van dit album, de moeite waard?

avatar van CWTAB
Mastroiani

Yep voor de liefhebber is dit zeker de moeite, de bonus nummer zijn demo's die redelijk wat kaler zijn, bv de 2 versies van When The Rope Gets Tight behoren tot het beste wat hij al uitgebracht heeft, dit gecombineerd met onuitgebrachte nummers (War Horse, Petal In A Rainstorm, War Horse, Goodbye Honey, Locked Away) + de dvd Live At Mercury Lounge 22/10/2000 is zeker een meerwaarde... Voor 15 euro kan je hem al in de winkel vinden....

avatar van Mastroianni
Dank voor de informatie, CWTAB. Ik krijg er zin in!

avatar van janneman
Even een tikkie gegeven na het beluisteren van de deluxe edition. Wat een gave plaat is dit.
Ga tot aan 2017 rest oeuvre maar eens beluisteren.