The National - Sleep Well Beast (2017)

Label: 4AD

1. Nobody Else Will Be There (4:39)
  2. Day I Die (4:31)
  3. Walk It Back (5:59)
  4. The System Only Dreams in Total Darkness (3:56)
  5. Born to Beg (4:22)
  6. Turtleneck (3:00)
  7. Empire Line (5:23)
  8. I'll Still Destroy You (5:15)
  9. Guilty Party (5:38)
  10. Carin at the Liquor Store (3:33)
  11. Dark Side of the Gym (4:50)
  12. Sleep Well Beast (6:31)

avatar van 1980Joost
Walk it back vind ik echt schitterend. Staat op repeat.

Voor de volledigheid de youtube linkjes naar de live-uitvoeringen:

Nobody Else Will Be There
Sleep Well Beast

avatar van Voorprogramma!
Wat kan muziek toch mooi zijn.. Guilty Party

UnknownPleasure
Guilty Party is steengoed inderdaad, een van hun beste nummers ooit.

avatar van Don Cappuccino
Guilty Party is mooi. Typerende The National-melancholie met wat elektronische touches.

De eerste single overtuigde me nog niet echt, maar Guilty Party, wow, wat een nummer alsof The National gevraagd is een nummer voor Kid A te schrijven.

JVT
Idd Kid A hoor ik er ook in terug! En wat een fantastisch nummer weer, eerste single van dit album is mss wel mijn favoriet nummer van dit jaar en deze Guilty Party doet eigenlijk niet onder. Heel veel zin in deze plaat.

avatar van Gretz
Guilty Party kan zich zeker meten met de allerbeste nummers die The National ooit heeft uitgebracht.

Ik heb goede hoop gekregen dat dit de release van het jaar wordt. Een album dat waarschijnlijk weinig hoeft onder te doen voor TWFM en HV.

ElPatron
Heb hier thuis 3 albums van The National; hopelijk sluit deze zich goed aan in het rijtje Boxer-High Violet-Trouble Will Find Me. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

avatar van sj0n88
Ehm oké. Ik wilde hier iets posten over dat het feit dat Guilty Party me - in tegenstelling tot The System Only Dreams in Total Darkness - tegenvalt. Maar als ik bovenstaande posts zo lees, moet ik dat nummer toch nog even een intensieve luisterbeurt geven. Jullie horen iets wat ik (nog) niet hoor.

avatar van Marteen
sj0n88 schreef:

Ik sluit me bij je aan hoor.

avatar van niels78
Imo heeft guilty party wat meer tijd nodig om te landen. Zeker tov de eerder verschenen song Total darkness. Maar hij wordt met elke luisterbeurt een stukje mooier!
Kan niet wachten op de release!

avatar van Fathead
Potverdorie, was The System Only..... al weergaloos, Guilty Party is nog weerdergalozender. Kan zomaar uitgroeien tot een van de beste National nummers tout court!

Toptrack die Guilty Party. Hopelijk hebben we het beste nog niet gehoord maar de twee singles zijn in ieder geval al veelbelovend.

avatar van 1980Joost

Vandaag wordt de 3e single gereleased.
'Carin at the liquor store'

avatar van Voorprogramma!
Carin at the Liquor Store is prachtig....
Dit kan wel eens hun beste plaat worden...

avatar van SébastienY
Voor de derde keer raak.

avatar van Screenager
Voor de derde maal op rij een geweldig nummer. Grote kanshebber voor album van het jaar. Moet zowat de meeste consistente band zijn die er is. Stellen al meer dan een decennium niet teleur.

avatar van Gretz
Drie magistrale nummers alweer van Sleep Well Beast. Beter dan The National wordt het niet.

avatar van Mathough
Vind Guilty Party maar zozo; Carin at the Liquor Store klinkt daarentegen gerieflijk... zoals een The National-nummer betaamt

avatar van steve harris
Hier zie ik erg naar uit een nieuwe national

avatar van Gretz
Nog maar minder dan een maand wachten nu (!)

Dit wordt echt dé release van 2017, daar ben ik nu wel 100% overtuigd van.

Ik ben niet kapot van de derde single.

JVT
Ik vind hem fantastisch. Deze plaat en die van The War On Drugs gaan strijden om de titel plaat vh jaar vermoed ik

JVT
Enig minpunt vh nieuwe nummer is dat het wat te kort is, had gerust een paar minuten langer mogen duren

avatar van bloempje24
JVT schreef:

The National maakt nog écht albums in plaats van een verzameling losse nummers. Na release kunnen we pas echt beoordelen of het nummer binnen het geheel aan de korte kant is. Niet uit te sluiten dat de band de coherentie van het gehele album belangrijker acht dan de duur van één nummer. Het geheel moet meer zijn dan de som der delen, juist daar is The National meester in.

avatar van oceanvolta
JVT schreef:

En de nieuwe Motorpsycho natuurlijk

JVT
Mss ook een kanshebber, maar daar hebben we nog niks van knn horen dus das nog moeilijk in te schatten wat dat gaat worden. Hun vorige viel namelijk toch wat tegen