Lorde - Melodrama (2017)

Pop / R&B
Label: Universal

1. Green Light (3:54)
  2. Sober (3:17)
  3. Homemade Dynamite (3:09)
  4. The Louvre (4:31)
  5. Liability (2:52)
  6. Hard Feelings / Loveless (6:07)
  7. Sober II (Melodrama) (2:58)
  8. Writer in the Dark (3:36)
  9. Supercut (4:37)
  10. Liability [Reprise] (2:16)
  11. Perfect Places (3:41)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Dit is het album, waarvan ik hoopte dat Taylor Swift het afgelopen jaar had gemaakt.

Liability is prachtig. Autotune teruggeschroefd en mooie pianobegeleiding. Schitterende tekst ook.

Royalengineer
Zelden zo onder de indruk geraakt door jonge zeer volwassen ogende artieste als Lorde. Ben niet pur sang fan van popmuziek, maar Melodrama is zeer intrigerend qua stemgebruik, samples en compositieniveau! Vooral Lorde's zang draagt dit album. Ze heeft goed geluisterd naar Joni Anderson.

avatar van dix
dix
Royalengineer schreef:
Ze heeft goed geluisterd naar Joni Anderson.

Wie zegt u?

Royalengineer
Ehhh, LAURIE Anderson natuurlijk......

avatar van Lighthouse
Eén van de beste popplaten van de laatste 15-20 jaar vind ik. Er is genoeg tijd over gegaan om tot die conclusie te komen. Prachtige gelaagde popproductie die echt glanst en schittert. Geweldige songs en performance. En de clevere teksten maken het af. In elk opzicht ook beter dan het debuut.

Dit verdient op een muziekminnende website als deze toch wel een 4sterren zou ik denken. Maar wie ben ik...

avatar van luigifort
Zal 'm ns een kans geven