CocoRosie - The Adventures of Ghosthorse & Stillborn (2007)

Pop / Avant-Garde

7. Werewolf (4:52)
  8. Animals (6:04)
  9. Houses (2:58)
  10. Raphael (2:50)
  11. Girl and the Geese (0:48)
  12. Miracle (3:35)

met Antony Hegarty

avatar van Kirsten035
Iets minder dan hun vorige albums, maar desalniettemin een erg sterk en ontroerend album.

avatar van nevyn
Goh, ik gister sinds een hele tijd weer eens tv kijken, blijkt dat sunshine gebruikt wordt in een reclame van een zekere telefoonmaatschappij. Apart .

Imagine.
Op mijn orginele CD duurt Miracle ruim 11 minuten en niet 3.35 zoals hier staat aangegeven.

avatar van Chameleon Day
Daar zit ook een 'hidden track' in.

Imagine.
Die Hidden Track is dan wel een van de mooiste nummers die ik van CocoRosie ken, in een woord: WAUW!

avatar van Chameleon Day
Geef mij maar Miracle...ongekend goed.

avatar van Chameleon Day
Lees via deze link dit artikeltje over de achtergronden van dit album en beluister het album vervolgens met de vers verworven wetenschap nog een keer.

Een plaat met veel symboliek. Ook het artwork heeft een boodschap; er staan niet voor niets drie zusjes CocoRosie op! Erg mooi. Hoewel geluidsmatig een consolidatie van de voorgaande albums, is deze nmm het meest evenwichtig.......eenvoudig prachtig!

avatar van lauradance
ik vind cocorosie echt heel saai, terwijl ik het elke keer weer probeer.

lauradance schreef:
ik vind cocorosie echt heel saai, terwijl ik het elke keer weer probeer.

Nou ik kan mij best voorstellen dat je de kriebels krijgt van de speelgoedinstrumenten en de zang van de dames. Dan is het gewoon niks voor je. Maar saai kun je het toch niet noemen? Er gebeurt geluidsmatig van alles.

avatar van lauradance
ja dat klopt wel, maar dit doet hetzelfde met me als bijvoorbeeld enya, ik val er gewoon van in slaap. en dat noem ik saai

avatar van Chameleon Day
Maar Enya is toch niet te vergelijken met dit vind ik. Op Enya kan ik ook lekker in slaap vallen (alhoewel ik dan toch liever wat anders draai), maar op dit?

avatar van lauradance
ik merk aan jou dat je dit wel echt een geweldig album vindt, misschien ben ik gewoon een luie vrouw dat ik overal op slaap maar ik kan dit album echt even niet anders omschrijven dan saai.

oh wacht! het is saai met getingel.

avatar van Chameleon Day
Ik heb het album natuurlijk niet voor niets 4,5* gegeven. En ik vind het een album dat dwingt tot luisteren. Ik kan dit niet als achtergrondmuziek op hebben staan. Dan worden die geluidjes irritant.

En prima dat dit album je niet kan velen hoor........maar saai?

P.S.: gave avatar!....loop je zo ook over straat?

avatar van bloempje24
Gebrek aan woordenschat?

saai2 (bijvoeglijk naamwoord; saaier, saaist; saaiheid)
1 weinig levendig, weinig boeiend

boei·end (bijvoeglijk naamwoord; boeiender, boeiendst)
1 de geest bezighoudend

avatar van lauradance
oke oke dan niet saai, maar ik kon mezelf dus niet dwingen het meerdere malen te luisteren. (politiek correct genoeg?)

alleen als ik in een wilde bui ben.

avatar van bloempje24
Saai is voor Cocorosie inderdaad een 'aparte' typering.
Net zoals 'inspiriatieloos' vlak' of 'oppervlakkig' vreemd zou zijn.

Het gewoon niet mooi vinden kan natuurlijk best.

Zelf draai ik van deze plaat enkel nummer 2-5-8 vaak.
De rest vind ik wat saai

Chameleon Day schreef:
P.S.: gave avatar!....loop je zo ook over straat?

De man op haar avatar is helaas overleden.

Thijssie024
Ik heb ook een paar nummers wie ik graag luister, maar als album werkt het voor mij ook (nog) niet. Toch is het wel leuk gevonden, het lijken wel twee nichtjes van Bjork die stiekem paddo's eten op zolder.

Thijssie024 schreef:

Zo zijn ze door de muziekpers ook wel omschreven.

Toch is dit album niet alleen maar gekkigheid. Het wordt soms omschreven als kinderlijke muziek. Nou dat is het dus zeker niet. De dames hebben op dit album ook wat te verwerken. Zie de link in mijn tweede post hier.

Imagine.
Ze hebben trouwens ook een nieuwe single, God has a Voice, She Speaks Through Me. Naar mijn mening weer een erg mooi nummer.

Heb het pas ontdekt helaas, wat een prachtige muziek, om kippevel van te kijgen! Mooie stemmen om naar te luisteren.
Net het concertgebouw orkest optreden van hun gezien..het enige wat ik daar van kan zeggen is...wow!!

avatar van Amicus
Ik heb met Japan het ultieme nummer gevonden om mijn huisgenoten uit de kamer te pesten heerlijk nummer

Dwangbuis
Misschien heeft iemand dit ook al opgemerkt, maar ik vind de nummers beter uit de verf komen wanneer ze live gespeeld worden - ook al gooien die zusjes Casady er graag en veel 'mothafucking' tussen

avatar van Bart D
Dwangbuis schreef:

Daar zorgt de sfeer voor denk ik. De nummers zijn in sé wel ok vind ik. Boeiende mix van genres.
'Animals' vind ik een van de hoogtepunten op deze cd.

avatar van Pudna
Ik vind CocoRosie gewoon geweldig, het enige nadeel aan deze CD is dat hij niet zo lang duurt...
De 'hidden track' vind ik trouwens wel erg mooi! Heet dat nummer nou Childhood, wat achter op het hoesje op z'n kop staat geschreven?

avatar van Booyo
Animals.. Wat een heerlijk nummer, snel maar de rest luisteren!

avatar van Chameleon Day
En dus? Moeten we ons daardoor laten leiden in onze eigen meningsvorming? Ik vertrouw liever op mijn eigen luisterervaring. Ik ga deze weer eens opzetten.