Arcade Fire - Everything Now (2017)

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)
avatar van JoaMuse
Everything Now is wel een goed nummer, maar drie keer hoeft nu ook niet.

Maartenn (crew)
Zeg brajoapau, heb je soms alle anagrammen van de nummers die eerder waren verschenen opgelost? Ik kan namelijk nergens een bevestigde tracklist vind?

avatar van Venceremos
Krijgt iedereen hier standaard een (ongevraagde) melding van de toevoeging van dit album?

Venceremos schreef:

Nee? Jij wel dan?

avatar van Venceremos
Ja, en dat terwijl het een nieuwe toevoeging betreft dus dan kan ik hem niet abusievelijk bij mijn updates hebben geplaatst, toch?

avatar van Manfield
Venceremos, dan heb jij de artiest Arcade Fire bij je artiesten updates staan. Dan krijg je zo'n mooie melding.

avatar van Venceremos
My bad, heb inderdaad weleens iets quasi-lolligs geplaatst daar. Dan word je gelijk gestraft, zo zie je maar .

thrm
Ik was er afgelopen maand gedurende hun concert op Primavera Sound in Barcelona van overtuigd dat de titelsong van deze plaat een cover betrof van Abba's 'Dancing Queen' en mijn gezelschap stond de tekst van de laatstgenoemde dan ook luidkeels mee te zingen. Nu ik de studio-versie heb gehoord zijn alle verwachtingen voor een goed vervolg op het aardige Reflektor wel vervlogen. Als ze met het titelnummer al zo goedkoop en theatraal voor de dag komen dan is het vrezen voor het ergste.

avatar van brajoapau
Maartenn schreef:

Deze tracklist stond eind mei (per abuis) al eens vermeld op amazon en was nadien snel weer verwijderd; meerdere bronnen bevestigen deze tracklist nu, maar als er teveel twijfel blijft verwijder ik hem wel weer, geen probleem.

brajoapau schreef:

Nee hoor Paul, aan jou de eer

avatar van hoi123
thrm schreef:
Nou ja, als je Crown of Love hoort (die titel alleen al), kan je wel concluderen dat Arcade Fire nooit vies is geweest van een goede lading kitsch, toch? Ik vind dat Arcade Fire op een bepaalde manier met Everything Now dichter bij hun originele geluid zit dan ooit.

avatar van JVT
JVT
Everything Now is juist een heerlijk nummer!!

UnknownPleasure
Everything Now vind ik stiekem toch wel goed,
alleen jammer dat t zo weinig (AF) karakter heeft, iets te veel kauwgom voor mij, maar kan het niet laten mee te wiegelen en zingen.

CC mist ook karakter, maar is gelukkig iets dreigender, maar is dan weer niet helemaal serieus te nemen.
wat ik van Signs of Life heb gehoord is het bijna een schaamteloze rip-off van Talking Heads.

avatar van jellecomicgek72
Everything Now

avatar van SébastienY
Qua dynamiek en gevoel lijken Reflektor en Eveything Now wel goed op elkaar. Allebei vrij lang popnummer (de volledige versie uiteraard), beetje dezelfde opbouw en uitermate catchy. Al moest bij Everything Now eerst voorbij dat "foute". Eens daar door, kan ik het echt wel appreciëren.

Eerste twee singles zijn uitermate zwak. Het moest eens Coldplay geweest zijn die met het ultragladde en goedkoop-populistische Everything Now kwam aandraven, de messen zouden (terecht) gewet worden. Deze band lijkt echter genoeg krediet opgebouwd te worden om op basis van andere maatstaven beoordeeld te worden. Creature Comfort is muzikaal interessanter maar heeft dan weer te lijden onder bedenkelijke, schreeuwerige vocalen van Regine en een tekst die de wenkbrauwen doet fronsen. Hopelijk is de rest wat beter want dit lijkt me af te stevenen op veruit hun zwakste worp.

avatar van OscarWilde
Voor mij klinkt Everything now een beetje als een mix tussen ABBA en Talking Heads vanop Little Creatures

Met een vleugje makkelijke la la la la meezingerij van latter day U2 of Coldplay, kwestie van ook de achterste regionen in het stadion te kunnen bereiken.

avatar van hailtotherainbow
hallelluiah ! drie keer Everything Now :/ Ik had Arcade fire zo graag verder zien gaan in het sonisch avontuur van Reflektor of een sound dichter bij Neon Bible terug te horen maar dit zal niet zo'n overdonderend album worden. Ik heb nog steeds hoop voor de andere nummers want daar moet sowieso nog iets goed tussen zitten. Creature Comfort is al beter maar zal ik wss snel beu worden want veel is er niet aan. Ik vind de campagne rond de plaat, met het bedrijf dat de facebook van de band hackt, trouwens wel heel geslaagd. Die 'commerciële' versie van Creature Comfort is zowel grappig als voer voor overpeinzingen.
Hoe wordt een band commercieel zonder aan authenticiteit te verliezen, exact door commercieel te worden en het commerciële ondertussen in het belachelijke te trekken in hun campagne, alleen zal het qua geluid wat afwachten worden met die authenticiteit.
En ach, ze doen wat ze willen, ik ga niet aan hun oren trekken en zeggen dat alles vroeger beter was. Ik denk niet dat de nieuwe singles getuigen van een creatieve teloorgang maar eerder een creatieve evolutie die voor hen logisch lijkt. Ze volgen David Bowie in de mening dat men muziek in eerste instantie voor zichzelf moet maken en niet voor het publiek, ook wanneer dat publiek, waaronder ik, de evolutie in twijfel trekt.
Tijdens het concert op Best Kept Secret stak iemand de middelvinger op tijdens Everything Now, die was niet blij, maar Arcade Fire zal het niet onder de huid laten kruipen

Everything Now stelt me toch enigszins teleur. Een tikkeltje te 'glad' naar mijn smaak, net zoals de hoes trouwens. Dit zou voor mij wel eens een mindere worp kunnen worden. Maar ik vergeef hen met heel mijn hart, de uren waarin ze mijn hart verlichtten zijn ontelbaar.

avatar van OscarWilde
Het is misschien ietsje poppier, maar eigenlijk zat die toegankelijke mainstreamsound toch al volop in The Suburbs?

avatar van Rudi S
Franck Maudit schreef:
Everything Now stelt me toch enigszins teleur.

Arcade fire stelt mij nooit teleur, maar goed mijn verwachtingen bij deze band zijn ook niet echt hoog

avatar van galleryplay
Wat een uiteenlopende meningen allemaal over de nieuwe songs. Wat mij betreft biedt het nieuwe werk een goed perspectief. Ik heb alle vertrouwen dat Everything now dat vervelende Reflektor gaat overtreffen of beter gezegd: gaat goed maken. Creature comfort is een AF klassieker in spe. De tekst spreekt mij ook zeer aan ("it's not painless, she was a friend of mine").

avatar van coldwarkids
Gelukkig zet dit de lijn van The Suburbs een beetje voort. Reflektor was op zich wel goed, het past alleen niet bij deze band.

avatar van dix
dix
Franck Maudit schreef:
... de uren waarin ze mijn hart verlichtten zijn ontelbaar.

Had ook met één t gekund. Of is het niet zo zwaar?

avatar van Mjuman
dix schreef:

Had ook met één t gekund. Of is het niet zo zwaar?

Dubbele "t" wijst op ovt (= verleden tijd); betere conclusie ware dat het effect a thing of the past is - een klompenlander schrijft dan: "hebben verlicht".

Het effect is herkenbaar desalniettemin; AF lijkt aan effectbejag te doen en daarin succesvol te zijn, hetgeen wordt bevestigd door de snelgroeiende omvang van AF (=army of fans).

avatar van dix
dix
Mjuman schreef:

Zo dadelijk pikken ze onze vrouwen in

avatar van Mjuman

Zo dadelijk pikken ze onze vrouwen in

In de war met Vikings seizoen 4 wellicht

dix schreef:
Had ook met één t gekund

Het is mijn volste recht om met medeklinkers te strooien!

Mjuman schreef:

Bof, EN lijkt me nou toch ook niet op weg om die wereldhit te worden ondanks het feit dat het wel zeer nadrukkelijk naar die status tracht te hengelen. Maar naar mijn gevoel waren Reflektor/Afterlife en Ready to Start/We Used to Wait van hun voorbije 2 platen toch alomtegenwoordiger dan de twee eerste singles van dit album. AF riskeert mijns inziens met deze gladde sound toch een deel van hun core audience weg te jagen terwijl het nog maar de vraag is of er veel anderen in de plaats komen. Al zullen de media ongetwijfeld de nieuwe plaat wel weer de hemel inschrijven waarna velen zullen volgen.