Led Zeppelin - BBC Sessions (1997)

Alternatieve titel: The Complete BBC Sessions

Label: Atlantic

1. You Shook Me (5:14)
  2. I Can't Quit You Baby (4:22)
  3. Communication Breakdown (3:12)
  4. Dazed and Confused (6:39)
  5. The Girl I Love She Got Long Black Wavy Hair (3:00)
  6. What Is and What Should Never Be (4:20)
  7. Communication Breakdown (2:40)
  8. Travelling Riverside Blues (5:12)
  9. Whole Lotta Love (6:09)
  10. Somethin' Else (2:06)
  11. Communication Breakdown (3:05)
  12. I Can't Quit You Baby (6:21)
  13. You Shook Me (10:19)
  14. How Many More Times (11:51)
  15. Immigrant Song (3:20)
  16. Heartbreaker (5:16)
  17. Since I've Been Loving You (6:56)
  18. Black Dog (5:17)
  19. Dazed and Confused (18:36)
  20. Stairway to Heaven (8:49)
  21. Going to California (3:54)
  22. That's the Way (5:43)
  23. Whole Lotta Love (Medley) (13:45)
  24. Thank You (6:37)
  25. Communication Breakdown * (3:00)
  26. What Is and What Should Never Be * (4:14)
  27. Dazed and Confused * (11:08)
  28. White Summer * (8:22)
  29. What Is and What Should Never Be * (4:44)
  30. Communication Breakdown * (4:54)
  31. I Can't Quit You Baby * (5:26)
  32. You Shook Me * (4:10)
  33. Sunshine Woman * (3:06)
totale tijdsduur: 2:32:43 (3:21:47)
avatar van HiLL
Ben eigenlijk wel reuze benieuwd naar dit album...iemand al geluisterd?

Prachtige hoes btw

avatar van gemaster
Ik heb hem hier wel liggen, maar nog nooit in zijn geheel beluisterd. Wel enkele tracks en die klonken allemaal fantastisch.

avatar van avdj
Zijn dit nu demoversies?

avatar van Hans Brouwer
Hill, je bericht is al meer dan een jaar oud, maar toch.... Op het ogenblik wordt op MuMe de cd "How the west was won" van L.Z. opgehemeld, en terecht. Ik heb zelf deze BBC sessions live cd in huis. Het staat als een huis en kwalitatief zeer goed. Een absolute aanrader

avatar van marco straaten
helemaal met je eens; als een dijk

avatar van the viking
Ken deze nog niet,dus word het tijd om op ontdekkingsreis te gaan!

avatar van Hans Brouwer
Ik heb onlangs "How the west was won" ontdekt. Heel goed live album. Maar als ik moet kiezen tussen How the west was won en BBC Sessions, dan kies ik voor de laatste. Dus kopen die plaat.

Joy
wow, wat een plaat

erg vet en 'dichtbij' in produktie, alsof je in de zaal zit

de solo op 'thank you' is subliem en moddervet , wat je kan verwachten van page

ik vind dit wel een behoorlijk goede aanvuller op het studiowerk

de meeste nummers komen harder en vetter uit de verf en dat mag ik wel

Planefreak
The Girl I Love She Got Long Black Wavy Hair. Wat is dat voor een nummer. Een cover? Ik heb dit album namelijk nog niet. Maar ik heb een keer You Shook Me gehoord en zou het album wel graag willen.

avatar van Jochempie
Toen ik een nog een kleine knul was en net internet had, had ik via Napster voor het eerst Stairway to 'Heaven gedownload. Ik was gelijk verliefd, vreemd genoeg hoorde ik het nummer nooit op de radio... Maar toen ik em pas een jaar geleden(!) op de radio hoorde bleek het dat ik niet de orginele versie had maar een andere en naar mening een veeel betere. Vooral de solo in het origineel vond ik suf en niet zijn status waard. Toen kwam ik erachter dat ik de BBC versie had en downloade ook de rest van het album en het is werkelijk fantastisch. Beter dan alle andere live Zeppelin albums.

WoetR
Ontzettend goede live plaat met voor mij als beste tracks van 1 t/m 5:

1. Since I've Been Loving You
2. How Many More Times
3. Thank You
4. Whole Lotta Love
5. Dazed And Confused (6 min.)

Deze versie van since i've been loving you hoor ik zelfs minstens zo graag als het origineel (!!). Gewoon een live plaat die het kopen zeker waard is en voor de echt fans een must have. 4.5

Ben het met Jochempie eens. Alleen is de versie van Stairway to Heaven op de BBC-versie de originele .... want eerder opgenomen dan LZ IV! Daarom herkent het publiek de deun niet, als ze beginnen.
Iedere Led Zep fan moet de BBC-Sessions in huis hebben. Sommige uitvoeringen zijn beter, andere minder en smaken verschillen ... Drie of vier keer Communication Breakdown is een beetje teveel van het goede. Maar het blijft een genot om te vergelijken.

EVANSHEWSON
Nou, nou, leuk om lezen allemaal; Ik wil maar zeggen dat Led Zeppelin de grootste rockband of all times is, en deze BBC Sessions illustreert alweer eens waarom.
Eerlijker dan een live plaat bestaat niet, en je hoort de band hier op zijn best ! 4.5 sterren ! **** 1/2

als je het mij vraagt één van de beste live-registraties van een band ooit....

Sheplays
Deze verzamelaar staat Numero Uno in mijn top tien en wel, onder andere, hierom.

Ooit, toen ik nog een huiswerk makend pubermeisje was en op mijn ijskoude slaapkamertje in het oude Amsterdam, met uitzicht op het industriegebied West met al die gekke pijpen met hun rode lichten, zat te zwoegen op het een of ander, drukte ik, voor een beetje afleiding, op het aan/uit knopje van mijn simpele transistorradiootje.

Het streepje stond standaard afgesteld op de plek waarop een piraat uit Luxemburg uitzond.

Bliep, knars, knetter....(even bijstellen) en toen ....Jimmy Page met een strijkstok op zijn gitaar en dat wel 14 minuten lang, slechts af en toe onderbroken door de hitsige kreten van ene meneer Plant. De meest prachtige geluiden (naar huidige normen in erbarmelijke kwaliteit) kwamen uit het monospeakertje. De jonge Sheplays werd meegenomen op een vreemde, mooie, trip, terwijl ze alleen nog maar staarde naar die rode lichten en zich, na afloop, afvroeg; "wat is dit?"*

Na het uitkomen van dit album, in 1997, bleek dus dat deze opname een bootleg was geweest van 'Dazed and Confused' zoals deze was uitgevoerd op Zep's Session at the Beeb. Pas toen ik het album beluisterde hoorde ik de betreffende versie voor de tweede keer in mijn leven, dus na, pakweg, 27 jaar.

Kopen dus, mensen, en luisteren, met je ogen dicht... Stel je de wereld voor zonder stereo, internet, Mp3, kortom toen muziek nog nieuw en avontuurlijk was!

5*****

*er werd toen nog weinig 'gesproken' op de radio, dus na het plaatje werd dit niet gemeld.

Leuk stuk, Sheplays! Goed om eens iets over je favoriete plaat te lezen.

avatar van wolf
Zeer goed album met prachtige versies van Black Dog, Dazed and Confused en Stairway to Heaven, maar waarom zoveel dezelfde nummers? Toch nog 4*, meer geef ik niet aan een live album.

Joy
goezo, principes, belangrijk!

waarom dezelfde nummers, nou ueh, verschillende uitvoeringen bijv?

avatar van wolf
ik vind dat een beetje overbodig, want zo verschillend klinken al die versies van Communication Breakdown niet.

Sheplays schreef:

Sheplays heeft gelijk!!

Soms verlang ik ook terug naar die wereld. Radio luisteren was leuk en van mijn duur verdiende centen als postbode op zaterdagochtend kocht ik gemiddeld één of twee keer in de maand een lp die ik vervolgens op mijn DUAL stereo installatie helemaal grijs draaide. In die tijd was Led Zeppelin samen met Deep Purple zwaar favoriet. De liefde voor de meeste Engelse rockbands (Led Zeppelin en Deep Purple in het bijzonder) is nooit overgegaan.

En nu ben ik een man die het allemaal redelijk voor elkaar heeft..... Een lieve vrouw, twee leuke puberdochters, een goede baan, een mooie auto, een eigen huis (vrij van hypotheek) etc. Ik moet dus heel erg tevreden zijn en dat ben ik ook wel hoor........ Toch verlang ik bij tijd en wijle naar de tijd dat ik mijn lp's op mijn pickup draaide en ik exact wist wanneer welke tik te horen was. Ik had lp's waarbij het was als ware het dat er een pan met vlees op het vuur stond. Een getik en gepruttel van jewelste maar oh zo mooi........

Zo nu weer genoeg gemeimerd. Ik ga maar weer eens aan het werk. Naar het zuiden des lands. Maar niet getreurd, ik draai gewoon deze cd "BBC Sessions (1997)" van Led Zep. straks in de auto. Dan komt dat gelukzalige gevoel mischien wel weer terug .

Zeppelin live!
bbc sessions is fantastisch.
Met heel veel goede tracks, en de beste gitaar solo ooit gedaan, in Thank you gaat Page verschrikkelijk tekeer op zijn gitaar.
5 sterren

Voor 95% ben ik het met je eens ... er is één klein puntje. De beste gitaarsolo ooit is Blackmore op Highway Star, versie Made in Japan.

avatar van Sweet thing
Er zijn zoveel geniale solo's. Ik vind niet dat er 1 ultieme solo is. Verschillende gitaristen kunnen daarop aanspraak maken. En persoonlijke voorkeur maakt dan het verschil.

avatar van marco straaten
Echt een meer dan fantastische cd vind ik dit en voor mij blijft Stairway to heaven er absoluut boven uit springen.

Since I've been loving you. Prachtige versie. Plant is ongelooflijk sterk in deze versie. Vol emotie.

Black dog is een heerlijk nummer en klinkt hier bijzonder goed.

avatar van Ephyon
Khebbet nog niet beluisterd, deze plaat. Maar waarom staat er 3 keer Communication Breakdown op? Verschillende versies ofwat?

avatar van Klumpie
Verschillende versies

Op één of andere manier is Sunshine Woman niet op dit album verschenen. Heb net een demo-versie van Sunshine Woman gehoord en het is toch wel jammer dat dat nummer er niet op staat. Voor de rest natuurlijk gewoon een top-album.

beaster1256
amai , een dijk van een plaat en nogal wat anders dan die zeer flauwe live lp ' the song remains the same ' in de seventies , dit is waanzinnig goed

beaster1256
yaeh , squeeze my lemon , baby '

ja , wat zou robert daar mee bedoelen

avatar van ricardo
Dit album heb ik nog nooit beluisterd,maar ik geloof dat het radio opnames zijn,en heb dit album ook nog nooit in een gerenomeerde cd winkel als plato zien liggen,is hier uberhaupt nog wel aan te komen overigens?En waar is het wat geluids kwaliteit betreft mee te vergelijken,The Song Remains The Same of How The West Was Won of met studio opnames?