UFO - The Salentino Cuts (2017)

Label: Cleopatra

1. Heartful of Soul (3:09)
  2. Break On Through (2:21)
  3. River of Deceit (5:09)
  4. The Pusher (4:55)
  5. Paper in Fire (4:02)
  6. Rock Candy (5:11)
  7. Mississippi Queen (2:41)
  8. Ain't No Sunshine (3:12)
  9. Honey Bee (3:58)
  10. Too Rolling Stoned (5:14)
  11. Just Got Paid (3:23)
  12. It's My Life (3:32)
avatar van liefkleinhertje
Als ik goed kijk word dit een coveralbum en ik zou gewoon niet kunnen verzinnen dat hier een moer aan is
Nummers van The Doors of Robin Trower ik moet er niet aan denken
Nou heb ik nog niks gehoord (gelukkig) maar ik vrees dat de UFO in het zwarte gat van de wansmaak is verdwenen
Ain't No Sunshine gezongen door Phill Mogg erger kan gewoon niet
Nou houd ik me eigen nog in omdat deze CD nog moet uitkomen maar ik vermoed dat ik naar Atomic Tommy M ga verlangen

avatar van Sir Spamalot
liefkleinhertje, mijns inziens mis je echt niets als je deze aan je laat voorbijbaan. Je kunt vaak - en terecht - twisten over het hoe en waarom van coveralbums. Soms kunnen ze een meerwaarde zijn als onderdeel van een box, waarop dan al die b-kantjes annex covers staan.

Maar om gewoon een nieuw regulier album uit te brengen met enkel covers, na tweeënhalf jaar stilte? De periode met Michael Schenker draag ik het diepst in mijn hart, hoewel ik veel respect blijf houden voor een Paul Chapman of een Vinnie Moore die sinds 2004 bij UFO meespeelt.

Volgend jaar wordt zanger Phil Mogg zeventig jaar en je herkent hem nog altijd onmiddellijk, hoewel die karakteristieke stem ook al vele kilometers op de teller heeft staan, en dan kan hij hier en daar mij tegensteken (ook een première) en stoor ik mij vaak aan de matte uitvoering van de nummers. Steak au poivre maar met te weinig peper in de saus.

avatar van Larzz
Zit er ook niet op te wachten. De nieuwe cover cd van Krokus klinkt wel een stuk frisser, pittiger en een betere songkeuze.

avatar van Larzz
Wel leuk is Brown Sabbath. Een Cajun coverband die subliem Black Sabbath nr's speelt op 2 hele aardige albums.