shame - Songs of Praise (2018)

Label: Dead Oceans

avatar van peterjames777
One Rizla

Concrete

Tasteless

Even een paar van de rete-fijne singles.
Gold Hole en The Lick zijn ook nog te vinden.
Deze jochies van 20 hebben veel mooie dingen in het verschiet. Niet al te ingewikkelde liedjes maar heerlijke vuige, sympathieke, ouderwetse post-punk uit London.

avatar van E-Clect-Eddy
Op London Calling was dit live in elk geval erg goed te pruimen zelfs als ik geen enkel nummer kende voorafgaande aan het optreden.

De posses van de zanger waren echter wel een beetje te dik erop voor een beginnende act.

avatar van Barend G
Ja, dit gaat een van de eerste fijne platen van 2018 worden

Nice..gezien op MOMO wat een feestje die band

avatar van VladTheImpaler
Dit is denk ik het eerste album van 2018 waar ik naar uit kijk. The Lick en Concrete zijn alvast zeer fijne nummers.

avatar van blur8
One Rizla ook helemaal goedgekeurd. Ben wel even toe aan lekkere vuile gitaren.

Spotify, vergelijkbare artiesten: Laurel and Hardy

avatar van Premonition
Post punk for lads of zoiets. De bravoure van Oasis met het geluid van begin jaren tachtig.

avatar van Chameleon Day
Interessant? Of is het zelfs in onze hapslikweg, streaming/spotify muziekbeleving niet een luisterbeurt waardig.

avatar van Premonition
Het is aardig, maar de superlatieven van de MM'ers hierboven deel ik niet

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Los van de muziek; dikke props voor de geweldige albumhoes

avatar van Poles Apart
Maartenn schreef:
Los van de muziek; dikke props voor de geweldige albumhoes

Knipoog naar die van "Pet Sounds"?

avatar van OscarWilde
Klinkt goed. Pas ontdekt dankzij MuMe, maar het rammelt lekker. Ik heb gewoon een zwak voor Britse gitaarbands, démodé of niet, dus kijk wel uit naar deze.

avatar van raymondkeuters
Paar weken terug live gezien. Jonge gasten met ouderwetse punk-attitude. Klonk nog lekker ook!

avatar van Linius
De singles bevallen me wel. Erg benieuwd naar het album vrijdag.

avatar van Mausie
Vorig jaar was mijn album van het jaar Relatives In Descent van Protomartyr. Valt dit album in hetzelfde straatje? Dan heb ik hoge verwachtingen op basis van de reacties hierboven

avatar van Barend G
OOR recenseerde 'm al, hier

Mausie schreef:

Niet echt. Het is beiden post punk, maar daar houdt het wel mee op.

avatar van raymondkeuters
Mausie schreef:

Ze gaan samen touren!

avatar van Mausie
raymondkeuters schreef:

Ze gaan samen touren!

Wat tof! Ik heb kaartjes voor Protomartyr in april in de Melkweg, mooie dubbelslag! Net Concrete geluisterd, klinkt erg lekker

avatar van Poles Apart
The Guardian stelt de band voor.

avatar van SébastienY
Ik had mij aan de Beach Boys verwacht bij het zien van de albumcover. Viel dat even tegen zeg . Ik klaag niet, het sluit nu nog beter aan bij mijn smaak.

avatar van blur8
Als er dan vergeleken moet worden met Protomartyr, dan is Shame veel rauwer; ongepolijst.
Ik hoor graag nog wel zang, dus het schreeuwen in The Lick is not my Cup of Thea.
Afsluiter Angie is geweldig. Beste track van album, met opbouw & ontlading. Heel goed gedaan.

avatar van Kimmyboy
Eerste indrukken zijn zeer goed! Concrete, One Rizla, Gold Hole en Angie komen hier al zeer goed binnen. Heel fijne manier om het jaar te starten.

avatar van peterjames777
"Do you ever bully your conscience and detach from your mind? Do you ever need the needy? Do they ever tug on your heart ? Or do you determine the person in question is simply worlds apart?"
Prachtige teksten uit Friction.

Wat een plaat, wat een band. Charmant, eigenzinnig en rauw.

avatar van greendog
Ja, ik zie hier zeker wel wat in! Hopelijk win ik kaartjes voor hun concert hier in Londen op 23 januari. Blijkbaar erg veel energie zoals ik het hier zo lees!

avatar van blur8
Ik voorspel binnen de korte keren uitverkocht huis in Rotown en Doornroosje.
heb mijn barcodes al veilig gesteld......

avatar van Chameleon Day
Het ontgaat me volledig waarom dit de 'next big thing' zou moeten zijn. Ik hoor niets vernieuwends. Het geluid dat deze band laat horen kennen we inmiddels wel. Melodieën, arrangementen et cetera zijn ook niet oorstrelend of zo. De schreeuwzang is ronduit irritant en bijna puberaal. Na Johny Rotten eind jaren 70, kennen we dat inmiddels ook wel. Energiek is het. Maar er zijn genoeg andere bandjes met een energiek geluid....die meer te bieden hebben dan een dosis energie alleen.

avatar van E-Clect-Eddy
De zanger van Shame klinkt wel heel veel als Joe Strummer van The Clash. De gitaren klinken weer als een mix van 80s Killing Joke ttv Love Like Blood en diverse andere mid-eighties New Wave / Post Punk acts.

De eerste beluistering valt erg goed, fijn om het jaar te openen met een lekker energiek album.

De eerste minuut of zo van het nummer Angie klinkt wel erg veel op dat van Beautiful Skint wat een half jaar geleden verscheen op het album Life - Popular Music (2017). Dat album bereikte mijn album Top 10 van 2017... en deze maakt me net zo blij.

avatar van Chameleon Day
Maar we kennen dit allemaal al. Niet onaangenaam om een keer te beluisteren (behalve het geschreeuw). Jaren 80 post-punk geluid is niet verkeerd, zal ik beamen Maar echt bijzonder is het allemaal niet.