Eminem - Revival (2017)

met Phresher

4. Untouchable (6:10)
  5. River (3:41)

met Ed Sheeran

6. Remind Me [Intro] (0:26)
  7. Remind Me (3:45)
  8. Revival [Interlude] (0:51)
  9. Like Home (4:05)

met Alicia Keys

10. Bad Husband (4:47)

met X Ambassadors

11. Tragic Endings (4:12)

met Skylar Grey

17. In Your Head (3:02)
  18. Castle (4:14)
  19. Arose (4:34)
avatar van jordidj1
Wel lekkere schijtnummers. Gisteren weer hard gegaan op “Without Me”. Dat nummer is de shit

avatar van Silky & Smooth
Arrie schreef:

Kim.

Die deed hij live? Cool!

avatar van Arrie
Silky & Smooth schreef:

Die deed hij live? Cool!

Waarschijnlijk niet, maar dat vroeg je toch niet?

avatar van jordidj1
Arrie schreef:

Waarschijnlijk niet, maar dat vroeg je toch niet?

Hij speelde ‘m helaas niet live. Ik zei nog tegen een vriend van mij: “Zoveel stelletjes hier, hebben zij nog nooit van dat nummer gehoord?” Sowieso best bijzonder wat voor diverse doelgroep Eminem heeft, had soms het gevoel dat ik op Defqon stond.

Fonzzz002
Dan maar eens beginnen aan muziek recensies

Ik zal wel één van die weirdo’s zijn die Revival een goed album vind. Eminem heeft meerdere keren met pop geëxperimenteerd, zoals The Monster met Rihanna. Revival is een album dat zich volledig op de pop kant stort. Hatelijk voor de fans die opgroeide met zijn ‘oldskool’ werk, maar als iemand die Eminem via zijn hits leerde kennen voelde dit niet gek ver verwijderd van hoe ik hem ken. Zijn raps blijven nog altijd fijn om naar te luisteren, beats mogen er wezen en alle verschillende zangers/zangeressen zorgen voor voldoende afwisseling. De nummers wisselen tussen flauw en energiek, tot rustig en serieus; geen nummer voelt hetzelfde. De refreinen kunnen heel aanstekelijk zijn om te horen en ze bleven nog lang in mijn hoofd zitten, de eerste paar keer dat ik het album hoorde. Het album heb ik al meer dan 10 keer gehoord en het luistert lekker weg. Tracks zoals Remind Me, Like Home of Tragic Endings heb ik zelfs meerdere keren buiten het album met plezier aangezet.

Ergens snap ik wel waar de negativiteit op gebaseerd is, maar vind dat de 0,5jes en 1tjes nogal overdreven zijn. Het is anders, veel poppiger en milder dan je van hem gewend bent, maar voor zijn eigen redenen kan ik de nummers goed waarderen.