MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Eminem - Revival (2017)

mijn stem
2,09 (134)
134 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Aftermath (II)

  1. Walk on Water (5:03)

    met Beyoncé

  2. Believe (5:15)
  3. Chloraseptic (5:01)

    met Phresher

  4. Untouchable (6:10)
  5. River (3:41)

    met Ed Sheeran

  6. Remind Me [Intro] (0:26)
  7. Remind Me (3:45)
  8. Revival [Interlude] (0:51)
  9. Like Home (4:05)

    met Alicia Keys

  10. Bad Husband (4:47)

    met X Ambassadors

  11. Tragic Endings (4:12)

    met Skylar Grey

  12. Framed (4:13)
  13. Nowhere Fast (4:24)

    met Kehlani

  14. Heat (4:10)
  15. Offended (5:20)
  16. Need Me (4:25)

    met P!nk

  17. In Your Head (3:02)
  18. Castle (4:14)
  19. Arose (4:34)
totale tijdsduur: 1:17:38
zoeken in:
avatar van ThingMan
Ponty Mython schreef:
Ik heb een paar nummers beluisterd op Youtube en wat meteen opvalt is dat ze allen zo slecht zijn afgemixt. Het klinkt echt alsof het demo's zijn die nog geen goeie final mix hebben gehad. Em's stem klinkt enorm blikkerig, vooral als je met een koptelefoon luistert.


Ja grappig dat je het zegt. Ben ik het mee eens. Ik krijg bij een aantal nummers enorm een soort mixtape achtig gevoel, wat ook terugkomt is dan die Trump diss die hij deed. Ben echt wel Eminem fan maar hier moet ik toch echt wel aan wennen. Het lijkt wel of hij van de hak op de tak springt met rappen. Ga hem snel nog eens luisteren maar het is nogal een kluif merk ik.

avatar
Kan iemand vertellen wie Revival (interlude) zingt? Zo jammer dat hier geen full song van gemaakt is?

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
rudy schreef:
Kan iemand vertellen wie Revival (interlude) zingt? Zo jammer dat hier geen full song van gemaakt is?
Alice and the Glass Lake (volgens Wiki).

avatar van frolunda
2,5
Valt me nog mee gezien de vele negatieve reacties hier.Het grootste probleem voor mij zijn een groot gedeelte van de gastartiesten waar ik totaal niks mee heb.Alleen het nummer met Skylar Grey vind ik wel ok (komt waarschijnlijk omdat haar stem me aan Nena doet denken) en ook de bijdrage van Ed Sheeran zal wel een hit opleveren,de rest kan me gestolen worden.
Verder toch nogal wat nummers met niet overtuigende beats/producties en ook die hakkelende flow wordt op den duur wat irritant.
Voor de rest niet onaardig,vooral Untouchable en de laatste twee nummers vind ik vrij sterk maar in zijn geheel komt Revival nauwelijks boven de middelmaat uit.


avatar van james_cameron
3,5
Deze wederopstanding is slechts gedeeltelijk de moeite waard. Voornaamste probleem is de vaak flauwe muzikale omlijsting, met een overdaad aan voor de hand liggende samples en gezongen refreintjes. Eminem rapt nog steeds even sterk als altijd, maar hij heeft eigenlijk niet meer zo veel te vertellen en al helemaal niet veel meer om over te klagen. De houdbaarheidsdatum van een rapartiest blijkt beperkt. Wel erg leuk overigens is de sample van het ultrafoute Feel My Heat van Mark Wahlberg en John C. Reilly, uit de film Boogie Nights. Dat is dan wel weer briljant gevonden.


avatar
RichardKoning


Mijn god, ..dit maakt het niet veel beter

Compleet afgegleden, deze Marshall.

avatar van Septua
1,5


Dat chocobaartje mag er nu ook weleens af.. Wat een vies gezicht zeg.

avatar
2,5
Laat ik beginnen te zeggen dat ik groot respect heb voor Eminem. Hij is toch wel de held van eind jaren '90/begin 00's. En ook daarna scoorde hij nog regelmatig hits of maakte gastoptredens.

Op Revival klinkt Em wel erg gefrustreerd en boos. Hoe zo'n rete-irritant refrein als op de track 'Framed' deze cd heeft gehaald is me een raadsel. Heeft DRE hier echt wel meegeluisterd?

Zelf was ik juist altijd meer fan van Slim Shady's humor. Die komt hier niet veel terug en ik kan daarom niet heel veel met deze cd.

De tekst van Walk on Water raakt nog wel (de coupletten dan, zeker niet het jesus-refrein). De plaat met Alicia Keys vind ik ook sterk. De naam van Ed Sheeran lijkt tegenwoordig al genoeg voor een hit, zelfs met een baggerplaat als River.

De killer-vocal en de beat waarmee wordt gedreigd in het Revival-interlude schreeuwen om een hele track. De beat die aan het einde van dit interlude naar boven komt is een van de spannendste van deze hele plaat. Jammer dat ie maar een paar seconden duurt..

Dan de Remind me track, nota bene een cover die al eerder verkracht werd door sit-me-here-next-to-Britney Spears...
Slecht natuurlijk, maar af en toe is een vleugje Slim op die track te horen. Al had de Real slim shady natuurlijk nooit dezelfde beat als Britney Spears gebruikt.

Fijn dat Em terug is, maar will the Real Slim Shady please stand up?

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
Lang niet zo slecht. Qua cijfer hetzelfde als zijn laatste drie albums, maar ik vind dit iig zijn meest vermakelijke plaat sinds Encore. En wellicht ook wel gewoon zijn beste sinds dat album. Hadden natuurlijk wel wat nummers af gemogen en mogen worden ingekort, maar ik heb me bij vlagen prima vermaakt. Gelukkig lijkt die stotterflow zijn ook te beperken tot de eerste drie tracks.

avatar van Funky Bookie
4,0
Ik vind de lage scores niet helemaal terecht. Op de eerste blik lijkt het een commerciële knieval met al de samenwerkingen. Enkelen daarvan zijn inderdaad niet best (Ed Sheeran en Pink), maar enkele anderen zijn prima gelukt (beyonce en Alicia Keys). Als je beter gaat luisteren, is het m.i. behoorlijk goed. Hele kale producties met een Eminem in betere doen dan op zijn laatste albums.
Het puberale van Slim Shady is nog maar sporadisch aanwezig (met name Framed). De teksten zijn heel persoonlijk en zelfkritisch en ook nog enkele maatschappijkritisch (Untouchable is fantastisch). De productie zorgt voor meer nadruk op Eminem zelf en ik vind dat hij het waarmaakt.
Is het nog zo goed als de Shady albums? Nee, maar deze volwassen Eminem heeft nog voldoende te vertellen.

avatar van TheLegacy
1,5
De Chloraseptic versie met 2Chainz is zojuist op het internet verschenen en bevat een nieuwe verse van Eminem waarin hij 'afrekent' met de critici die niet tevreden waren over Revival. Grappig dat het precies bevestigd waar veel van ons het al over hadden. Zodra Em' echt boos is en iets heeft om zich over op te winden, dan klinkt het ineens wel oprecht en prettig in het gehoor.

avatar
thrm
Het is maar wat je prettig noemt...

avatar
0,5
TheLegacy schreef:
De Chloraseptic versie met 2Chainz is zojuist op het internet verschenen en bevat een nieuwe verse van Eminem waarin hij 'afrekent' met de critici die niet tevreden waren over Revival. Grappig dat het precies bevestigd waar veel van ons het al over hadden. Zodra Em' echt boos is en iets heeft om zich over op te winden, dan klinkt het ineens wel oprecht en prettig in het gehoor.


Precies dit, als het hele album zo was als die verse

avatar
0,5
Em mag dan wel inhoud hebben en het is fijn dat hij kritisch probeert te zijn naar zichzelf maar muzikaal gezien is dit 3 x niks. Dit zou ik echt nooit weer opzetten..

avatar van LinkinPark90
3,5
Dit album heb ik gekocht op de dag van de release. Bij de eerste (vooral negatieve commentaren) had ik wat schrik om een slecht album in handen te hebben. Walk On Water vond ik een mindere single van Eminem (het klinkt meer als een Beyonce nummer met Eminem als gastartiest). Believe viel me ook wat tegen.

Ik heb het album wel een aantal keer moeten spelen om een oordeel te kunnen geven. Het is niet het beste werk van Eminem en het is een lange zit aangezien het album 1u17 duurt.

De 0,5* en 1* sterren vind ik toch ietwat onterecht, die zou ik eerder uitdelen bij een auto-tune product zoals dit wanproduct:
Lil' Wayne - Rebirth (2010)

Als rock/metal liefhebber ben ik ook niet zo tevreden met de gastartiesten op het album maar slechte nummers zitten er niet meteen tussen. River met Ed Sheeran is zelfs verrassend goed.
Maar goed: gastartiesten die beter bij Em passen ontbreken (bijvoorbeeld Yelawolf, Obie Trice, Kendrick Lamar, Xzibit, Royce da 5'9" en zijn oude D12 makkers)

Waarmee ik wel akkoord ben met de negatieve commenteren is dat (over het algemeen) de productie en de beatkeuze niet optimaal zijn (of toch niet passen met Eminem). Relapse vond ik van productie zijn beste album, ook de thematiek die hij aanhaalde op dat album vond ik interessanter.

Het is geen topper zoals The Marshall Mathers LP of Recovery maar vind het album in het algemeen zeker niet slecht.

avatar
Jan uit Berlijn
LinkinPark90 schreef:
Dit album heb ik gekocht op de dag van de release. Bij de eerste (vooral negatieve commentaren) had ik wat schrik om een slecht album in handen te hebben. Walk On Water vond ik een mindere single van Eminem (het klinkt meer als een Beyonce nummer met Eminem als gastartiest). Believe viel me ook wat tegen.

Ik heb het album wel een aantal keer moeten spelen om een oordeel te kunnen geven. Het is niet het beste werk van Eminem en het is een lange zit aangezien het album 1u17 duurt.

De 0,5* en 1* sterren vind ik toch ietwat onterecht, die zou ik eerder uitdelen bij een auto-tune product zoals dit wanproduct:
Lil' Wayne - Rebirth (2010)

Als rock/metal liefhebber ben ik ook niet zo tevreden met de gastartiesten op het album maar slechte nummers zitten er niet meteen tussen. River met Ed Sheeran is zelfs verrassend goed.
Maar goed: gastartiesten die beter bij Em passen ontbreken (bijvoorbeeld Yelawolf, Obie Trice, Kendrick Lamar, Xzibit, Royce da 5'9" en zijn oude D12 makkers)

Waarmee ik wel akkoord ben met de negatieve commenteren is dat (over het algemeen) de productie en de beatkeuze niet optimaal zijn (of toch niet passen met Eminem). Relapse vond ik van productie zijn beste album, ook de thematiek die hij aanhaalde op dat album vond ik interessanter.

Het is geen topper zoals The Marshall Mathers LP of Recovery maar vind het album in het algemeen zeker niet slecht.


Je bent het eens met de negatieve commentaren? De productie en 'beat'keuze? En er dan 3,5 sterren voor geven? Het is gewoon een misbaksel. Om z'n zakken te vullen zonder er enige moeite voor te doen. En als hij er moeite ervoor heeft gedaan, dan moet men hem snel dumpen. De industrie dan. Net zoals ze al met zoveel hebben gedaan. Nadat ze niet meer relevant waren Ik moet toegeven, dat ik rappers zangers vind die het niet kunnen. Meestal dan en zeker in dit geval.

De nummers zijn gewoon prutswerkjes. Iedere vorm van artistiekiteit, vistuositeit, instrumentalisme....kortom.....Jans Smit en Gordon hebben incidenteel beter gepresteerd.

avatar van ThingMan
Tickets in de pocket voor de Revivaltour! Nu nog maar eens een paar keer dit album luisteren en hopen dat ik hier aan kan gaan wennen. Maar dat zal de pret niet drukken denk ik. Stiekem vind ik Walk On Water toch wel een mooi nummer trouwens.


avatar van RobinPruimX-Yo
4,5
Vind het toch jammer om sommige 2 sterren beoordelingen hier terug te vinden. Je moet natuurlijk een hip-hop fan zijn om Eminem z'n muziek goed te kunnen noemen. Dan kan het zijn dat je de rock-metal nummers niet zo goed vind... Ook die nummers vind ik niet slecht te noemen hoewel ik over het algemeen niet eens een rock/metal liefhebber ben. Ik raad degenen die dit een ''slecht'' album noemen aan om het album toch nog een paar keer helemaal te beluisteren en voornamelijk naar de nummers : River, Like Home, Remind Me, Walk On Water, Untouchable en Nowhere fast te gaan luisteren.

Guess who's back?

avatar van Slowgaze
RobinPruimX-Yo schreef:
Guess who's back?

Wie dan?

avatar
5,0
Wat een onzin al die kritieken. Mensen die zeggen de 'old Eminem' terug te willen begrijpen het gewoon niet. Die man wordt dit jaar 46. Als hij weer nummers maakt zoals vroeger gaat iedereen lopen klagen dat hij zich naar zijn leeftijd moet gedragen. Oftewel, het is nooit goed.

Op Revival laat Eminem zijn gevoelige kant zien en tegelijkertijd zien waarom hij nog steeds de beste rapper allertijden is. Een man die op 1 album met een nummer als Walk on Water zijn gevoelige/onzekere kant laat zijn en vervolgens op Believe laat zien hoe geniaal hij is, is voor mij een legende.

Ook het geklaag over de samenwerkingen die slecht zouden zijn... De 2 beste nummers voor mij zijn samenwerkingen, Need Me en Nowhere Fast. Maar goed dit is natuurlijk mijn eigen mening. Mensen die de samenwerkingen niet goed vinden kan ik nog inkomen aangezien dat een verschil in smaak is, maar de discussie over 'can the real slim shady please stand up' wordt niet gevoerd door fans, maar door mensen die alleen een bepaald gedeelte van Eminem goed vinden.

Laat ik zo zeggen, ik vind het een geniaal album en ik kan niet wachten op een nieuw album! En op zijn show in Nederland natuurlijk!

avatar van Marciano Coffie
1,0
TheDutchRock schreef:
Wat een onzin al die kritieken. Mensen die zeggen de 'old Eminem' terug te willen begrijpen het gewoon niet. Die man wordt dit jaar 46. Als hij weer nummers maakt zoals vroeger gaat iedereen lopen klagen dat hij zich naar zijn leeftijd moet gedragen. Oftewel, het is nooit goed.



Eens met dit argument. Het vervelende is dat ik dit album na een 2e luisterbeurt beter vind klinken maar dit is niet wat Eminem moet doen qua sound. Dit is Hip Pop en Eminem was juist de dude die zich toentertijd kon mengen in de black people zonder van persoonlijkheid te veranderen.

Hier laat Em zien dat ondanks welke route dat ik bewandel in rap, dit album ook geaccepteerd word door de fans. Nou, voor mij niet.

Ik geef het 1 ster, puur omdat chemistry tussen eminem en de sound niet goed is. Sommige tracks zal ik los luisteren, maar niet als een album. Nope

avatar van Elohim
Ik heb hier nog geen stem op gegeven, omdat ik er niet lang genoeg naar kan luisteren. Ik denk echter niet dat de meesten problemen hebben met de commerciële kant van Eminem. Dat hij platen maakt om en masse te kunnen verkopen wisten we al meer dan een decennium (en dat dit dus ook resulteert in een commercieel geluid is ook niets nieuws). Wat wel stoort, denk ik, is de hakkelige flow die de oren meer tergt dan meesleept, de slechte mix die soms amateuristisch overkomt, en het gebrek aan inventiviteit in de instrumentatie.

avatar van El Stepperiño
2,0
Naar aanleiding van het concert gisteren in mijn achtertuin deze cd nog maar eens een kans gegeven. Ik blijf erbij: wat een rommeltje, en helaas werken de rock- en andere muziekinvloeden niet op dit album. Tel daarbij op dat het album bijna 80 minuten duurt en je hebt een tergend lange zit. Nummer 2 t/m 4 vind ik nog wel goed, daarna gaat de grote pop-samenwerkingenparade van start en hoewel dat in principe geen probleem hoeft te zijn, voel ik de nummers niet. Helaas.

avatar van fish
El Stepperiño schreef:
Naar aanleiding van het concert gisteren in mijn achtertuin deze cd nog maar eens een kans gegeven. Ik blijf erbij: wat een rommeltje, en helaas werken de rock- en andere muziekinvloeden niet op dit album. Tel daarbij op dat het album bijna 80 minuten duurt en je hebt een tergend lange zit. Nummer 2 t/m 4 vind ik nog wel goed, daarna gaat de grote pop-samenwerkingenparade van start en hoewel dat in principe geen probleem hoeft te zijn, voel ik de nummers niet. Helaas.


Ik vind het wel waanzinnig stoer dat je Eminem zo ver hebt gekregen dat hij een concert gaf in jouw achtertuin.

avatar van Kos
1,5
Kos
Gister in Nijmegen viel idd op wat een enorme lading commerciele schijtnummers hij gemaakt heeft.

avatar van Silky & Smooth
2,0
Welke nummers van Eminem zijn niet commercieel dan?

avatar van Arrie
Silky & Smooth schreef:
Welke nummers van Eminem zijn niet commercieel dan?

Kim.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.