Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got (1990)

Ierland
Label: Chrysalis

1. Feel So Different (6:47)
  2. I Am Stretched on Your Grave (5:33)
  3. Three Babies (4:47)
  4. The Emperor's New Clothes (5:16)
  5. Black Boys on Mopeds (3:53)
  6. Nothing Compares 2 U (5:10)
  7. Jump in the River (4:12)
  8. You Cause as Much Sorrow (5:04)
  9. The Last Day of Our Acquaintance (4:40)
  10. I Do Not Want What I Haven't Got (5:45)
  11. Night Nurse * (4:54)
  12. My Special Child * (4:48)
  13. Damn Your Eyes * (4:46)
  14. Silent Night [Long Version] * (4:45)
  15. You Do Something to Me * (3:53)
  16. Mind Games * (5:26)
  17. What Do You Want * (2:58)
  18. I Am Stretched on Your Grave [Apple Brightness Mix] * (5:38)
  19. Troy [Live in London] * (6:41)
  20. I Want Your (Hands on Me) [Live at Hammersmith Odeon] * (3:53)
avatar van MusicFreak
Met sommige nummers stijgt Sinéad wat mij betreft naar grote hoogten. Absolute hoogtepunten zijn The Last Day Of Our Acquaintance, Nothing Comparus To You en Jump In The River.

avatar van Johnny Marr
Iemand die mij wat meer kan vertellen over de bonusnummers op de limited edition? Zijn ze een beetje de moeite waard, of niet?

avatar van spinout
Als je Spotify hebt kun je ze daar beluisteren en oordelen. Heb je dat niet, ik vind ze de moeite waard.

avatar van Minneapolis
Vandaag na zeer lange tijd weer eens gedraaid. "The funky drummer" (I Am Stretched on Your Grave) was wel erg hot in 1990 (zoals ook op bijvoorbeeld Listen without prejudice, om maar eens een andere onverwachte sampler te noemen). Een minder nummer van dit album trouwens.
Het album ligt me nog wat beter dan het debuut, hoewel Troy wel meesterlijk is.
"You Cause as Much Sorrow" viel me vanavond op als fijne song. En de bekende Emperor.

avatar van spinout
Plaats een goed cijfer zou ik zeggen

avatar van E-Clect-Eddy
Haar debuut was heerlijk maar deze is nog net iets beter wat mij betreft: meer openhartig en sociaal / maatschappij kritisch.

Zou het zelfs haar beste album noemen.