The Boxer Rebellion - Ghost Alive (2018)

Label: Absentee

1. What the Fuck (4:25)
  2. Rain (5:01)
  3. Love Yourself (5:01)
  4. Fear (3:17)
  5. Here I Am (4:46)
  6. Don't Look Back (4:04)
  7. Lost Cause (3:05)
  8. Don't Ever Stop (3:46)
  9. River (4:10)
  10. Under Control (4:23)
  11. Goodnight (3:58)
avatar van blur8
Label: Absentee heeft inderdaad een wonderlijk vaag leverschema.
Denk dat de meeste hier het album hebben gekocht bij de recente concerten. (me too).
Op Spotify is hij gewoon beschikbaar.

Verkrijgbaar bij Plato

avatar van Pinsnider
Wat een fraaie verrassing. Wat een prachtige, sfeervolle, plaat!! Dat had ik niet verwacht na hun vorige... Mooi!!!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
duran schreef:
I

Dan nu dit album.
Na de berichten hier gelezen te hebben werd ik nieuwsgierig en heb ik de nummers die op you tube te vinden waren beluisterd en ik vind het weer ouderwets prachtig.

Was dus ook van plan om meteen zodra de cd uit kwam deze in huis te halen.
En daar wringt hem nu het schoentje .....

Weet iemand hier iets meer over ?

Gewoon hier gekocht, ook nog maar een T Shirt erbij gedaan

Official Store | The Boxer Rebellion - kontrabandstor.es

avatar van oftewel
Bijzondere plaat. En dat is louter positief. De opener is ijzersterk en sleurt je direct het album in. Maar ook de rest van het album kent eigenlijk geen zwak nummer. Af en toe liggen de arrangementen, violen en cello, er wel heel erg dik op maar het past prima bij wat The Boxer Rebellion wil neerzetten: Een plaat die raakt. Iets wat met een stemgeluid zoals Nathan Nicholson weet voort te brengen, relatief makkelijk lijkt. Maar opvallend is dat ze dit in het verleden deden door flink uit te halen en nu juist weten te bereiken door met name te verstillen. Knap!

BrotherJohn
Pit, passie, spanning, dynamiek.... dat zijn de ingrediënten die ontbreken. Ik kan goed zonder, maar als ik The Boxer Rebellion luister wil ik graag het gevoel beleven dat ik heb als ik naar The Cold Still luister. Ghost Alive wil nog steeds niet binnenkomen en raken, ik wacht al een tijd totdat dat wel gebeurd en ik een goede score kan geven, maar het is eerder zo dat de verveling toeslaat. De eenvoudige akkoordenschema's, gebrek aan dynamiek in de nummers, gladgestreken vocalen, de vol geproduceerde semi-akoestische muzikale basis, het past allemaal niet zo goed bij elkaar. Hier en daar hoor ik bands als The National en The Frames terug maar het kan daar niet aan tippen. De piano's, blazers en strijkers die toegevoegd zijn aan het muzikale palet missen de kwinkslag om de songs boeiend te maken.

Zo, ik heb de cd eindelijk besteld bij Plato en heb hem binnengekregen.
Ben nu aan de eerste luisterbeurt bezig en het valt me niet tegen.
De al bekende nummers (what the fuck, Here I am) blijven mooi en ik heb het gevoel dat er nog wat groeiertjes op de cd staan.
Na de wat commerciëlere albums is dit weer een beetje een terugkeer naar hun oudere werk en dat vind ik wel mooi.
Als ze zich op de volgende cd in het midden kunnen treffen kan dat wel eens een artistieke en commerciele topper opleveren.
Nu verder met luisteren.

Dim
Meerdere nummers op dit album zouden ook wel door Conor Oberst gecomponeerd/gezongen kunnen zijn.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Tot mijn grote vreugde vandaag het album bij Plato te Utrecht op de kop kunnen tikken, eerste luisterbeurt bevalt goed waar Here I Am voor mij de uitschieter is.

avatar van stoepkrijt
Niet alle liedjes beklijven even goed, eigenlijk blijven alleen What the Fuck en Love Yourself goed hangen. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat het overwegend ingetogen, verstilde liedjes zijn. Toch vind ik ze bijna allemaal mooi en voelt het album als een prettig, rustgevend geheel. En ik heb volop respect voor hun stijlbreuk t.o.v. de vorige album(s)!

Het einde van Rain doet me wat aan The Slow Show denken met die blazers. Erg mooi! Toch vind ik de drie singles de beste nummers. Eerst was What the Fuck favoriet, nu Love Yourself en volgende week kan het zomaar Here I Am zijn. Alle andere nummers scoren eigenlijk allemaal minimaal een dikke voldoende. Prima albumpje, dit Ghost Alive.

avatar van folkie-joey
Na het vertrek van Todd Howe haakte ik een beetje af; Promises had voor mij nog wel wat aanknopingspunten, maar Ocean by Ocean wist me niet te raken. Hoewel de sfeer van Ghost Alive zeer ingetogen is, in vergelijking met m.n. de eerste 2 albums, is dit inmiddels mijn favoriete TBR album. Ik dank
blur8 en Vinck voor hun toelichting; luistert toch anders met kennis van de context.
Bij vlagen, vooral in Fear, hoor ik Other Lives, eveneens een gewaardeerde band. Strijkers en koper in pop- en/of rockmuziek scoort bij mij sowieso positief.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Werkelijk een prachtplaat en voor mij de muzikale ontdekking van 2018. Fraaie ingetogen semi akoestische verstilde nummers aangevuld met de prachtige vocalen van Nathan Nicholson. Absoluut hoogtepunt blijft voor mij Here I Am maar ook What The Fuck, Love Yourself & River zijn juweeltjes.

avatar van frolunda
Ik kan hier af en toe ook wel erg van genieten,Ghost alive is een aardig album dat wel heel erg leunt op sfeer,tenminste dat vind ik,dus je moet er wel echt voor in de stemming zijn.De nummers zitten degelijk in elkaar en ook de zang is best mooi.Alleen in het nummer Here I am wordt het me allemaal wat te kriegelig en haak ik af.
Verder ken ik the Boxer rebellion niet zo goed maar in het intieme en behaaglijke pop genre vind ik het zeker een sterke band,al vond ik het andere album wat ik van hen ken (the Cold still) net iets sterker.
Ghost alive blijft bij nu mij ergens tussen drie en drie en een halve ster hangen en ik zal het in de toekomst best wel blijven draaien,dus misschien zit er nog rek in.

avatar van fish
Prachtig, ingetogen album en mijn eerste kennismaking. Ik ga eens op zoek naar eerder werk. Ben benieuwd.

Prachtig, dit album ontroerd me. Vooral Here I am.
Vraag me niet waarom soms komt iets gewoon binnen.