Arctic Monkeys - Tranquility Base Hotel + Casino (2018)

Label: Domino

1. Star Treatment (5:54)
  2. One Point Perspective (3:28)
  3. American Sports (2:38)
  4. Tranquility Base Hotel & Casino (3:31)
  5. Golden Trunks (2:53)
  6. Four Out of Five (5:12)
  7. The World's First Ever Monster Truck Front Flip (3:00)
  8. Science Fiction (3:05)
  9. She Looks Like Fun (3:02)
  10. Batphone (4:31)
  11. The Ultracheese (3:37)
avatar van Corporal Clegg
Nooit zo weg geweest van AM. Deze plaat bevalt me wel, mede omdat het een erg hoog Bowie gehalte heeft.

avatar van Snoeperd
Dit vind ik eigenlijk dus gewoon het beste album van AM sinds het debuut (of misschien FWN). Zo sfeervol, mooie teksten en mooi gevarieerd instrumentengebruik. Dit is hoe je als een band ouder en volwassen moet worden, de poolaapjes hebben het begrepen!

avatar van Musico Pinjo
Vandaag voor het eerst in een tijd weer eens gedraaid. Waar ik in de eerste instantie even aan de stijlbreuk moest wennen ben ik dit toch een van de toppers van AM gaan vinden, zoveel interessanter dan bijvoorbeeld een "Suck it and See"!

Ondanks dat AM al niet meer de tieners van hun weergaloze debuut zijn vind ik het knap dat je op relatief jonge leeftijd een album als dit durft te maken. De voordracht van Alex Turner is fantastisch en vindingrijk. Als een veteraan "verteld" hij je door de nummers en waar dit type songs bij anderen als achtergrondmuziek wegluisteren weet Alex Turner je er constant bij te houden.
Ik ben geen muzikant maar hoor wel dat de nummers sterk drijven op het fantastische basspel.

Nog vaak zal ik van dit muziekstuk genieten, maar ben ook erg benieuwd naar de volgende stappen van de mannen!!

avatar van Thekillers87327
Alex turner trekt de arrogante schoenen aan en komt met deze plaat.
hij klinkt heel arrogant op een goede manier op deze plaat.
Echt een groeier! In het begin leek het een niemandsdalletje maar later kwam ik erachter dat het een stuk beter is dan ik dacht!
Golden trunks en four out of five zijn favorieten!
Ze kiezen voor een meer nieuw maar toch oud geluid, love it!
Zeker beter dan suck it and see en misschien zelfs op 3 in de discografie

Muziekverslaafd
Corporal Clegg schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond. Het doet mij ook erg aan Bowie denken, en dat is natuurlijk een groot compliment.