Rolling Stones - Undercover (1983)

Label: Rolling Stones

1. Undercover of the Night (4:33)
  2. She Was Hot (4:42)
  3. Tie You Up (The Pain of Love) (4:16)
  4. Wanna Hold You (3:16)
  5. Feel on Baby (5:08)
  6. Too Much Blood (6:15)
  7. Pretty Beat Up (4:05)
  8. Too Tough (3:51)
  9. All the Way Down (3:14)
  10. It Must Be Hell (5:04)
avatar van LucM
Dit album van the Rolling Stones heeft mij matig kunnen bekoren. Het geheel klinkt overgeproduceerd en de songs, inclusief de hits "Undercover (Of the Night)" en "She Was Hot" halen niet het peil van hun vroegere nummers. Alleen "Too Much Blood", "All the Way Down" en "It Must Be Hell" ontstijgen de middelmaat, "Wanne Hold You" vind ik gewoon zwak.

Emotional Rescue en Tattoo You waren en zijn nog enigzins te pruimen maar vanaf dit album gaat het helemaal mis en het is daarna helaas nooit meer goed gekomen.

avatar van judgepaddy
Ik ben van mening dat ze na Some Girls hadden moeten stoppen.

Was Inderdaad een mooie afsluiter geweest.

avatar van bikkel2
Ik ben toch blij dat Tattoo You uitgekomen is. Vind ik een hele goede Stonesplaat , al waren het verre van nieuwe songs.

Wat een verdraaid goed album, en leuke video clips (doet me denken aan die goedkope horrorvideos die iedereen begin jaren tachtig huurde). Echt ik ben van mijn geloof gevallen maar wat zijn de Stones toch goed sinds Ron Wood hun gelederen versterkt heeft, Swingend en positief geluid, geweldige live shows en god zij dank niet meer die snerpende gitaarsolos van heroine doordrenkte rock demonen. Ach misschien wordt ik oud. Maar ja als oud worden betekend dat je meer van opgewekte positieve goeie rock houd ipv dat donkere gedoe, dan lieve God laat mij maar een heeel oude man worden

avatar van LucM
Des te vreemder dat behroez 0,5* geeft op Sticky Fingers wat in mijn ogen een meesterwerk is, in tegenstelling tot deze Undercover.

avatar van Thunderball
Ieder zijn menig, hij vindt deze gewoon lekker klinken, pure rock zonder allerlei gepingel en daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

LucM schreef:

Een 0,5 voor Sticky Fingers lijkt me inderdaad nogal idioot.
Ik kan me vrij moeilijk voorstellen om deze boven die te prefereren.

avatar van djarend
Too Much Blood is idd erg OK, rest idd zeer matig. Wat mij betreft idd na Tattoo You niets fantsoenlijks meer uitgebracht. Wordt weer eens tijd voor een leuke live - verzamelcd (geintje....)

djarend schreef:
Wat mij betreft idd na Tattoo You niets fantsoenlijks meer uitgebracht.

Voodoo Lounge en A Bigger Bang mogen er zeker zijn, wat mij betreft. Die doen niets onder voor deze.

avatar van djarend
Doen inderdaad niets onder voor deze, maar goed, dat is matige met matige platen vergelijken , maar dat is mijn bescheiden mening....

avatar van reptile71
Ik ben van mening dat ze na Some Girls hadden moeten stoppen.

Jaja stoppen, als muziek maken je leven is. Wat een bullshit. Volste respect voor bands als The Stones die doorgaan tot ze allemaal opgeborgen liggen in hun kist. En ze kunnen ook niet anders, denk ik.

Verder vind ik dit album wel iets ondergewaardeerd met lager dan 3***. O.a. de hitsingles Undercover en Too Much Blood shake your rocks off! Maar ja, alles in het perspectief van hun hele oeuvre natuurlijk en daar zitten uiteraard veel 'betere' albums bij.

reptile71 schreef:

Zo is het maar net.

avatar van Lamontagne
Verhoogd naar 4 sterren hij blijft wel lekker doorgaan deze plaat
zitten niet zoveel misbaksels op als dat vele denken

Father McKenzie
Tja... misbaksel van een plaat.... ik selecteer 1, 6 en 10 nog voor de i-pod, en zet de rest bij het groot huisvuil, sorry... ik moest even geeuwen. De hoesontwerper is net opgeknoopt en hangt daar mooi aan die boom....

Undercover (Of the Night) vind ik erg sterk.
Hier zaten nog vernieuwende elementen in.
Mooie gewaagde clip bij.
Vervolgens bewaarde Mick Jagger de betere nummers voor zijn solo albums.
Opvolger Dirty Works vind ik slechter, op One Hit To The Body na.

avatar van avdj
Father McKenzie schreef:

She's So Hot gaat er ook niet in?

Father McKenzie
She Was Hot... zul je bedoelen.... dat gààt wel, maar ik vind het toch niet goed genoeg om mee te nemen naar de i-pod.

avatar van Hans Brouwer
Ik ben van mening dat ze na Some Girls hadden moeten stoppen.
Ik ben het helemaal eens met rollingbeatle. Na Some Girls is er geen fatsoenlijk Stones album meer op de markt gebracht. Hoewel.... "Tattoo You" gaat dan nog wel. Een onfatsoenlijk slecht album? Juist ja, "Undercover (1983)".

avatar van kaztor
Tattoo You gaat nog wel...

avatar van Stoneman
Hans Brouwer schreef:

Jaren 90 waren anders niet slecht, Steel Wheels heeft absoluut sterke nummers, BtB ook en Voodoo Lounge is gewoon een goed album, heerlijke muziek voor op de autobahn

avatar van Casino Boogie
Zeker niet de sterkste van de Stones, maar luistert toch nog aardig weg. Het titelnummer is lekker stevig, net als She Was Hot (over geinige clips gesproken!)

Andere favo's van mij op de plaat zijn Pretty Beat Up, Feel On Baby en It Must Be Hell

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Too Much Blood magf er zeker wezen evenals Undercover of the Night

avatar van vielip
Absoluut geen slecht album! Ze gingen hier wat meer de 80's invloeden toepassen en dat bevalt me prima! Undercover of the night heb ik altijd al meesterlijk gevonden. She was hot, Tie you up, Too much blood, Pretty beat up en It must be hell slepen dit album met gemak naar een ruime voldoende!

avatar van Davidus
0,5
verschrikkelijk, ik schaam me een Stones fan te zijn

Na Tattoo You een stap terug; maar zeker sterker dan Emotional Rescue en Dirty Work.
Waarschijnlijk bewaarde Mick Jagger de betere songs voor She's The Boss.
Hard Woman en Just Another Night vond ik wel sterk.

Maar even terug komend op Undercover.
Undercover Of The Night vind ik een geslaagde cover van Sympathy For The Devil.

avatar van Davidus
0,5
behroez schreef:

Sorry hoor, ik zeg het niet gauw, maar dan heb je toch echt geen smaak !!

Dat vindt jij...

avatar van freakey

Ik ben van mening dat ze na Some Girls hadden moeten stoppen.

Ik vind A Bigger Bang ook wel erg ok hoor...

avatar van vielip
Mee eens. A bigger bang vind ik ook een erg fijn plaatje!