The National - Boxer (2007)

Label: Beggars Banquet

1. Fake Empire (3:26)
  2. Mistaken for Strangers (3:31)
  3. Brainy (3:18)
  4. Squalor Victoria (3:00)
  5. Green Gloves (3:39)
  6. Slow Show (4:08)
  7. Apartment Story (3:33)
  8. Start a War (3:16)
  9. Guest Room (3:19)
  10. Racing Like a Pro (3:24)
  11. Ada (4:03)
  12. Gospel (4:33)
  13. Blank Slate * (3:17)
  14. Santa Clara * (4:07)
Arbeidsdeskundige
Dit is zo'n intens album met weemoedige zang en donkere muzikale omlijsting.

avatar van Forza
Forza schreef:
Eens even helemaal geluisterd, maar ik vond het eerlijk gezegd nogal saai. Misschien valt het kwartje later.

Het album begint steeds meer te groeien bij mij. Mooie warme instrumentatie. Alle nummers zijn eigenlijk wel goed.

avatar van Mr. Rock
Op zich een mooi album dat lekker wegluistert met fijn drumwerk en een prettige zangstem. Vooral Slow Show en Ada zijn erg mooi. Verder niet heel veel variatie, kabbelt een beetje voort.

Mr. Rock schreef:

Totdat je opeens wordt gegrepen en je beseft dat dit een superalbum is... Zo ging het in ieder geval bij mij. Ik zal hem eens verhogen naar het maximum. Dit is gewoon een klassieker.

Het heeft bij mij ook wat tijd geduurd voor ik dit volledig kon waarderen. Maar wat een album zeg, prachtig. Brainy nog altijd m'n favoriet.