The Field - From Here We Go Sublime (2007)

Zweden
Dance / Electronic
Label: Kompakt

1. Over the Ice (6:57)
  2. A Paw in My Face (5:25)
  3. Good Things End (6:09)
  4. The Little Heart Beats So Fast (5:26)
  5. Everday (7:01)
  6. Silent (7:37)
  7. The Deal (10:06)
  8. Sun and Ice (6:36)
  9. Mobilia (6:30)
  10. From Here We Go Sublime (4:11)
avatar van BlueVelvet
MJ_DA_MAN schreef:
Dat komt dan mooi uit, want precies ieder nummer behalve The Deal duurt ook niet langer dan 6-7 minuten!

Ik moet zeggen dat ik zijn laatste nog niet heb gehoord, als die inderdaad zo duidelijk beter is wacht mij een mooie luisterervaring

avatar van MJ_DA_MAN
BlueVelvet schreef:
Vandaar 4* .

Coffee
echt een sappig albumpje, een tijdje geleden was ik naar een optreden van hun geweest in paradiso, kzat toen in zo'n lekkere sfreer/trip, dit album verdient zeker een 4*

avatar van RogerV
Geen slechte muziek maar soms mij wat te langdradig en eentonig.

avatar van Ziggy007
MJ_DA_MAN schreef:
Begrijp me niet verkeerd: dit album is gewoon 4*, maar zijn opvolger is toch gewoon een grote stap vooruit? De nummers op deze plaat kunnen na een tijdje wat gaan vervelen en moeten niet langer dan 6-7 minuten duren (alleen The Deal is een uitzondering), de nummers op Yesterday and Today zijn soms eindeloos te noemen en zijn met lengtes van meer dan 10 minuten absoluut niet te lang en zijn bovendien veel artiestiker in elkaar geknutseld. Ok, nu wordt het een beetje oneerlijk gezien het meer zegt over de kwaliteit van de opvolger van deze, maar ik wilde toch even later merken dat er imo absoluut niet te twijfelen valt welke van de twee beter is gezien de groei van Willner als The Field.

Sluit helemaal aan bij de titel van het album

avatar van Yamato
Luister deze nu voor het eerst en het bevalt me alleszins. Leuk ook hoe hij in The Little Heart Beats So Fast het nummer Some Indulgence van The Embassy sampled.

avatar van Kikuichimonji
Met afstand mijn favoriete album om mee in slaap te vallen. En dat is positief bedoeld.

Milestones
Mindshifter schreef:
Ik kan mijn vinger er niet op leggen maar wat is dit een lekkere cd. Begrijp er niets van, niets springt eruit, maar het geheel doet het erg lekker *4.

Same here, het klinkt simpel en verre van subliem , maar toch sleept het je volledig mee.

avatar van Nicolage Rico
Heerlijk, dromerig album. Eentonig misschien, maar dat werkt hier perfect. Geen slecht nummer te bekennen, wel een aantal uitschieters: Over the Ice, Everday, The Deal en Mobilia.

Ik verheug me er nu al op om deze plaat op te zetten tijdens een autovakantie in de zomer. Een lange weg, in de zon of nog beter: in het donker, en deze plaat dan vijf maal achter elkaar draaien, terwijl je naar de donkerte staart.

Prachtig, niet afvragen waarom dit goed is, langdradig? ach ja mijn meest gedraaide lp aller tijden (It's alive van the Ramones is ook 1 trip, weliswaar ander soort muziek), met toch net ff wat anders dan anderen bv het einde van paw in the face met die (weet ff niet meer wat het is) prachtige sample.
Morgen hopelijk genieten in EKKO!

avatar van Sfeermaker
1,5
Weltrusten mensen. Loopjes van ongeveer 1 seconde weten mijn aandacht niet vast te houden. En die "subtiele" klanken die er zo "fantastisch" doorheen zijn gemixt doen me ook weinig. Minimal mag van mij wat spannender klinken. Ik vind The Deal nog wel lekker maar dan houdt het op. Doe mij maar meer melodie zoals op onderstaande albums:

Dominik Eulberg - Diorama (2011)
Trentemøller - The Last Resort (2006)

avatar van wibro
Ik heb dit album vandaag beluisterd op mijn MP3 speler tijdens een trainingswandeling voor de Nijmeegse 4-Daagse. Vooral het 10 minuten durende "The Deal" klonk zeer tof. Ik ging er zelfs sneller van lopen. De rest van dit sfeervolle album klonk ook zonder meer erg goed. Aangename muziek dus dit album van The Field. Ook de opvolger mag er wezen trouwens, hoewel iets minder goed dan dit album.

edit: In het gelijknamige nummer van dit album hoor ik iets van de bekende doo-whop song I Only Have Eyes for You van The Flamingos uit 1959.

avatar van venderkets
Hou eigenlijk helemaal niet zo van dit genre, maar wat deze knakker presteert is fantastisch. Constant hele subtiele veranderingen doorvoeren waardoor het minutenlang interessant blijft. Je kunt lekker iets anders gaan doen tegelijk of met koptelefoon in je bed liggen en alle minimale details uitpluizen. Fijn!

avatar van kobe bryant fan
Lekkere plaat, geweldig om gewoon op je bed te gaan liggen en je mee te laten nemen door de muziek. De kleine veranderingen zorgen ervoor dat het grote geheel ondanks de lange speelduur de hele tijd blijft boeien. Stem volgt na meer luisterbeurten.

avatar van BrotherJohn
wibro schreef:

En de eennalaatste track, Mobilia, lijkt wel een remix van Bruce Springsteen's Streets of Philadelphia uit 1993. Eigenlijk is dat overduidelijk zo, maar hier nog nergens genoemd.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik ben enigszins verbaasd door de hoge score bij dit album. Ik vond het een lange zit, enigszins eentonig en niet al te technisch. Zelfs wat vlak. The Deal is duidelijk het hoogtepunt van het album.

avatar van RogerV
-SprayIt- schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde. Niemand heeft me nog kunnen uitleggen wat er nou precies zo goed is aan di album.

avatar van SilverGun
Kom op zeg. De plaat ligt je blijkbaar niet, maar er is meer dan genoeg "uitleg" gegeven.

Sietse
Ik vraag me af waarop wordt beoordeeld dat dit niet zo technisch is, want als dit niet technisch is krijg ik vrij veel twijfels over heel veel andere electronische dansmuziek...

Ik hoor goed wat The Field doet en kan zeggen dat het toch allemaal erg knap en gedetailleerd in elkaar zit.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Tjah, lastig. Het is natuurlijk een kwestie van smaak en interpretatie ook. Zeker de eerste helft van het album worden alle ingredienten per track al vrij snel ingezet, waarna deze, zij het enigszins gehusseld en met lichte tempowisselingen, steeds wat uitgesmeerd en herhaald lijken te worden. Dit zorgt voor mij voor een wat vlakke luisterervaring, waar ik me af en toe zelfs een beetje aan erger. Ik vind het ook net geen dansmuziek trouwens, daarvoor neigt het net teveel naar ambient. Ik zet dan liever BoC, Hammock, Ullrich Schnauss, Trentemoller of Murcof op. Zonder een directe vergelijking te trekken trouwens. Ik geef het album zeker een voldoende, maar dat is meer om de 2e helft, de laatste track heeft echt een eigen karakter bijvoorbeeld, spannender. From Here We Go Sublime, denk ik dan. Kom maar op. En dan stopt het. Je twijfels over veel electronische dansmuziek is gegrond trouwens, wat wordt er veel slechte meuk gemaakt, daar hoort dit album zeker niet bij. Toch komt deze niet in de platenkast.

Ooohhhhh, wat lekkker!

avatar van perrospicados
zeker lekker! net ontdekt maar dit gaat hoge ogen gooien voor mij deze zomer

avatar van hawkins
Dit album nu ook voor het eerst volledig op 2xLP. Eén van de weinige RSD releases die de moeite waard is, me dunkt. Gisteren zelfs met 10% korting op de KOMPAKT site te bestellen, maar nog altijd niet heel duur.

Lekker album. 3.5 voor nu.

Net voor het eerst in jaren weer eens geluisterd n.a.v. de nominatie van Everday in de Ladder. Blijft toch wel een sublieme plaat dit