Linkin Park - Minutes to Midnight (2007)

Label: Warner Bros.

1. Wake (1:40)
  2. Given Up (3:09)
  3. Leave Out All the Rest (3:29)
  4. Bleed It Out (2:44)
  5. Shadow of the Day (4:49)
  6. What I've Done (3:25)
  7. Hands Held High (3:53)
  8. No More Sorrow (3:41)
  9. Valentine's Day (3:16)
  10. In Between (3:16)
  11. In Pieces (3:38)
  12. The Little Things Give You Away (6:21)
  13. No Roads Left * (3:49)
  14. What I've Done [Distorted Remix] * (3:47)
  15. Given Up [Third Encore Session] * (3:10)
  16. What I've Done [Live at AOL Sessions] * (3:29)
  17. Breaking the Habit [Live at Soundcheck] * (4:25)
  18. What I've Done [Live at Soundcheck] * (3:24)
  19. No More Sorrow [Live at AOL Sessions] * (3:45)
  20. Faint [Live in Japan] * (2:46)
avatar van JAHJAH
Ach ja, ik ben Linkin Park fan vanwege het feit dat ze een eigen sound hebben. Dit is dan ook 1 van de enige rockbands waar ik naar luister. De nieuwe sound die ze hebben vind ik dan ook zeker niet slecht. 1 of 2 ballads hadden wel geschrapt mogen worden ipv ruige rock, maar wat ik verder hoort bevalt me wel.

avatar van douwens
Ik heb het album ook twee keer uitgezeten en het verveelt me nogal. Daar vorige albums en dan met name Hybrid Theory nogal catchy nummers had, is dit een gezapig album dat me geen moment weet te boeien.

Jammer.. want de goede combinatie tussen nu-metal en rap lijkt verdwenen.

avatar van Metalhead88
Ik heb em zojuist achter elkaar geluisterd. Na 1 luisterbeurt, kan ik zeggen dat ik given up, no more sorrow en the little things give you away de leukste nummers vind. De rest is meuk. Om het maar kort te zeggen...

Misschien moet ik meer aandacht besteden aan de teksten en misschien toch maar al die foto's en boekwerk bemachtigen, om er wat meer achter te kunnen zien, maar ik vind het in eerste instantie behoorlijk wennen, die nieuwe muzikale richting die ze genomen hebben. Ik voel er helemaal niets bij, en ik moest eventjes goed slikken toen ik het nummer hands held high hoorde. Een nogal trieste en zwak uitgewerkt 'politiek correct' nummer, iets waar ik eigenlijk niet op zat te wachten. Het is een vreemd album imo., vreemd en afstandelijk.

Ik heb na het album ter vergelijking een willekeurig live nummer opgezet van een willekeurige Underground uitgave, Don't Stay bijvoorbeeld, en zodra ik het hoor, krijg ik kippenvel, dan krijg ik er een gevoel bij. En zo was het ook toen ik het nummer voor het eerst hoorde.

Bij Minutes To Midnight is kennelijk getracht om zachtaardiger en persoonlijker te werk gegaan, maar ze zijn hier in mijn opzicht behoorlijk de mist in gegaan. Ze hebben wel 1(!) gitaarsolo in het album, en die is bijna lachwekkend. Chester moet SCHREEUWEN!!!! Niet doen alsof ie gevoelig ballads kan overbrengen. Gevoel is bij Chester te horen op het moment dat ie gewoon zijn scheur wijd open trekt. Klaar.

Ik kom niet verder dan 2 sterren, misschien wordt het nog eens meer. Het is dat ik onderhand al weer 19 ben, in plaats van 15, maar ik zou bijna verdrietig gaan worden van dit album. Slechte zaak.

Als ik me eventjes weer waan in het straatje van Limp Bizkit, Linkin Park, Korn, etc...Mocht je misschien een alternatief Rap/Nu-Metal album willen luisteren, waarin ook de overhand is gegeven aan ballads en dergelijke, probeer dan eens Results May Vary, van Limp Bizkit, DIE VIND IK BETER DAN DIT ZOOITJE, zoals ik dit album voorlopig prefereer te benoemen.

Ik ben geen super kritisch en kieskeurig persoon wat betreft het hele Nu-metal genre, ik ben er nog altijd een grote fan van, maar dit album...is toch andere koek, dit is ook gewoon helemaal geen nu-metal meer, en ik begrijp dat dat genre een beetje dood is, soort van, ik bedoel, tegenwoordig wordt alles wat daar in de buurt komt gewoon alternatief genoemd, maar dit is sowieso niets van dat alles, het is gewoon een pop-album!!! EEN POP-ALBUM!! LINKIN PARK!!

Wordt Vervolgd.

avatar van Mr. Rock
1,5
JAHJAH schreef:
Ach ja, ik ben Linkin Park fan vanwege het feit dat ze een eigen sound hebben.

Correctie, een eigen sound hadden. Dit album is gewoon een beetje standaard rock met zelfs sterke pop-trekken. No More Sorrow blijft een goed nummer vind ik maar voor de rest....

avatar van frankvankesteren
Kennelijk is dit toch wel een goed album, het heeft namelijk hetzelfde (bedroevend lage) gemiddelde als Meteora, allebei precies 3,31...

Maar misschien ben ik wat te optimistisch, de chagrijnige proteststemmers zijn natuurlijk nog niet allemaal langsgekomen he..

clutch
Metalhead88 schreef:

Oei, als results may very van Limp Bizkit beter is dan dit..

frankvankesteren schreef:

Het aantal x dat er op gestemd is, is wel verschillend. Dus je kan ze niet vergelijken.

Meteora
gemiddelde: 3,31

Minutes To Midnight
gemiddelde: 3,31

avatar van frankvankesteren
ja, zoals ik al zei: de chagrijnige proteststemmers zijn nog niet langsgekomen

1,0
SOAD schreef:
Wat een afgang, Ooit was LP nog een veelbelovende band met een spannende mix van rap en rock.
De band had zich op een positieve manier in dat genre onderscheiden van de andere nu-metal troep als limp bizkit en crazy town.

Mijn muzikale smaak was destijds nog niet gevormd. Maar wat kon ik genieten van Linkin Park en Papa Roach. Geweldige muziek om te ontstressen (uit te schreeuwen).
Goeie crossover (rock/hiphop dan) zou ik nog steeds kunnen smaken. Al is dat dezer dagen totaal onhip en zowat onbestaande...
Linkin Park is altijd al een commerciële band geweest maar door een pop-cd te maken (al heb ik hem nog niet eens beluisterd! maar ik geloof de commentaren wel)win je geen punten bij mij..
Omdat dit het 'grote' linkin park is geef ik deze derde zeker een luisterbeurt. Om waarschijnlijk vervolgens te besluiten dat die goeie ouwe nu metal tijd (soad, p roach, linkin park) nooit meer terugkomt. Ik word er nostalgisch van.:)

clutch schreef:
Oei, als results may very van Limp Bizkit beter is dan dit..

Ik heb het album vanmiddag weer eens zitten luisteren van begin tot eind, inclusief bonustracks, sinds een zeer lange tijd. Uiteraard is en blijft het enigszins leeftijdsgebonden muziek, en dat merk je dan ook aan de teksten. Ik ben heel erg lang Limp Bizkit fan geweest, al was het alleen maar om te benadrukken dat ik gewoon nooit helemaal volwassen zal worden, en dat ook niet wil. maar ik zal dit even terzijde schuiven, en hier en daar objectief proberen te blijven.

1. Het feit dat er in dat album nog altijd in ruim 5 a 6 nummers een tierende Fred Durst voorkomt, doet mij eigenlijk al goed. Het is net als wat er hierboven gezegd wordt, ter ontstressing , bij Minutes To Midnight: 1 nummer, 1!(no more sorrow), en die haalt het niet bij een nummer als eat you alive. Met QWERTY erbij gedacht is het alsnog een schrale troost.

2. Rappen, scratchen en mixtafels zijn volop aanwezig, en DJ Lethal doet het gewoon prima, ik kan trouwens wel zeggen dat ik Shinoda een betere rapper vind dan Durst,
en het feit dat Shinoda meer zingt dan rapt op MNM, vind ik dan ook nogal zwak, hij had in die 4 jaar tijd heel goed zijn skills tot een hoger niveau kunnen pompen wat betreft lyrics en rappen, dat heeft hij niet gedaan of in ieder geval niet gebruikt, want hij moest blijkbaar gaan zingen. Fred Durst legt bovendien, zoals het in mijn oren klinkt, meer gevoel in de ballads dan dat Chester dat doet. Als ik Results May Vary hoor, dan hoor ik melodieen, die een bepaalde sfeer overbrengen. Die mis ik bij MnM.

3. Results may vary maakt een zeer wezenlijk verschil met voorgaande albums, vanwege het hoge aantal stevige en zachte rockballads(ook hier zit dus een hoop verschil in op het album). De teksten zijn mijns inziens wellicht niet dichterlijk op topniveau, maar ze zijn goed genoeg om verschillend geïnterpreteerd te kunnen worden, en er een gevoel bij te krijgen van herkenning (en al helemaal bij pubers, zoals dat ook zo is bij HT en Meteora).

4. Limp Bizkit staat er bekend om dat ze veel samples en teksten jatten van anderen. Wat dat betreft zie ik het door de vingers met behulp van de uitspraak: beter goed gejat dan slecht verzonnen. En jatten kunnen ze goed. Maar wanneer ik praat over de SOUND van de band of het album, dan is Limp Bizkit dus nooit zo sterk van z'n roots afgeweken als LP dat dus nu overduidelijk gedaan heeft. Results may vary is een album dat afwijkt van andere albums, maar nog steeds een Limp Bizkit album is. En niet, ondanks de vele muren van melancholische riffs, een rip-off van een U2 album of iets dergelijks, iets wat MnM mijns inziens wel is geworden.

Linkin Park heeft met hun album niet een andere 'eigen' sound gecreeerd, het heeft pop-sound gecreeerd, die behalve de gebruikte teksten, alles behalve origineel is. What I've Done, is mijns inziens het schoolvoorbeeld hiervoor, en het signaal dat de bekendere Nu-Metal officieel dood wordt gestoken, medio half mei 2007. (of ben ik nu misschien ietsje te apocalytisch bezig, om maar even in het thema van het album te spreken) You tell me.

avatar van JAHJAH
Metalhead88 schreef:

Heb je Shinoda's rap weleens gecheckt? De Fort Minor CD? Ik vind zeker dat zijn rapskills daar tot een zeer goed recht komen. En ja, misschien wilde hij, net als de andere LP leden, weer eens wat anders.

0,5
Hier kan ik kort over zijn, Linkin Park is een boyband geworden.

De clip van What I've done slaat nergens op.
Een Backstreet Boys achtige setting, met bijzonder foute kleding en posses en de politiek correcte beelden van hoe slecht het gaat met de wereld... Wat is er gebeurt met muziek + bijbehorende clips als Pts. of. athrty. en Somewhere I Belong?

De afwezigheid van Shinoda bij de meeste tracks is ook dodelijk.

Ik vind momenteel ook dit album zwaaar overrated.
Hoe is het mogelijk dat de huidige rating even hoog ligt als Meteora?
Alleen Bleed it out heeft er voor mij gezorgd dat dit album niet onder de 2,0 komt.

frankvankesteren schreef:

nog een aantal reacties gelezen, toch van mijn stem een protest stem gemaakt.

Ik ben er normaal gesproken zwaar op tegen, maar mensen die dit album met een 5,0 waarderen........
helaas, 1,0.

En een reactie hierboven over Hands held high een 'rollende' hip-hop beat? Er flowt helemaal niks aan deze fok op track.
Ik dacht dat ik in een Gospel Church zat.
En eerlijk is eerlijk, dat wil je NIET hebben als je Linkin Park in je 'CD-Speler' stopt. Het lijkt een opbouw te hebben, maar een hoogtepunt komt niet.
Bleed it out flowt dan wel lekker.
Bij een album als Meteora zit er toch ook geen GIGANTISCH verschil tussen de tracks?

En, als mensen die dit album waarderen met een 4,0 + tracks nog liedjes noemen, geeft dat misschien de doelgroep van dit album weer.
niet voor mij gemaakt.

0,5
kut¨plaat zeg. Hou mn hart vast op Pinkpop, wat daarvan terecht komt. Nee tis echt zow saai. Waar is de lekkere rap/rock combinatie, de agressie, de creativiteit. Ik mis het allemaal. slappe handel. 0.5

1,0
Haha, man wat is het grappig dit te horen. Stinker van het jaar. Wie had gedacht dat linkin park fake rockpop zou maken? Nog nooit zo'n rockpop album utgeluisterd, maar omdat het linkin park is, nu dus wel.
Het begint nog goed. Given up kan je lekker fout op doen:)
Bleed it out gaat er nog door..die track met dat koortje is hemeltergend slecht. En dan begint het pas. Die ballads man man.. Zielig, zo je ziel verkopen aan de commercie.Al was je altijd al commercieel, je was terecht een grote populaire band. Linkin Park en nu metal is dood. Of ik ben volwassen, dat kan ook:)

Normaal geef ik geen punten voor zwakke albums. Ik beluister ze normaal ook niet. Maar nu kan ik echt niet meer dan 1 geven..

Viel me op dat iedereen dit album zit af te zeiken terwijl meteora bij dit album vergelijken niks is (vind ik dan)

Ze zijn een andere weg ingeslagen en daar moet iedereen wat aan wennen. Het eerste wat me opviel was dat er rustige en supermooie nummers bijzitten die het "oude" linkin park niet geschreven kunnen hebben, omdat deze nummers in mijn opzicht muzikaal veel hoger liggen dan bijv. one step closer en andere makkelijk in elkaar gezette nummers.

Klopt wel dat het nummer : Hands held high niet geweldig is en ook The little things give you away wordt eentonig na een paar minuten. Ikzelf vind de rest van de cd goed gelukt en dan vooral de nummers Valentine's day, Shadow of the day en In between.

Ik heb een hoog cijfer gegeven (5) omdat ik het ene erg goede cd vind, en ga dus niet mee met de grote massa hier

Zeker beter album dan Meteora en misschien ook wel beter dan Hybrid Theory (mijn mening )

avatar van SOAD
ja vast en zeker hun beste cd

avatar van WBN
WBN
ik vind de nummers given up, bleed it out, what i've done en no more sorrow echt goede vette nummers, voor de rest staan er nog 1 of 2 redelijke nummers op, de rest is het allemaal veelst te pop, ik geef ze 3 sterren om die 4 goede nummers

avatar van frankvankesteren
Ik vind het prima dat je voor je band opkomt hoor nielie, vaak heb je ook wel een punt!

Alleen ik vind gewoon dat met de argumentatie die je geeft je onmogeljik een 5 kan geven. Een 5 houdt volgens mij gewoon de maximale score in, en jij geeft aan 2 nummers niet helemaal goed te vinden, dus een 5 is niet helemaal op zijn plaats...

Sorry dat ik lichtelijk loop te mierenn**ken, maar ik verbaas me er toch wel vaak over hoe snel mensen album de maximale score geven, bij mij zijn er namelijk maar 4 albums perfect

avatar van tom broshuis
waarom staat qwerty er eigenlijk niet op? dat nummer is best vaak live gespeeld en nu staat hij er niet op, terwijl het best een heel vet nummer is

volgens mij kunnen mensen hier elkaars mening niet aan of niet accepteren ofzo

avatar van kaztor
SOAD schreef:
Wat overigens ook jammer is is dat ze na 'Hybrid Theory' de commerciele weg op zijn gegaan

HT was al heel erg commercieel. het is daarna alleen maar erger geworden.

avatar van tom broshuis
hebbe jullie ook dat je bij given up de stem van chester haast niet hoord?

JAHJAH schreef:

Jah, ik heb inderdaad 1 Fort Minor cd geluisterd, toevallig 2 weken geleden nog. En inderdaad heeft Mike hierin zijn rapskills beter uitgepakt dan dat ie dat deed op Linkin Park albums. Ik geef je 100% gelijk. Maar in de quote die je hebt gemaakt zeg ik dan ook niet dat hij zijn skills niet heeft verbeterd, maar ook dat als hij dat heeft gedaan, dat ie ze in dit nieuwe album absoluut niet heeft gebruikt. Weer eens wat anders is leuk, maar het kan natuurlijk ook iets te ver gaan. I.m.o dan.

nielie55 schreef:

Sorry om je uit deze droom te halen maat, maar nu ga je hoogstwaarschijnlijk juist WEL mee met de grote massa. Misschien is dat niet de grote massa die jij bedoelt, want jij bedoelt waarschijnlijk degenen die hier op deze pagina hun mening geven. Niet dat ik er bezwaar tegen heb, maar wat je hier zegt is toch wel enigszins tegendraads. What I've Done bv. is een commercieel nummer voor de massa, van de bovenste plank.

tom broshuis schreef:

hmz volgens mij is qwerty de bonus track op deze cd. Maar niet live maar gewoon een studio opname daarvan die overigens zeer goed is.
Het nummer heet trouwens niet qwerty maar behind your lies. Echt een aanrader en echt zonde dat linkin park niet meer van dit soort nummers heeft gemaakt. Dit nummer behoort tot een van mijn LP favorieten.

Hee, op zich wel een goed album, maar heel anders als de voorgaande. Gelukkig zitten er nog wel wat ''hardere' nummers tussen. Toch best wel een goed album!

@ Metalhead88: Ik bedoelde eigenlijk de mensen hier ja =) Ik zie het trouwens wel gebeuren dat LP "No more sorrow" als single gaat uitbrengen, niet echt commercieel naar mijn mening en ik vind het wel t "hardste" nummer van LP dat ik ooit heb gehoord.

ja vast en zeker hun beste cd

Mag ik misschien mijn mening geven?

frankvankesteren schreef:

Nja niet MIJN band hoor, dat is Nine Inch Nails eigenlijk =)
maar ik snap wat je bedoeld =)

heb mijn cijfer ook verlaagd naar een 4 =)
Niet omdat jij t zegt tegen me ensow maar toch ook omdat een 5 indirdaar een perfect album aangeeft, en dat is 't niet =)

clutch
Nu al een prachtig gemiddelde. Ik denk dat dit album een beetje het zelfde principe is als Results May Very van Limp Bizkit. Slappe hap dus.