Kurt Vile - Bottle It In (2018)

Rock / Country
Label: Matador

1. Loading Zones (3:23)
  2. Hysteria (5:22)
  3. Yeah Bones (4:44)
  4. Bassackwards (9:46)
  5. One Trick Ponies (5:21)
  6. Rollin with the Flow (2:59)
  7. Check Baby (7:53)
  8. Bottle It In (10:39)
  9. Mutinies (5:52)
  10. Come Again (5:44)
  11. Cold Was the Wind (4:51)
  12. Skinny Mini (10:26)
  13. (Bottle Back) (1:38)
avatar van coldwarkids
Loading Zones en Bassackwards zijn nu al tien keer beter dan wat we van WOD voorgeschoteld kregen. Kurt heeft veel meer emotie in z'n muziek. Althans in de tracks die nu al vrijgegeven zijn.

avatar van mattman
coldwarkids schreef:

Ik vind die laatste van War On Drugs net heel sterk. En zeggen dat er geen emotie in zit vind ik al helemaal gek. Ik kan niet naar Strangest Thing luisteren zonder kippenvel te krijgen. Thinking Of A Place, In Chains en You Dont Have To Go zijn ook parels. Ik wil nog wel eens zien of Vile op dit album met tracks komt die zo rijk zijn als deze.

Maar dat gezegd hebbende: de 2 eerste nummers zijn allesbehalve slecht. Vooral Bassawkards (goede titel) is lekker. En slechte dingen heeft Kurt nooit gemaakt. Kijk dus wel uit daar deze plaat.

JVT
Die laatste war on drugs was geweldig.
Eerste 2 nummers van op deze plaat zijn dat ook, dus ben benieuwd of deze effectief tien keer beter gaat zijn dan de laatste worp van WOD.

Bombus
Vorige week kaartje gekocht voor z'n optreden in Paradiso 1 november, hij maakt altijd fijne platen en z'n oude band heeft ook me ook verrast dit jaar, groeiplaatje hoewel ik met Kurt Vile z'n muziek meer raakvlakken heb. Zie dat je een bumpersticker krijgt als je Bottle It In nu besteld

avatar van repelstefan
Bassawkards pakt me niet zo; mis ook een beetje de essentie waarom dit 9+ minuten moet duren. Misschien nog eens wat vaker horen. Loading Zones is daarentegen wel weer fijn. Erg benieuwd naar de rest.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)

avatar van Germ
Germ (crew)
De single is in ieder geval weer erg fijn, leuk clipje ook.

Dit najaar op Take Root in Groningen

avatar van coldwarkids
Bassackwards bevalt me wel. Die 9 minuten zijn precies goed qua lengte, heerlijk! Loading Zones een lekkere middle of the road track. Laat die orange splatter vinyl maar komen!

RichardKoning
Kurt vind ik juist op zijn sterkst wanneer hij langgesponnen nummers brengt

Heerlijk tijdens de lamme weggooidagen, op de achtergrond..

Of tijdens lange autoritten..

Bombus
Bassackwards net nog eens beluistert en nu klikt ie wel, heerlijk loom nr, perfect voor de mooie nazomer

avatar van sj0n88
Bassackwards is weer 9 volle minuten aan kwaliteit. Wat een held is dit. Heb er alle vertrouwen in dat dit het vierde topalbum op tijd wordt. Behoorlijke lengte overigens: een uur en 18 minuten.

avatar van philtuper
Bassackwards. Zo'n nummer waarvoor je nog ff een blikje om rijdt om het af te kunnen luisteren.

RichardKoning
philtuper schreef:

Exact waar Vile's muziek immers voor bedoeld is!

De man is meester in slome hypnotiserende zomer"riedeltjes".

RichardKoning schreef:

Exact waar Vile's muziek immers voor bedoeld is!

De man is meester in slome hypnotiserende zomer"riedeltjes".

Zo is het. blikje moet blokje zijn overigens maar daar maalt Kurt niet om, dus ik ook niet!

UnknownPleasure
One Trick Ponies is geweldig. Dat waren de twee andere nummers trouwens ook.

avatar van Lennonlover
De plaat is nog niet uit. Maar mag ik nu al 5 sterren geven?
Bassackwards (!), one Trick Ponies en Loading zones zijn zo goed!

philtuper schreef:

Op die manier heb ik dus mijn wagen total loss gereden. Was thuis aangekomen, Kurt Vile was bezig aan een lang uitgesponnen droomwereld die ik natuurlijk niet kon afzetten. Dus ik beslis nog een rondje te gaan rijden. En dan knal ik tegen een boom (ik had wel niets)

avatar van Lennonlover
trouwens: een paar nummers uit de plaat heeft hij voor Pitchfork al gespeeld. (Check Baby klinkt ook al fantastisch)
Kurt Vile & The Violators | Pitchfork Live - YouTube

JVT
Plaat is gelekt. Pas een luisterbeurt er op zitten, die was zeer veelbelovend.

JVT
Voorlopig valt mij vooral Check Baby op, wat een heerlijk nummer is dat.
Die lange lome nummers zoals het titelnummer moeten nog groeien.

avatar van repelstefan
Één luisterbeurt en verkocht. Waar ik de lengte van Bassackwards pas na een tijdje kon omarmen, gebeurde dat bij de titeltrack meteen. Typisch een album waarbij elke paar weken nieuwe favorieten boven komen drijven. Meestal stem ik pas bij meerdere luisterbeurten maar dit gaat nooit onder de 4 zakken. Dit wordt eerder een album van jaar voor mij. Hulde voor Kurt.

avatar van Cannabooze
Al sinds 'Smoke Rings For My Halo' heeft Kurt me met zijn soloalbums nimmer teleurgesteld. Ook dit nieuwe album is vanaf luisterbeurt 1 een parel. Ik sluit mij dan ook zeker aan bij de conclusie van Repelstefan. Of het de plaat van het jaar wordt voor me moet nog blijken. Er is alweer genoeg moois uitgekomen dit jaar. Maar een kanshebber is hij zeker. Voorlopig gaat deze nog even niet van de speler!

avatar van jordidj1
Ja, heerlijk plaatje hoor. Luistert lekker weg.

avatar van reptile71
Moeten we de ringwear niet ff wegpoetsen?

avatar van Manuel
Waarom moet de hoes er inderdaad uitzien alsof hij 30 jaar oud is?

avatar van Venceremos
En weer heeft Vile teveel tijd nodig om echt interessant te zijn. Gecomprimeerd in 3 kwartier hadden we waarschijnlijk van een ander paar mouwen gesproken.

Leuk album. Maar het maakt wel duidelijk waarom hij niet meer onderdeel is van de beste band van de laatste jaren.

Ik kan alleen concluderen dat sinds zijn vertrek de band naar ongekende hoogten is gestegen.

avatar van philtuper
Helaas toch en stapje terug t.o.v. het briljante B'lieve I'm Going Down dat van begin tot eind volledig wist te overtuigen. Hier vervalt Vile bij tijd en wijle in gezapigheid, iets waarvan ik niet dacht dat ik dat snel zou zeggen bij hem. Ik omarm zijn traagheid, zijn dromerigheid, maar vooral dat laatste ontbreekt nu vaker dan me lief is. Zeker, er zitten noch ouderwets goeie tracks tussen maar het is niet van begin tot eind dat hypnotiserende ik-rijd-een-blokje-om-album geworden. Nu maar hopen dat meerdere draaibeurten iets van de magie van Vile weten terug te brengen...

kennie
Te lang en te eentonig om echt te kunnen boeien. Als hij een nummer of 5 a 6 had weggelaten was het misschien een ander verhaal geweest. Wel een coole hoes trouwens