David Bowie - Glastonbury 2000 (2018)

Label: Parlophone

1. Introduction (Greensleeves) (1:48)
  2. Wild Is the Wind (6:54)
  3. China Girl (4:24)
  4. Changes (3:40)
  5. Stay (7:12)
  6. Life on Mars? (4:42)
  7. Absolute Beginners (7:50)
  8. Ashes to Ashes (5:21)
  9. Rebel Rebel (4:12)
  10. Little Wonder (3:57)
  11. Golden Years (4:07)
  12. Fame (4:25)
  13. All the Young Dudes (3:43)
  14. The Man Who Sold the World (3:51)
  15. Station to Station (9:49)
  16. Starman (4:50)
  17. Hallo Spaceboy (5:28)
  18. Under Pressure (5:23)
  19. Ziggy Stardust (3:54)
  20. "Heroes" (5:57)
  21. Let's Dance (7:06)
  22. I'm Afraid of Americans (5:43)
Luister m nu voor het eerst, krijg er nog geen warm gevoel bij. Prachtige nummers, uitvoeringen heb ik op andere live platen veel beter gehoord, sterker nog vind eigenlijk alle tracks de studio versies beter en dat heb ik bv op Stage niet. Ook de "nieuwere" tracks uit eind jaren 70/begin 80 vind ik nog niet zo. En die vrouwen op de achtergrond, get rid of it!!!!!
Hoge score zie ik, zal er voor mij niet inzitten denk ik.
Life on mars ik hoor het niet dat het zo mooi is hier.
Had er natuurlijk wel heel graag bij willen zijn!
Oordeel volgt later na meer luisterbeurten

avatar van Zwaagje

Ieder zijn mening René R; ik hoor in de plaat iets heel anders inclusief " die vrouwen op de achtergrond". Die vind ik juist wel orgineel; Bowie gebruikt vaak mannelijke achtergrondzang.

[quote]Mjuman schreef:

Die opmerking kan ik me voorstellen - in mijn boekje sta jij nl genoteerd als 'proggo'

Belew heeft een tamelijk uitgesproken stijl - King Crimson (het sublieme Elephant Talk bijv) en Talking Heads (live tour na Remain in Light) en die stijl past wellicht niet altijd bij Bowie.

Belew kan alles spelen,,bij TH, KC, Sakamoto, Sylvian, geen prog gelukkig niet dat gepiel....

Niet echt super deze uitvoeringen, mijlenver van bv Stage.
Snap de fuzz niet.
Ja de magie van Glastonbury dat snap ik wel.

avatar van Funky Bookie
Bowie in topvorm met een hele goede band en anderhalf uur aan grote hits. Toch word ik niet omver geblazen, maar ik denk dat dat met het geluid heeft te maken. Neemt niet weg dat dit uitstekend laat horen wat een bijzonder krachtig repetoire de man heeft.
Ik vind niet alle arrangementen even geslaagd. Verrassende hoogtepunt in de set is voor mij Station to Station.