Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club (1997)

Cuba
Wereld
Label: World Circuit

1. Chan Chan (4:16)
  2. De Camino a La Vereda (5:03)
  3. El Cuarto de Tula (7:27)
  4. Pueblo Nuevo (6:05)
  5. Dos Gardenias (3:02)
  6. Y Tú Qué Has Hecho? (3:13)
  7. Veinte Años (3:29)
  8. El Carretero (3:28)
  9. Candela (5:27)
  10. Amor de Loca Juventud (3:21)
  11. Orgullecida (3:18)
  12. Murmullo (3:50)
  13. Buena Vista Social Club (4:50)
  14. La Bayamesa (2:54)
  15. Chan Chan [Monitor Mix] * (4:39)
  16. Vicenta * (3:31)
  17. La Pluma * (2:40)
  18. Dos Gardenias [Alternate Take] * (3:20)
  19. Mandinga * (2:26)
  20. Siboney * (2:08)
  21. A Tus Pies * (5:25)
  22. El Carretero [Alternate Take] * (3:21)
  23. Ensayo * (1:21)
  24. El Diablo Suelto * (2:14)
  25. Saludo Compay * (4:15)
  26. Descripción de un Sueño * (2:44)
  27. Pueblo Nuevo [Alternate Take] * (4:27)
  28. La Cleptómana * (3:25)
  29. ¿Y Tú Qué Has Hecho? [Alternate Take] * (4:12)
  30. Orgullecida [Alternate Take] * (4:15)
  31. Descarga Rubén * (3:01)
  32. Candela [Alternate Take] * (6:02)
  33. Orgullecida [Alternate Trio Take] * (4:32)
YouTube - COMPAY SEGUNDO-Chan-chan

Deze versie is het. Waar kan ik deze op vinden?

avatar van Shangri-la
Als ik het zo bekijk denk ik dat ie op Calle Salud staat Stijn.

Stijn_Slayer
Bedankt. Ik kon de titel niet goed lezen op dat plaatje.

avatar van Booyo
Ultieme zomer cd natuurlijk, met Pueblo Nuevo als persoonlijk favoriet. Vorig jaar heb ik enkelen van hen live mogen aanschouwen, die lui swingen op 80 jarige leeftijd nog altijd de pan uit.

avatar van Flipm0de
Deze CD staat vooral in de zomer vele uurtjes aan. Heerlijk om aan te hebben tijdens een BBQ of iets dergelijks.

avatar van Zwammer
Heerlijk plaatje. Verbaas me er altijd over dat ik deze cd nog nooit ergens in de winkel heb zien liggen voor minder dan 10 euro. Hoe is dat mogelijk bij zo'n oude cd?

Stijn_Slayer
Vreemd inderdaad, al is deze tweedehands wel voor ongeveer 5 euro te krijgen.

avatar van Oldfart
...dat kan alleen maar betekenen dat dit album nog steeds 'goed' verkoopt. Zo zijn platenboeren

kistenkuif
Oldfart schreef:

De platenboer in kwestie is World Circuit Records, een als integer bekend staand label. Het is klein bier vergeleken met de grote jongens en dan ook nog eens gespecialiseerd in niet-westerse, meestal Afrikaanse muziek. Ali Farka Touré's solowerk, Orchestra Boabab en dergelijke. Zulke kleine platenfirma's dumpen over het algemeen niet snel. De voorraden zijn beperkt evenals hun omzet. Ik vermoed bovendien dat dit hun bestseller is, hun melkkoe. De inkomsten daarvan geven weer financiële ruimte voor initiatieven met andere muzikanten en voor heruitgaven van verloren gewaande pareltjes. Van mij mogen ze er dan ook de volle mep voor vragen. Je krijgt bovendien waar voor je geld. Ik heb dit topalbum overigens wel eens midprice zien staan. Maar dat was een initiatief van de winkel.

avatar van Zwammer
Ah kijk, dat maakt veel duidelijk. Het viel mij ook al op dat releases van Afrikaanse artiesten als Touré of Fatoumata Diawara standaard rond de € 20 liggen. Ze worden eigenlijk zelden als midprice-artikel verkocht, waarschijnlijk dus vanwege het platenlabel. Toevallig zijn er nu een aantal in de opruiming bij de Bijenkorf.
Aan de ene kant begrijpelijk van het platenlabel, maar voor mij als consument iets minder leuk. Ik wil eigenlijk niet meer dan een euro of 8 voor een cd betalen en dus ben ik genoodzaakt een tweedehands exemplaar aan te schaffen.

avatar van Oldfart
Ik wil eigenlijk niet meer dan een euro of 8 voor een cd betalen
...dan ook niet zeuren maar zoeken,.

avatar van -marco-
Paar jaren geleden live in Cuba mogen aanschouwen. Onvergetelijk

avatar van Cor
Cor
Mooie, pure en warme plaat. Uit het hart gemaakt. Goed dat Ry Cooder dit 'ontsloten' heeft voor de mensheid. Was anders ook wel gebeurd, maar waarschijnlijk kleinschaliger.

avatar van "H."
lekker zonnig album uit het verre Cuba. Kwaliteit kent geen grenzen (ook geen leeftijdsgrenzen)

Assurancetourix
Album zonder pit, die is vervangen door de slide-gitaar van Ry Cooder, jammer!

avatar van Ronald5150
Deze krasse knarren leveren op hoogbejaarde leeftijd een heerlijk swingend album af. ”Buena Vista Social Club” hebben we mede te danken aan Ry Cooder. Dit project is daarom niet alleen sympathiek, maar ook nog eens bijzonder goed geslaagd. ”Buena Vista Social Club” is zwoel, sexy, swingend en vooral ontzettend ontspannend. Het laat je heupen wiegen, je hoofd deinen en je voet tappen. De instrumentatie is authentiek, bijzonder fraai gearrangeerd en ontzettend sfeervol. Van een taalbarrière is mijn inziens ook nergens sprake. Ik begrijp dan wel niet wat er gezongen wordt, maar ik zie de vocalen op dit album als een van de vele instrumenten die mooie melodieën voortbrengen. ”Buena Vista Social Club” laat de wereld kennismaken met Cuba en de sfeer van Havana. Bij mij doet dit album het eigenlijk altijd wel goed, welk jaargetijde dan ook. Maar toch heeft ”Buena Vista Social Club” in de zomer iets speciaals. ”Buena Vista Social Club” staat garant voor een heerlijke zwoele zomeravond met goed gezelschap en heerlijk eten en drinken.

Assurancetourix
Ronald5150 schreef:
De instrumentatie is authentiek.

Authentiek betekend gelijk aan het origineel, de authentieke Cubaanse Son werd ondermeer gespeeld door Arsenio Rodriguez , met acoustische instrumenten inclusief de Cubaanse Tres en zéker niet met een elektrisch versterkte slidegitaar zoals hier van Ry Cooder.

avatar van Ronald5150
Assurancetourix schreef:

Prima joh . Ik vind het in ieder geval fantastisch klinken, en daar gaat het om!

avatar van Darkzone
Paar weken terug voor 22 euro de dubbel-lp gekocht om als eerste plaat te draaien in ons nieuwe huis. Zit ook een mooi boekwerkje van 20 pagina's bij met linernotes bij elke track, de songteksten en de Engelse vertaling.

Ondanks het voorspelde zomerse weer voor dit weekend, is de zon ver te zoeken. Maar de muziek blijft heerlijk zomers en tijdloos.

avatar van Niek
Gaat toch wel erg snel vervelen. Iets te licht, nietszeggend en totaal niet spannend. Draai hem eigenlijk nooit meer en als ik hem draai dan valt het weer tegen. Terwijl ik er ooit zo mee in mijn nopjes was...

avatar van Juul1998B
Hele zomerse plaat. Doet me echt denken aan of ik in een heeel warm land ben met een zuid-amerikaans biertje in mn hand op het terras.
Niet heel bekend met dit soort muziek maar het klinkt heerlijk!
Where's my beer?

avatar van remcodurez
Gisteren de lp als 25y anniversary editie aangeschaft. Mooie uitvoering van een must have in de collectie

Een CD die ik met name regelmatig in de speler leg als het buiten grijs en grauw kijkt. De zomerse klanken brengen altijd een glimlach op mijn gezicht. Over de schitterende muziek van deze mannen is geen woord te veel gezegd. Ik voeg er graag aan toe dat het album ook erg goed is geproduceerd en uitstekend klinkt.