Mark Ronson - Version (2007)

Pop / Soul
Label: Columbia

1. God Put a Smile upon Your Face (3:13)

met Daptone Horns

4. Toxic (4:05)

met Tiggers en Ol' Dirty Bastard

5. Valerie (3:39)

met Amy Winehouse

6. Apply Some Pressure (3:36)

met Paul Smith

7. Inversion (1:47)
  8. Pretty Green (3:16)

met Santogold

9. Just (5:20)

met Alex Greenwald

10. Amy (3:32)

met Kenna

11. The Only One I Know (3:59)

met Robbie Williams

12. Diversion (1:19)
  13. L.S.F. (3:30)

met Kasabian

14. Outversion (1:50)
  15. Pistol of Fire * (2:57)

met D. Smith

16. No One Knows * (4:37)

met Domino Kirke

17. You're All I Need to Get By * (3:10)

met Wale en Tawiah

18. Stop Me [Kissy Sellout Remix] * (5:36)

met Daniel Merriweather

Toxic is erg goed gedaan!

Ik vind Stop Me gewoon de beste van het album!

*3.5

avatar van Peter88
Eén van de leukste CD's van dit moment. De meeste covers zijn verrassend. Hoogtepunten van dit album vind ik Stop Me van Smiths Oh My God van de Kaiser Chiefs door Lily Allen, Valerie van The Zutons door Amy Winehouse en Apply Some Pressure (dat eigenlijk geen cover is, aangezien Maximo Park zanger Paul Smith hier zelf op mee zingt).

avatar van catdog
Valerie is geweldig.
Amy Winehouse

avatar van j.b.b.l
Op de deluxe version van Back to black staat er een accapela versie van valerie,niet zo goed als de versie van mark ronson,maar erg lekker

avatar van thelion
Cover album zijn bijna altijd lastig....... maar deze gelukkig niet en dit is waarschijnlijk ook wel iets meer dan een cover album..... tis eigenlijk meer een remix album met nieuwe vocalen..... de meeste nummers komen in de buurt van of overtreffen zelfs het orgineel...... en da's een mooie verdienste van de heer Ronson en als hij nog meer van dit soort covers in het vat heeft zitten mag hij die van mij onmiddellijk uitbrengen onder de naam Versions vol 2.... kan niet wachten....

WernerGSF
Valerie staat op nummer 1 in de vaderlandse top40..

avatar van lizzy123
ik vind valerie echt een goed nummer alleeen jammer dat ze niet kwam opdagen voor de clip...

WernerGSF
ik geloof daar eigenlijk helemaal niks van, want ze hadden ineens wel alles geregeld, qua vervanging enzo. volgens mij is dat gewoon een soort van stunt geweest

avatar van Reijersen
Best aardig allemaal, en nu helemaal hot door 'Valerie'. Maar het album kan me niet geheel blijven boeien. Vooral de instrumentale nummers vind ik maar mwa.

avatar van god
god
dit album luister ik de laatste tijd alleen maar. Valerie begint me nu wat te irriteren, maar dat is dan ook het enige liedje. Ik vind vooral 'God put a smile on your face', 'toxic' en 'stop me' heel tof. voor mark ronson

Sinds de release van dit album nog steeds een goede plaat, eigenlijk op het verkeerde moment uitgebracht. Typisch zomers sfeertje.

avatar van Amicus
Als ik zou mogen stemmen op voorhand van 2 nummers was het een heel laag cijfer, hem totaal te beluisteren doe ik me zelf niet aan.

avatar van Amicus
Mmm er komt een nieuw album van de Zutons, dit is voor mij echt zo'n band (samen met b.v. the Kaiser chiefs) die een heerlijk debuut album hebbben afgewisseld met een matige opvolger, hoewel the Zutons op hun 2de minder slecht overkwamen dan the Chiefs .

Hopelijk zal deze band niet herinnerd worden aan die cover van Mark Ronson

Amy zingt het nummer nog wel leuk maar die hele gast erachter een giga groot brok van parasiteren.

Deze "held" heeft een heel album opgenomen met volgens mij alleen maar covers van geronoveerde artiesten waar je commercieel gezien je dove suicidale hamster nog niet aan kan verbranden.

B.V. Stop Me van the Smihs....Dit nummer heet dus gewoon Stop Me If You Think You've Heard This One Before , wat wel te moeilijk in de zogenaamde hitlijsten zal staan.

Ik moet wel zeggen dat Stop Me If You Think You've Heard This One Before qua tekst een subliem metafoor is voor dit album

avatar van BoordAppel
Het mogen dan wel covers zijn, het zijn wel heel andere nummers geworden dan de originelen. Toxic bijvoorbeeld is amper nog te herkennen.

Het blijft een erg aanstekelijke plaat die tegen het eind helaas wat inkakt.
Van wie is het origineel van Valerie eigenlijk?

Het origineel is van The Zutons

*Staat trouwens ook aan het begin van mijn vorige bericht *

tondeman
fastpulseboy schreef:
ik blijf erbij....
ziek is het.
wel lef om met je softe soul gezeik the smiths aan te pakken hahaha.
en er dan op het eind nog een stukje supremes tegenaan te gooien!!!! alsof het niks is!

ik zag hem gisteren nog eens, moet zeggen, hij kijkt wel lekker zwoel in de camera als een hiphop-morrissey.

avatar van ariedirk
Best wel leuk coveralbum dit. Moet zeggen dat het me alles meevalt.
de covers van britney spears, maximo park en ryan adams zijn goed gelukt
bij just krijg ik gelijk een easy star allstars gevoel. Sommige nummers doen wel wat reggae aan

Naa, het kan me niet pakken. Een enkele haalt het niveau van het orgineel, maar het voegt nergens echt wat toe. Niet slecht ofzo, maar het begint te irriteren dat het lijkt alsof hij maar meelift op het succes van anderen. Dat je dat 1 keer doet oke, maar een heel album lang gaat mij wat te ver. Mark Ronson is geen Nouvelle Vague.

vondeich

Vooral door Stop Me & toch ook wel een klein beetje Valerie..

Michael1992
Wat een verkrachting van Just
Echt niet om aan te horen.
Voor de rest kan ik Valerie, God Put... en Toxic wel goed aanhoren.
Valerie vooral tijdens het uitgaan.

apply some pressure is echt super goed

avatar van DirkM
Dit album bevat een paar leuke nummers, maar het is mij teveel drukte aan mn hoofd. Kan het niet uitluisteren.

DirkM schreef:

DirkM begin je oud te worden? Ik vind die blazers juist heerlijk!

avatar van DirkM
Haha, nee dat valt nog mee. Ik hou sowieso meer van wat rustiger muziek. Maar een album is dit heeft alleen bestaansrecht omdat de originele versies van de gebruikte nummers vaak goed zijn. Ik vind dat Ronson niets toevoegt aan de meeste nummers, hoewel ik Oh My God met Lily Allen daar een uitzondering op vind, echt een heel lekker nummer geworden.

avatar van lennon
Voor €1.- gekocht op de koninginnenmarkt..

Geen hoogstaand werkje, maar toch wel aardig.. sommige nummers zijn echt skipmomenten, maar een Valerie maakt het weer helemaal goed..
ach wat verwacht je ook voor 1 euro

Ben overigens wel heel benieuwd waar hij mee op de proppen komt met het nieuwe Duran Duran album. Wat ze destijds samen gedaan hebben on stage was erg gaaf!

avatar van Rhythm & Poetry
Schandalig trouwens dat iemand als Mark Ronson het nodig vindt om Ol' Dirty Bastard in zijn muziek te verwerken. Met dergelijke artiesten heeft hij niks te maken gehad, en als ze overlijden veranderd dat natuurlijk niet.

avatar van BoordAppel
He gut, wat erg nou zeg.

avatar van Rhythm & Poetry
Oow ik lig er niet wakker van, als Mark Ronson zo zijn album wil vullen mag hij van mij. Het feit dat hij waarschijnlijk bang zou zijn geweest voor een levende Ol Dirty Bastard maakt het wel wat treurig.

avatar van hank2
Rhythm & Poetry schreef:

Rhythm & Poetry schreef:

Nou goed, gelukkig mag hij van jou nog wel die track maken. Anders kijk je eerst even met wie Mark Ronson heeft gewerkt voordat je dit soort onzin praat. Trouwens de tekst uit toxic komt van Lift Ya Skirt, met een levende ODB. Geproduceerd door... discogs, juist ja.

Heb je het nieuwe nummer met held Q-tip trouwens al gehoord, misschien dat je dat wel wat vind. Klinkt wel nog steeds pop achtig.

Dan ook maar gelijk even stemmen, want dit album vond ik eigenlijk heel goed toen het net uitkwam. Draaide hem helemaal grijs. Trouwens nooit gedacht dat Valerie een hit zou kunnen worden.
Nu verdwijnt hij nog af en toe in de platenspeler en het luistert nog steeds altijd heel prettig weg. Vind het vaak orginele covers en ook de instrumentale nummers zitten goed in elkaar.
Enigste minpunt vind ik het typische Mark Ronson geluid. Deze cd hou ik het nog wel uit, maar ik ben wel blij dat het nieuwe album een andere sound krijgt.
Dikke 3,5 dus.