CZARFACE meets Ghostface - CZARFACE meets Ghostface (2019)

Label: Silver Age

1. Back at Ringside (1:52)
  2. Face Off (2:56)
  3. Iron Claw (4:12)
  4. Czarrcade '87 (2:09)
  5. Powers and Stuff (3:27)
  6. Masked Superstars (3:17)
  7. Morning Ritual (2:40)

met Kendra Morris

8. Super Soldier Serum (3:27)
  9. The King Heard Voices (4:30)

met Kendra Morris

10. Listen to the Color (5:50)
  11. Mongolian Beef (3:18)
  12. (Post Credits Scene) (1:56)
avatar van Johnny Marr
De eerste plaat van 2019 waar ik super hard psyched voor ben. Laat maar komen dit!

Rudi1984
Zeg maar nee, dan krijg je er drie.

avatar van zaaf
nr 11 zit er interessant uit, kan ik mss naar wat vrinden sturen als ze weer eens opstandig worden.

avatar van JayM
Prima plaatje, maar wel wat minder dan de samenwerking met MF DOOM. Hier klinkt het al snel teveel van hetzelfde, waardoor mijn aandacht verslapt en ik een vergelijkbaar gevoel krijg als met de eerdere Czarface albums; een aantal sterke tracks maar er had veel meer ingezeten. Jammer, want hou wel van het Czarface sfeertje. En waar bij Ghostface de ouderdom steeds duidelijker hoorbaar is (zowel in stem, als flow, als lyrisch), rapt Inspectah Deck er nog even vurig op los als 20 jaar geleden.

avatar van frolunda
Ik luister de laatste tijd niet al te veel meer naar Hiphop (en al zeker niet naar nieuwe) maar dit bevalt me wel.Lekkere,niet al te uitgekauwde beats,een wat duister sfeertje en een aantal overtuigende rappers,niet echt wereldschokkend of vernieuwend maar wel gewoon goed.
Van de éne kant misschien net iets te veel van hetzelfde maar zo vormen de twaalf (tien) nummers op CZARFACE meets Ghostface wel een eenheid en eigenlijk vind ik dat nog net iets fijner.
De kwaliteit van de songs is vrij constant maar als ik er dan toch een aantal uit moet pikken kom ik uit bij Iron Claw,Powers and Stuff en Listen to the Color,maar de rest is nauwelijks minder hoor.
Prima album en na een aantal draaibeurten vind ik hem alleen maar leuker worden,dus een verhoging qua waardering is in de nabije toekomst zeker niet uitgesloten.

avatar van Kos
Kos
Wel kort! Kon niet eens mn standaard hardlooprondje er mee doen.

Rudi1984
Kos schreef:
Wel kort! Kon niet eens mn standaard hardlooprondje er mee doen.

Moet je wel een beetje doorlopen natuurlijk.

avatar van overmars89
Wat een heerlijk duister sfeertje weer. Ik denk dat ik deze samenwerking beter vindt dan die met DOOM. Dat komt omdat dit vloeiender loopt. Het album voelt meer als een geheel. Het enige minpuntje is inderdaad dat Ghostface zich niet altijd even thuis voelt op de beats waardoor ie af en toe een tikkeltje geforceerd overkomt.

Maar toch wel een heerlijk album. Album flowt gewoon. Ik denk zelfs wel 1 van mijn favoriete Czarface albums en 1 van de betere hip/hop albums in 2019 tot nu toe.

avatar van Johnny Marr
Nu dient CZARFACE enkel nog een collabo-album te droppen met Common, en dan hebben ze met m'n drie favoriete MC's ooit een plaat gemaakt. Wat een helden.

Aardig album btw. Niets wereldschokkends though. Morning Ritual is wel een heel leuk nummer.

avatar van Septua
Wat is er met Ghostface zijn stem aan de hand, kan ouderdom zoveel invloed hebben op je stembanden? Omdat de man in 2014 nog normaal klonk.