Big Thief - U.F.O.F. (2019)

Folk / Rock

6. Orange (3:30)
  7. Century (3:07)
  8. Strange (3:41)
  9. Betsy (3:28)
  10. Terminal Paradise (3:25)
  11. Jenni (4:11)
  12. Magic Dealer (3:01)
avatar van Mausie
Idd echt een groeiplaat zoals ik hierboven al lees. Bepaald geen toegankelijke folk, het duurt even voor de nummers zich in je hoofd nestelen. Maar inmiddels begin ik steeds enthousiaster te worden. Century is favoriet hier met dat dromerige, sfeervolle gitaarspel. Ook vocaal vind ik die track erbovenuit steken. Alleen de laatste 3 nummers van de plaat vind ik echt matig, jammer.

Zojuist mijn stemming aangepast maar 5 sterren. Beter dan dit gaat het niet worden. “Open dessert” wat een nummer!!

avatar van VladTheImpaler
Deze live versie van Orange is misschien nog wel mooier dan de studio versie; Big Thief - "Orange" (Live at Pitchfork Festival 2018) - YouTube

avatar van philtuper
E-Clect-Eddy schreef:
Heel veel is prachtig.

Alleen een kraker zoals Mythological Beauty van hun vorige album hoor ik hier niet.

Zet Cattails maar eens op repeat dan. Fantastisch nummer!

liebhebber schreef:
Zojuist mijn stemming aangepast naar 5 sterren. Beter dan dit gaat het niet worden. “Open dessert” wat een nummer!!

Maar 5 sterren = naar 5 sterren, al blijft dat inderdaad weinig voor dit album

avatar van Choconas
liebhebber schreef:
“Open dessert” wat een nummer!!

Ja, en "open dessert" is bijvoorbeeld een pak vla dat aangebroken is.

Hier gaat het toch echt om een "desert", een woestijn of wildernis!