The National - I Am Easy to Find (2019)

Label: 4AD

1. You Had Your Soul with You (3:26)

2. Quiet Light (4:15)
  3. Roman Holiday (3:34)

4. Oblivions (4:13)

met Mina Tindle

5. The Pull of You (3:58)

met Lisa Hannigan en Sharon Van Etten

6. Hey Rosey (4:14)

met Gail Ann Dorsey

7. I Am Easy to Find (4:30)

met Kate Stables

8. Her Father in the Pool (1:02)

met Brooklyn Youth Chorus

9. Where Is Her Head (4:41)

met Eve Owen

10. Not in Kansas (6:44)

met Gail Ann Dorsey, Kate Stables en Lisa Hannigan

11. So Far So Fast (6:36)

met Lisa Hannigan

12. Dust Swirls in Strange Light (3:18)

13. Hairpin Turns (4:27)

met Gail Ann Dorsey en Lisa Hannigan

14. Rylan (3:43)

met Kate Stables

15. Underwater (1:21)

16. Light Years (3:33)
avatar van jrn
jrn
Hoe kan het nou dat ik The National met hun stevigere, meer uptempo nummers absoluut één van de beste bands van de laatste jaren vind, en wanneer de ballades á la Light Years, I need my Girl en/of Runaway langskomen, ik haast wegvlucht. Ik hoor dat het ook daar om kwaliteit gaat, maar om de een of andere reden kan ik het nooit hebben. Teveel pathetisch gewauwel met een haast kitscherige ondertoon, naar mijn mening. Laat deze gasten maar nummers maken rond de geniale drumpartijen van de ritmekoning, dan neem ik de ballades voor lief.

avatar van Lighthouse
Deze plaat blijft maar groeien. Heel laag gemiddelde hier. Voor mij is dit hun beste sinds Boxer.

avatar van Michiel Cohen
Ken de rest van hun werk niet behalve dit album. Voor mij persoonlijk is dit typisch een geval van goede muzikanten maar duidelijk niet mijn smaak. Geef daarom geen rating want dat zou niet eerlijk zijn tov de band en de fans.

Michiel Cohen schreef:
Geef daarom geen rating want dat zou niet eerlijk zijn tov de band en de fans.

Bedankt om rekening te houden met onze gevoelens, het wordt gewaardeerd!

avatar van TomPSV
Ik vind dat altijd een beetje apart. Met je stem breng je tot uitdrukking wat je ervan vindt. Als je het niks vindt, dan geef je gewoon een lage rating. Daarvoor hoef je geen rekening te houden met de fans van deze band.

TomPSV schreef:

Johnny Marr schreef:

Ja maar, maar...Het gemiddelde is al zo laag

Hou es op, tante Truus of word, het kan nog goed voor Sinterklaas, zeur-Piet - 3,74 is nog altijd ca 7,5 in onze schoolcijfers. Ik zou moeten graven in de archieven, maar weet bijna zeker dat hetmijne lager was - wat was jouw gemiddelde rapportcijfer?

Voor wat het waard is: ik vind dit van alle Nationals die ik ken (5-6) gewoon de matigste plaat

Was ik National-fan zou ik me eerder druk maken over de dalende lijn in de waardering alhier die vanaf Boxer is ingezet, met een negatieve incrementele groei op de koop toe.

Maar, maar...ik was sarcastisch

avatar van coldwarkids
Johnny Marr schreef:

Ja maar, maar...Het gemiddelde is al zo laag

Ik snap jou wel want dit is na Boxer en Alligator het beste album ze. Die krijgen allemaal 4 sterren. Daarom is 3,74 gemiddeld veel te laag natuurlijk.