The National - I Am Easy to Find (2019)

Label: 4AD

1. You Had Your Soul with You (3:26)

2. Quiet Light (4:15)
  3. Roman Holiday (3:34)

4. Oblivions (4:13)

met Mina Tindle

5. The Pull of You (3:58)

met Lisa Hannigan en Sharon Van Etten

6. Hey Rosey (4:14)

met Gail Ann Dorsey

7. I Am Easy to Find (4:30)

met Kate Stables

8. Her Father in the Pool (1:02)

met Brooklyn Youth Chorus

9. Where Is Her Head (4:41)

met Eve Owen

10. Not in Kansas (6:44)

met Gail Ann Dorsey, Kate Stables en Lisa Hannigan

11. So Far So Fast (6:36)

met Lisa Hannigan

12. Dust Swirls in Strange Light (3:18)

13. Hairpin Turns (4:27)

met Gail Ann Dorsey en Lisa Hannigan

14. Rylan (3:43)

met Kate Stables

15. Underwater (1:21)

16. Light Years (3:33)

avatar van Gretz
You Had Your Soul with You nu zo'n 10 keer gedraaid, en ben wel weer behoorlijk enthousiast over de nieuwe richting

Gretz schreef:

En Kacey dan? Wat moet die nu?

Ik heb zoals altijd met nieuw werk van The National wat moeite in het begin. Eén van de weinig bands waar ik wat meer tijd nodig heb als er iets nieuws uitkomt. Tot nu toe ben ik nog niet wild enthousiast, maar het zal vast wel weer komen

avatar van Gretz
aERodynamIC schreef:

En Kacey dan? Wat moet die nu?

Hahaa gelukkig heeft TN hier op MuMe nauwelijks meer promo nodig. Verder kan ik ze allebei gewoon (vrijwel) evenveel aandacht blijven geven, ging vorig jaar ook prima

avatar van Mausie
Wow, ik had niet zo snel weer een album van hun verwacht. 17 mei staat nu in blokletters in de agenda

avatar van jerome988
Yes

avatar van wvv89
Eindelijk een studio versie van Rylan! Quiet Light en Light Years werden ook al live gespeeld.

avatar van Johnny Marr
Light Years was alvast prachtig op BKS, een onverwacht hoogtepunt. Ik kijk hier naar uit!

avatar van Venceremos
You'll be avoided quite easily.

avatar van vincentcorjanus
Oef. De nieuwe single is wel errug tof! I like it!

Nice!

avatar van chevy93
16 nummers, zal wel een lang album zijn. Niet per se een goed teken als ze zo snel weer met een nieuw album komen, maar we zullen het zien.

avatar van mattman
Oh yes. Die eerste single is erg sterk. Goede melodie en geweldige productie. En dan dat stukje samenzang met Gail Ann Dorsey (die optrad en vaak samen zong met Bowie).

Heerlijke heerlijke track.

avatar van Poles Apart
Sorry, maar ik kan er niks mee. Slap en erg vlak nummer. Zegt natuurlijk nog helemaal niets over de rest van het album.

avatar van Mr.Domestica
Toch zeer enthousiast dat er alweer een nieuw album komt. De eerste single klinkt goed en zet hopelijk de toon voor de rest. Het nummer dat in de trailer van de film deels te horen valt (Rylan) klikt ook weer heel goed. Hier kijk ik naar uit!

avatar van VladTheImpaler
Een nieuwe The National, die had ik even niet zien aankomen. Een mooie verrassing is het zeker wel.

avatar van jordidj1
Zin innnnnnnn

avatar van Dance Lover
Na hun vrij inspiratieloze vorige album, nu een verrassend leuke eerste single van het nieuwe album.

avatar van legian
Toevallig gisteren sinds lange tijd weer eens een album van ze beluisterd, schijnbaar voelde ik onbewust al iets nieuws aankomen . Het album komt toch best als een verassing. Had ze eigenlijk pas volgend jaar verwacht.

Single klinkt wel erg fijn.

avatar van dix
dix
Om het jaar een nieuwe van The National, die mannen werken wel hard door zeg.

avatar van Manfield
Een lang album, ben zelf meer fan van de albums die 45 min duren van The National. Betere spanningsduur. De single is wel erg fijn!

avatar van Snoeperd
Zijn er hier meer mensen een beetje The National-moe? Of ik ben de enige? Ik vind tot aan High Violet alles meer dan geweldig, wat me destijds ook reikhalzen deed uitkijken naar Trouble Will Find Me. Dat album vond ik op Pink Rabbits na al niet meer zo heel boeiend en Sleep Well Beast heb ik slechts een handvol keren geluisterd en twijfel of ik uberhaupt de moeite ga nemen voor deze. Het voelt voor mij de laatste jaren een beetje als de automatische piloot of teveel van hetzelfde.

avatar van Mathough
Snoeperd schreef:

Een klein beetje wel ja. Vanaf TWFM vind ik het ook allemaal een stuk minder interessant. The System Only Dreams in Total Darkness is eigenlijk het enige nummer dat voor mij het niveau van Alligator, Boxer en HV haalt. Was in de aanloop naar Sleep Well Beast dan ook positief gestemd (omdat ze aftrapten met die single), maar dat album bleek uiteindelijk toch tamelijk saai.

Totaal ni mee akkoord met bovenstaande 2. Vorige 2 platen zijn absoluut geweldig. Op hun laatste plaat zag ik ook een interessante evolutie met wat meer experiment, electronica.

avatar van chevy93
Mooie hoes overigens van de eerste single: https://i.ytimg.com/vi/lBcVrb-snPk/maxresdefault.jpg

gerre schreef:

Yep, al kan je wel een case maken voor het feit dat ze op TWFM wat vastgeroest dreigden te geraken maar de songwriting was daar sterk genoeg omdat dat m.i. niet stooren. Hun minste worp is wat mij betreft HV waar ik een beetje de flow van hun andere albums mis (is meer een collectie van losse National tracks) en waarvan door de nogal dichtgeplamueerde productie de meeste nummers live beter uit te verf komen.

Nieuw nummer is niet slecht maar een beetje raar om te releasen als single imo. Meer een intentieverklaring wat betreft het feit dat dit album meer duetten zal bevatten veronderstel ik.

avatar van mattman
Ik vind dat The National op Sleep Well Beast net een tweede adem gevonden hebben. Die waren ze toch een beetje kwijt bij TWFM.

Vind SWB ook uitstekend, zowel qua songs als songwriting. Met een National dat veel urgenter klinkt dan op de twee platen daarvoor. Staat ook geen enkele slechte song op, met Guily Party en The Dark Side Of The Gym als uitschieters voor mij.

Maar goed, nieuwe plaat dus. Ze lijken qua productie in ieder geval niet voor het bewandelende pad te gaan. Heel heel veel zin in.

Ik ben het met je eens Mattman, over TWFM dan... Sleep Well Beast vind ik een bijzonder inconsistent album. De nieuwe single ligt in het verlengde van SWB, maar dan juist de portie die mij niet echt aanspreekt. Al ben ik te spreken dat Rylan na 8 jaar (!) eindelijk uitgebracht gaat worden.

Ik heb zojuist "The National - Cherry Tree Vol. 1" maar eens opgezocht. Leuk album, met enkele mooie uitvoeringen van NTL ' klassiekers'.

You Had Your Soul with You is wel weer gewoon goed, al vind ik het (nog niet) geweldig. Wel beter dan de eerste single van SWB, met die obligate gitaarsolo, dus wat dat betreft een vooruitgang

avatar van Magick1
In bovenstaande reacties lees ik veel gelijkaardige zaken, ook al worden naargelang de user verschillende albumtitels genoemd. Maar goed, ik herken me er wel in. Ik beschouw mezelf als een grote National-fan, op m’n last.fm account (bijgehouden sinds 2009) staan ze op de 3de plaats. Ik zag ze voor het eerst in 2008 op Rock Werchter. Een fan was ik toen nog niet, hun album Boxer had ik wel al een aantal maal beluisterd maar het kon me niet bekoren. Tijdens dat optreden startte m’n liefde voor Boxer en The National. High Violet en Trouble Will Find Me vond ik prima albums, en de eerste single van Sleep Well Beast kwam ook als een bom binnen. The System Only Dreams In Total Darkness is nog steeds m’n favoriete nummer van 2017. De rest van Sleep Well Beast heb ik ook veel afgespeeld, maar kon me veel minder bekoren dan voorgaande albums.

Maar nu is er een nieuwe single. Ik heb hem eenmaal afgespeeld toen het nummer verscheen op Spotify, ik zal er dus geen mening over uitspreken. Zelf heb ik geen behoefte om hem nog eens op te leggen, best wel vreemd voor een van je favoriete bands. Ik denk dat er hier ook wel een zekere The National-moeheid is opgetreden. Aan de kwaliteit van de muziek zal het niet liggen, want The National is misschien wel de meest consistente band van deze generatie. Misschien heb ik hetzelfde truckje een keer teveel gehoord. Hopelijk komt het nog goed, en mag ik op 17 mei volop genieten van hun nieuwe album.