Editors - The Blanck Mass Sessions (2019)

Rock / Electronic
Label: [PIAS]

1. Barricades (4:11)
  2. Cold (4:05)
  3. Hallelujah (So Low) (3:41)
  4. Violence (6:08)
  5. Darkness at the Door (3:29)
  6. Nothingness (5:04)
  7. Magazine (4:04)
  8. Counting Spooks (5:50)
avatar van blur8
Toch fijn als bands specifiek voor Record Store Day iets maken. In remix versies van recent materiaal ben ik niet zo erg geïnteresseerd, maar in elke nieuwe song van Editors wel. Desnoods is het slechts 1 rest song van Violence. En dan is het wellicht toch hopen op verbeterde versies van dat album, want eerlijk gezegd kan ik na de concerten, die studio-versies niet meer aanhoren. Live bleken de Songs echt meer te zijn, dan de platte studiomix. Zou Blanck Mass het materiaal nu beter begrijpen?.

avatar van E-Clect-Eddy
Ben hier wel benieuwd naar, Blanck Mass - World Eater (2017) was een geweldig album, alhoewel het live iets minder uitpakte maar dat had deels te maken met de matige locatie: sfeer / akoestiek van De School te Amsterdam.

Op de Rough Trade site staat dat Barricades geproduceerd is door Blanck Mass, duidelijk extra Tribal beats aanwezig dan ik van Editors zou verwachten. De overige nummers zouden 'originele productie's' zijn van Blanck Mass toch ergens suggererend dat de single een soort samenwerking is en de overige nummers remixes door BM.

avatar van JVT
JVT
Barricades is best een fijn nummer. Had een vd betere geweest op Violence.

avatar van Axeqlusive
Ondanks een best goede score deze gisteren misgelopen op de Record Store Day. Wel direct maar de gewone release besteld die op 3 mei as. uitkomt. Dus mijn oordeel laat nog even op zich wachten.

avatar van Dieter
Barricades: Fascinerende clip en een fijn nummer!

Moffel
1 keer beluisterd, en dat is voor mij genoeg; verplaatst op m'n muziekspeler naar de map Editors 'EP's & Singles'.

Kortom: Dit is een album waar ik nooit meer tijd in ga steken.

Ik kom tot nummer 2