Billy Woods & Kenny Segal - Hiding Places (2019)

Label: Backwoodz

1. Spongebob (3:52)
  2. Steak Knives (1:28)
  3. Checkpoints (3:13)
  4. Spider Hole (3:40)
  5. Houthi (2:44)
  6. A Day in a Week in a Year (5:04)

met MOTHERMARY

11. Bigfakelaugh (3:48)
  12. Red Dust (3:24)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Nice. Helemaal geproduceer door Kenny Segal?

avatar van GarnalenPeller
Yep, en niet zo'n beetje ook.

avatar van GarnalenPeller
I got a letter from my insurer the other day, I opened and read it
said the treatment wasn't covered, turned to the family like "I guess just forget it"
hahahahaha.

Alle andere hip-hop releases van de afgelopen tijd voelen opeens heel frivool. Billy Woods lijkt meestal inhoud boven wordplay te verkiezen, een soort anti- Roc Marci, hij is in dat opzicht redelijk uniek in het huidige hip-hop landschap. Dit maakt zijn muziek wel wat lastiger verteerbaar. Maarja, tracks als Spider Hole (die eerste verse alleen al ) en Bigfakelaugh zijn inhoudelijk pretty much zo sterk als het wordt.

Blockhead was een natuurlijke match op Dour Candy en Known Unknowns, maar
Kenny Segal heeft hier een hele andere sound gevonden die ontzettend goed past bij Billy.

avatar van JayM
GarnalenPeller schreef:
Alle andere hip-hop releases van de afgelopen tijd voelen opeens heel frivool

Precies dit. Compleet weggeblazen door dit album. Echte favorieten aanwijzen wil ik me (nog) niet aan wagen, omdat elke track van buitengewone kwaliteit is. Per luisterbeurt ontdek ik weer iets nieuws en verwacht hier nog lange tijd van te genieten. Album of The Year contender for sure!

avatar van overmars89
Wat een dope plaat! Kon een aantal jaren geleden niet echt in zijn werk komen, maar dit is echt fantastisch! Misschien ligt het aan de producer, want Billy Woods completeert echt heerlijk de duistere beats.

Eigenlijk vond ik alles geweldig, op een paar tracks na. "Houthi", het begin van "Crawlspace" en het begin van "Speak Gently" had ik een beetje moeite mee, maar van de laatste 2 digg ik echt de beat switches.

avatar van Mausie
Ik kan nog niet zeggen dat ik alles vet vind, maar wat een heerlijke duistere shit! Alleen al die eerste vier nummers, zo grimmig. Leipe producties en bizarre rapstijl, ik ga er wel goed op.