Madonna - Madame X (2019)

Label: Boy Toy

1. Medellín (4:58)

met Maluma

2. Dark Ballet (4:14)
  3. God Control (6:19)
  4. Future (3:53)

met Quavo

5. Batuka (4:57)
  6. Killers Who Are Partying (5:28)
  7. Crave (3:21)

met Swae Lee

8. Crazy (4:02)
  9. Come Alive (4:02)
  10. Extreme Occident * (3:41)
  11. Faz Gostoso (4:05)

met Anitta

12. Bitch I'm Loca (2:50)

met Maluma

13. I Don't Search I Find (4:08)
  14. Looking for Mercy * (4:50)
  15. I Rise (3:44)
  16. Funana * (3:42)
  17. Back That Up to the Beat * (3:50)
  18. Ciao Bella * (5:36)
avatar van NewYorkCityLight
Quavo, Swae Lee, Maluma en zelfs Anitta??? Verrassend maar allemaal samenwerkingen om naar uit te kijken (al klinkt 'Bitch I'm Loca' niet als een bijster interessante titel). Eerste single 'Medellin' is trouwens ook met Maluma maar valt mij tegen.

Ik had gehoopt op een samenwerking met Nakhane. Hij ontkende het stellig toen ik hem er naar vroeg, maar het blijkt dus inderdaad niet zo te zijn. Jammer, want die richting had ik interessanter gevonden dan die met Maluma.

Mirwais is back in business op dit album.

avatar van E-Clect-Eddy
Wel, mooie hoes, al komt het ontwerp mij bekend voor... mogelijk gebaseerd op een bekende poster?

E-Clect-Eddy schreef:

Er zijn verschillende hoezen beschikbaar. Op verzoek van de crew een correctie onderweg met die van de standaard versie (deze die je nu ziet is van de deluxe). Ik vind de standaard versie niet mooi, deze wel.

De ogen lijken op Siouxsie Sioux, mooi staaltje fotoshoppen.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
aERodynamIC schreef:

Als dit de deluxe is, zou ik toch stemmen voor de standaard eigenlijk...

avatar van musicfriek
Gisteren zag ik een andere hoes, die was veel beter. Deze is niet veel aan.

Door haar laatste 3 albums hier totaal niet nieuwsgierig naar. Krijgt ze ook nog eens heel veel geld om op te treden op het Songfestival, tja, ze blijft wel een slimme zakenvrouw

avatar van GrafGantz
E-Clect-Eddy schreef:

Ik moet aan Frida Kahlo denken. Wellicht jij ook?

/edit: lees dat de hoes ondertussen al een keer aangepast is, dus wellicht hebben we het nu over 2 verschillende hoezen.

avatar van Kos
Kos
Je kunt het wel aan Madonna overlaten om muziek van de tijdsgeest te incorporeren in haar eigen ding.
Of je er wel of niet blij mee bent zijn Quavo en Swae Lee daar wel blikvangers van.
Zij is toch wel 1 van de enige oudgedienden die dat structureel blijft doen. En daarmee ook voor jeugd relevant blijft.

Is Madam X een afkorting voor Botox?

Wat een afzichtelijke hoes....

Ik heb geen verwachtingen meer bij een nieuwe Madonna. Haar laatste echt goede plaat was Ray of light, daarna werd t steeds meer armoe naar mijn mening.

Dan kan 't nooit tegenvallen

avatar van Arrie
Kos schreef:

Maluma en Anitta ook. Ze pakt ook gewoon even de latin-wereld mee, daarin zijn dit twee megasterren.

Ik vind dat ze op de single toch wel haar eigen draai geeft aan de latin pop, dus dat maakt me toch wel weer benieuwd. Nu voelt het toch weer wat dubbel: dat ze precies de twee grootste stromingen van dit moment pakt voelt ook wel wat geforceerd. Maar als ze er haar eigen ding van maakt, kan ik het best wel tof gaan vinden. Sowieso interessanter dan een herhalingsoefening.

De hoes vind ik alvast geslaagd.

avatar van goldendream
Madonna die nog steeds wil meedraaien. Het heeft iets zieligs. Het doet me denken aan een benefitwedstrijd waarin Maradona nog eens zijn voetbalschoenen aantrekt.

deric raven schreef:
De ogen lijken op Siouxsie Sioux, mooi staaltje fotoshoppen.

Nu is ze weer gewoon Madonna

avatar van E-Clect-Eddy
GrafGantz schreef:

Ik moet aan Frida Kahlo denken. Wellicht jij ook?

Yep, deze tweede hoes doet inderdaad aan Frida Kahlo denken maar die andere kwam me ook al bekend voor.

avatar van GrafGantz

Die vorige hoes heb ik niet gezien, dus daar kan ik je niet mee helpen

avatar van Arrie
GrafGantz schreef:

Die vorige hoes heb ik niet gezien, dus daar kan ik je niet mee helpen

Zie hier.

avatar van catdog
lennon schreef:
Is Madam X een afkorting voor Botox?

Wat een afzichtelijke hoes....

Dan kan 't nooit tegenvallen

Confessions on a Dance Floor meldt zich aan. Wellicht nog beter dan Ray of Light.

catdog schreef:

Dat vind ik echt niks. Blijft uiteraard persoonlijk

avatar van Waste Management
De eerst single ''Medellín'' valt een beetje tegen, erg wennend. Ik ben heel erg benieuwd naar de liedjes waar geen gastoptredens op te horen zijn.

Inmiddels moet ik mijn mening herzien over Medellín: verslavend nummer. Een soort La Isla Bonita anno 2019 (en dat nummer vond ik in 1986 ook minder en dat moest groeien).

avatar van musicfriek
Hier ook. Eerste keer dacht ik: mwah.. en nu helemaal verslaafd. Ze flikt het weer hoor. Net optreden bekeken van Billboard Music Awards en echt: wauw!

Madonna, Maluma - Medellín (Billboard Music Awards Performance) - YouTube

avatar van Dance Lover
Na ruim 10 weinig opzienbarende jaren klinkt Medellin in ieder geval alvast weer erg fijn!

avatar van meneer
musicfriek schreef:

Madonna, Maluma - Medellín (Billboard Music Awards Performance) - YouTube

Alle respect voor deze Dame ! Top dit !!

avatar van Rudi1984
Ik vind het eerlijk gezegd maar een nietszeggend nummer en een wat duffe show, op het trucje met de hologrammen na. Zingt ze überhaupt?

avatar van meneer
Rudi1984 schreef:

Ah ! De jaloerse Taylor Swift fan gespot .

avatar van Bassie1978
I Rise is inmiddels ook uit.

avatar van swoon
1,5
Rudi1984 schreef:

I second dit. Ik weet niet wat iedereen in deze live-uitvoering ziet.. matige zang, belachelijk trucje met de hologrammen en saai nummer.

Ik ben het ook wel met jullie eens: ik vond haar wat stijfjes overkomen (me dunkt met die leeftijd, dus verder alleen maar respect daarvoor, maar je ziet toch echt dat ze ouder is) en die hologrammen vind ik eigenlijk iets heel lelijks, maar dat is persoonlijk. Ze is gelukkig nog niet dood moet je maar denken (want dat vind ik echt iets afgrijselijks).

Gezien de shows die ze in het verleden nog wel eens opvoerde vond ik dit eigenlijk maar een lauwe hap.

Bassie1978 schreef:
I Rise is inmiddels ook uit.

Dit vind ik dan weer niks. Maar ja, misschien roep ik over een tijd weer wat anders

avatar van tnf
tnf
aERodynamIC schreef:

Huh? Ja, ze hebben beiden een latin-tintje. En daar houden de overeenkomsten wat mij betreft ook op.

Een perfect in elkaar zittend popnummer dat klinkt alsof het geheel ontspannen & organisch is ontstaan (al weet ik, gezien haar perfectionistische aard, niet of dat echt zo was), versus een krampachtig klinkend duet dat door autotune nog verder verziekt wordt.

Je bent trouwens niet de enige die de vergelijking maakt, is me opgevallen.

Een van mijn maten is getrouwd met een Latijnsamerikaanse. Bij verjaardagen komen dan alle Latina's - die zij heeft leren kennen op de taalcursus - met hun NL partner (overigens levert die blend wel heel mooie kroost op) en dan wordt altijd gedanst op 'reggaeton'-achtige muziek (tot het je echt de strot uitkomt en je de toevlucht zoekt op het terras en de zwaardere alcoholica). Aan dat ritme doet Medellin denken, alleen zit die Latino er wel irritant doorheen te lullen en is de stem van La Ciccone wel heel erg rechtgetrokken.

Na MDNA was ik afgekickt, kwam Rebel Heart er toch, in de spec ed. (na 3mnd 2ehands voor weinig); denk dat het met deze opnieuw zo zal gaan - het bloed kruipt nou eenmaal ...