Madonna - Madame X (2019)

Pop / Dance
Label: Interscope

1. Medellín (4:58)

2. Dark Ballet (4:14)
  3. God Control (6:19)
  4. Future (3:53)

met Quavo

5. Batuka (4:57)
  6. Killers Who Are Partying (5:28)
  7. Crave (3:21)

met Swae Lee

8. Crazy (4:02)
  9. Come Alive (4:02)
  10. Extreme Occident * (3:41)
  11. Faz Gostoso (4:05)

met Anitta

12. Bitch I'm Loca (2:50)

met Maluma

13. I Don't Search I Find (4:08)
  14. Looking for Mercy * (4:50)
  15. I Rise (3:44)
  16. Funana * (3:42)
  17. Back That Up to the Beat * (3:50)
  18. Ciao Bella * (5:36)
  19. Medellín [Offer Nissim Madame X in the Sphinx] * (5:30)

met Maluma

20. I Rise [Instrumental] * (3:44)
tnf schreef:
Huh? Ja, ze hebben beiden een latin-tintje. En daar houden de overeenkomsten wat mij betreft ook op.

Ik zeg nergens dat het nummer hetzelfde klinkt. Het is Madonna met weer eens een latin tintje en nu anno 2019, dus met een zanger die voor extra verkoopcijfers moet zorgen en een autotune die de boel maskeert. Dus ja, dat is de vergelijking

En voor mij persoonlijk: ik had indertijd in het begin ook wat tijd nodig voor La Isla Bonita en nu voor Medellín. Vergelijking nummer twee

avatar van E-Clect-Eddy
Ook Crave is uitgebracht.

E-Clect-Eddy schreef:
Ook Crave is uitgebracht.

Ook niet echt mijn ding.

avatar van Waste Management
'Future' met Quavo is nu ook uitgebracht...

avatar van E-Clect-Eddy
Gisteren kwam ook nog Maluma - 11:11 (2019) uit met daarop het nummer Soltera (maagd of single) waarop ze een bijdrage deed. 'T is allemaal inwisselbaar.

Waste Management schreef:
'Future' met Quavo is nu ook uitgebracht...

Madonna op de reggaetour, echt een heel erg matig nummer zeg..

Crave vind ik dan weer erg goed.

avatar van catdog
Video van 'Crave' is ook uit inmiddels. Weer erg sfeervolle video!

avatar van musicfriek
Had 'm vanmorgen net toegevoegd. Idd een prachtige video en het nummer bevalt me ook steeds beter

avatar van lennon
wacht maar tot ze 't live gaat brengen

avatar van joko150
niet echt slimme promotie om nog net voor de album release zo'n optreden neer te zetten, en dan op youtube en bewerkte versie plaatsen

avatar van reptile71
Nog geen grappen over de albumhoes in combinatie met haar songfestivaloptreden?

joko150 schreef:

Juist wel, dat betekende twee keer enorme aandacht die ze anders nooit had gekregen. Het zou me niet eens verbazen als dat optreden bewust was.

avatar van bikkel2
Aandacht zat, maar ik betwijfel ten zeerste of dit een handige move van haar was.
Feitelijk neemt ze iedereen in de zeik ( incl.zichzelf) en op een nogal opzichtige en onhandige manier.
Madonna had het beter kunnen laten zoals het was en eerlijk moeten zijn naar met name de fans, dat het niet best was.
Daar bouw je meer respect mee op. Het is ook maar een mens. Live zingen is nooit haar sterkste punt geweest. Zo zijn de feiten nu eenmaal.

avatar van LucM
Haar optreden op het songfestival was een miskleun maar inderdaad, live-optredens zijn nooit haar sterkste kant geweest.
Van dit album verwacht ik ook niet veel, haar vorige twee vielen danig tegen. Eigenlijk heeft ze na 2000 geen echt goed album meer uitgebracht. Wel een aantal goede (hit)singles maar ook dat is nu verleden tijd.

LucM schreef:
Eigenlijk heeft ze na 2000 geen echt goed album meer uitgebracht.
Dat is jouw mening, maar Confessions is hier nog altijd favoriet. Begin dit Madonna gebash wel een beetje zat te worden. Heb echt respect voor haar, één van de weinige jaren 80 supersterren die nog over is en nog steeds wel degelijk telt. Eén tip voor je: waag je vooral niet aan dit album, want je reactie valt nu al te voorspellen

avatar van LucM
Respect voor Madonna heb ik zeker wel door de vele onvergetelijke hits in het verleden maar de laatste jaren is zij maar een schim van zichzelf en haar optreden op het ESF had zij moeten laten voor wat het was (ik ben het volledig eens met bikkel2).
Medellín en Crave beluisterd ... Madonna op de latin en R&B-toer ... niet slecht maar ook dat kan niet tippen aan haar vroegere hits, er blijft nauwelijks wat van hangen.

bikkel2 schreef:
Aandacht zat

Ik zie haar naam echt zelden meer voorbijkomen in de media. Alleen die twee keer dat ze live onderuit ging (een paar jaar geleden letterlijk) kan ik me heugen. Dit zou zonder het incident een heel stille release zijn geweest.

avatar van bikkel2
Best mogelijk wat je zegt hoor. Madonna is nu ook oud voor een popartieste.
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Maar op deze manier moet je het ook niet willen lijkt mij.
Het is en blijft een legende. Algemeen beschouwd als de Queen Of Pop. Ze heeft veel uit haar carrière gehaald. Het is dan jammer dat het in deze fase zo moet gaan.
Ze had het wellicht beter niet kunnen doen.

avatar van lennon
Het blijft bijzonder dat iemand met zo weinig zang capaciteit zo lang zo groot kan zijn.

En ja, ook vind een handvol nummers leuk en ik zie ook hoe slim ze is,maar door de mand vallen vocaal gezien deed ze al regelmatig. Het maakt blijkbaar niks uit.

Rudi1984
Ben het met je eens hoor, bikkel2. Bewust of niet, zo’n einde van haar carrière verdient ze niet al heb ik persoonlijk weinig met haar.

avatar van Bassie1978
Dark Ballet is een muzikaal hoogstandje en totaal anders dan de overige liedjes die tot nu toe verschenen zijn.

avatar van Waste Management
'Dark Ballet' is tot nu toe beter dan de andere 4 liedjes, de piano stuk in het lied is leuk gedaan. Alleen jammer van die computer stem in de middle-8, daar had ze niet aan moeten sleutelen. Verder een heerlijk nummer...

Dark Ballet is zeker de meest interessante single van het album.

avatar van pureshores
Medellin lijkt op een nummer van PM Dawn als Madonna en Maluma in de 2e helft van het nummer losgaan, kan er niet op komen, maar die koortjes.....

Ik zag Dark ballet gisteren, mooi dat ze zich wel uitslooft voor de video's nu maar muzikaal doet het me weinig. Crave, Medellin en Future groeien wel.

avatar van judgepaddy
Van alles wat ik tot nu toe gehoord heb komt het over als een mislukte poging tot een magnum opus.
Dat geneuzel met die kinderachtige cliche symbolen in de tekst, met achterhaalde beats, voorspelbare harmonie en auto-tune.
Jammer hoor, maar haar stempel heeft ze al jaren geleden min of meer gedrukt.
Deze ga ik maar snel vergeten.

avatar van esteban
Wat een onwaarschijnlijk flauwe nummers allemaal, tot nu toe. Bij momenten durf ik Medellín en Dark Ballet zelfs verschrikkelijk te noemen. Ze lijkt soms zelfs een bijrol te spelen in haar eigen songs. Moet wel gezegd dat ze muzikaal mee blijft gaan met de tijd, veel beter dan vele andere artiesten die niet eens zo lang meedraaien. Dat duet met Swae Lee bijvoorbeeld. Maar het neemt ook een groot stuk van haar eigenheid weg, naar mijn gevoel. Met I Rise pas ze wel mooi in het rijtje van enkele hedendaagse pop-madammen die hun stem verlenen aan zulke matige composities. Dus in dat opzicht moet ze niet onderdoen voor de huidige generatie.

avatar van Shffl
0 sterren voor het hoesontwerp.

avatar van Minneapolis
De hoes was veel sterker geweest zonder haar naam er op. Hele rare plaatsing ook. Mismatch met de titel tekst zo.

avatar van judgepaddy
Ach nu zie ik pas dat de titel op haar mond staat na uitvergroten van de hoes.
Ik dacht eerst dat haar mond was dichtgenaaid, en dat niet eens wishful thinking,...