Rihanna - Good Girl Gone Bad (2007)

Alternatieve titel: Good Girl Gone Bad: Reloaded

Barbados
Pop / R&B
Label: Def Jam

1. Umbrella (4:35)

met Jay-Z

2. Push Up on Me (3:15)
  3. Don't Stop the Music (4:27)
  4. Breakin' Dishes (3:20)
  5. Shut Up and Drive (3:33)
  6. Hate That I Love You (3:39)

met Ne-Yo

7. Say It (4:10)
  8. Sell Me Candy (2:45)
  9. Lemme Get That (3:41)
  10. Rehab (4:54)
  11. Question Existing (4:08)
  12. Good Girl Gone Bad (3:35)
  13. Cry * (3:53)
  14. Haunted * (4:08)
  15. Disturbia * (3:59)
  16. Take a Bow * (3:49)
  17. If I Never See Your Face Again * (3:18)

met Maroon 5

1,0
Het zijn wel erg veel niet-actieve gebruikers.
En Umbrella is inderdaad een classic in dit genre, maar dan kan je Don't Stop The Music ook gerust een classic noemen.

tja....

Klopt, denk dat Umbrella, Don't stop the music en SOS haar classics zullen blijven want de recentere nummers zijn inwisselbaar en niet echt uitschieters meer

1,0
Op dit album staan inderdaad haar meest herkenbare hits, ik denk trouwens dat je Shut Up & Drive daar ook wel bij kunt noemen.

1,0
umbrella is voor mij een bewijs van hoe weinig talent zij heeft. Het enige succes aan het nummer is het catchy ella-ella-ella....voor de rest een vergetelijk nummer met geen enkele creativiteit. Haar stem is wel apart, maar ik vind het echt niet om aan te horen.
Ik ben geen pop hater maar dit is echt slecht.

1,0
Umbrella heeft ze denk ik zelf niet geschreven hoor Shelter.

1,0
nee volgens mij schrijft ze niks zelf... maar welof niet umbrella wordt gezien als 1 van haar beste nummers. Dat zegt dan eigenlijk toch al genoeg over het gebrek aan talent wat in haar zit? Niet iedereen hoeft eigen nummers te schrijven om toch nog een beetje krediet op te bouwen in de muziek wereld, maar als je en niet geweldig kan zingen en te simpele teksten hebt en je beste nummer is al dan niet zelf geschreven maar zonder enige creativiteit....

avatar van pureshores
maar nu gaat ze zoveel credit krijgen voor haar samenwerking met Coldplay.

Ik denk toch dat Rihanna commercieel gezien inmiddels boven Beyonce en Gaga staat. Haar albums bewandelen erg ruim dance, rnb en pop terwijl Beyonce in de sky radio/zenuwrnb hoek is blijven gangen (Run the world) en Gaga gedateerde eurodance blijft maken.
En Loud verkoopt beter dan 4 en Born this way

avatar van kobe bryant fan
Ik ken ongeveer 3/4 van deze cd. En ik snap niet waarom deze in de Top 250 staat.
De songs hebben irritante refreinen. Rihanna is ook niet direct een van de beste zangeressen en veel emotie steekt ze er ook niet in.

avatar van chevy93
226 van de 250 vind ik anders helemaal niet zo hoog.

avatar van kobe bryant fan
Je hebt gelijk. Heb het aangepast, wel is het raar dat deze boven platen als Untrue,... staat.

avatar van Don Cappuccino
Zelf vind ik er helemaal niks aan, maar dat wisten jullie misschien al.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk dat je feitelijk kunt vaststellen dat Rihanna niet monotoon zingt. Ze gebruikt namelijk diverse toonhoogtes en als je dan de betekenis van het woord monotoon opzoekt dan weet je dat het niet monotoon kan zijn. En emotie of expressie is iets wat je moet voelen. Je weet niet of ze zonder emotie zingt. Je weet alleen dat jij het emotieloos vindt. Ik vind wel dat ze met veel emotie en expressie zingt.

Edit. opmerking waar ik op reageer is nu weg.

avatar van Rhythm & Poetry
We moeten trouwens onze berichten weghalen. Ik was de gouden regel even vergeten.

Let op! Discussies over de top 250-notering van dit album horen in het forum, niet bij het album.

1,0
als je dezelfde verschillende toonhoogtes op de zelfde manier blijft zingen per nummer, heet dat nog steeds monotoon...dus feitelijk kan het wel.
Volgens mij betekent mono toon niet letterlijk 1 toon, maar een steeds terugkerend geluid wat dus kan betekenen dat de toon op zich wel verschillende hoogtes kan hebben maar steeds op dezelfde manier wordt herhaald

avatar van predator
Gloeilamp schreef:
Dat zou goed kunnen, maar ik vind het erg bijzonder dat een album wat een zes scoort toch in de Top 250 staat.

Dat heeft er meer mee te maken dat gebruikers zich kennelijk geroepen voelen, om hier een extreem laag cijfer voor te geven. Er zullen ook genoeg gebruikers zijn die Radiohead 3x niks vinden, maar dit niet uiten door negatief te gaan stemmen bij hun cd's.

avatar van Rich_B
Blijft toch met STIP het beste album van Rihanna! Kan dit album nog steeds met plezier luisteren, hopende dat er weer eens een album zoals deze zal komen.. Maar dat betwijfel ik, zolang dat niet gebeurd zal ik deze met vrolijkheid uit de kast blijven halen!

avatar van pureshores
gisteren draaide men ergens in een tent Don't stop the music en dan rent de hele dansvloer meteen vol, mag dan toch als een new-classic worden gezien. We zijn nu ruim 5 jaar verder na GGGB en ze is er nog steeds en heeft al veel meer nummers nu op haar naam die ook door mensen die weinig met haar op hebben krediet krijgen (Diamonds, Stay).
Good girl gone bad is echter buiten de hitsingles nog teveel vuller, alleen Breakin' dishes is nog enigzins pakkend

avatar van Vinck
Dit album moet uit de top 250...

avatar van NewYorkCityLight
Ik wilde het net op #1 in m'n top10 gaan zetten.

avatar van adri1982
Vinck schreef:
Dit album moet uit de top 250...
Jammer, van mij had deze er best in mogen blijven. Niet dat het een top-album is, maar ik vind deze best goed.

avatar van adri1982
3,5 ster voor dit album, wat het ook verdiend. Best goede nummers (ik reken de nrs. 1 t/m 12 plus 'Cry', 'Disturbia' en 'Take a bow' mee) en een mooie hoes, waarop de prachtig poserende Rihanna op zeer mooie wijze in de camera kijkt.

avatar van MIAB
Veel hits op deze plaat en het overige luistert leuk weg, maar een hele bijzondere plaat is het niet. Zelf vind ik haar ballad "Take a bow" het lekkerste klinken op dit album.

Heb deze lp gekocht voor het draaien op feesten als ik mensen op de dansvloer wilt hebben die niet alleen maar new wave/post punk/indie willen horen.
Best genietbaar deze plaat, zeker Umbrella en Dont stop the music

En de kul dat ze niets zelf schrijft, wel eens van Elvis gehoord?

avatar van MIAB

Take a Bow * (3:49) 5,0
If I Never See Your Face Again * (3:18) 3,5

avatar van ZAP!
Grootfaas schreef:
...wel eens van Elvis gehoord?
Wie?!