Suicidal Tendencies - How Will I Laugh Tomorrow... When I Can't Even Smile Today (1988)

Metal / Punk
Label: Epic

1. Trip at the Brain (4:32)
  2. Hearing Voices (4:14)
  3. Pledge Your Allegiance (4:32)
  4. How Will I Laugh Tomorrow (6:45)
  5. The Miracle (5:28)
  6. Suicyco Mania * (5:54)
  7. Surf and Slam (2:52)
  8. If I Don't Wake Up (4:54)
  9. Sorry?! (3:47)
  10. One Too Many Times (3:13)
  11. The Feelings' Back (4:04)
avatar van the crook
HammerHead schreef:
Al heeft dit de tand des tijds duidelijk niet goed doorstaan.

Totaal niet mee eens, ik aanbid het geluid van de ST albums uit de jaren 80!

Samen met Lights Camera Revolution! is dit de beste plaat van ST, met name het titelnummer (die versnelling in het midden is ongeëvenaard) en dan heb ik het nog niet eens over de teksten gehad....weergaloos!!!

avatar van frolunda
Één van de beste crossover platen die ik ken en tevens één van de hoogtepunten uit het oeuvre van Suicidal tendencies.Vooral Sorry,the Feeling's back en het titelnummer zijn geweldig,maar eerlijk gezegd staat er geen zwak nummer tussen (ook het bonus nummer Suicyco Mania is erg goed).Verder zijn de gierende solo's van gitarist Rocky George een lust voor het oor.Het enige dat wat achter blijft is de productie,die was op de,ook prima opvolger Lights camera revolution toch een stuk beter,kost toch een halve ster.Verder niks dan lof voor How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today.

buizen
Deze zomer staan de mannen, met Dave Lombardo (zo is bevestigd) achter de drumkit, op Forta Rock.
De ideale drummer voor een band als deze. Lombardo speelt stevig maar 'swingt'.
Mooie albumtitel.

avatar van namsaap
Ten tijde van de release was dit album niet van mijn draaitafel te krijgen. Al lang niet meer gedraaid maar ook nu luistert het album nog prima weg. Het album begint sterk en zakt eigenlijk nergens in. Vooral het gitaarwerk van Rocky George, al vaker genoemd, tilt de muziek naar een hoger niveau. Dat het nog beter kon bewezen de heren op het navolgende ' Lights, Camera.. Revolution'.

avatar van milesdavisjr
Nog steeds een goed album in het crossover genre, muzikaal gezien zelfs uitstekend te noemen. De matte productie van deze schijf valt nog wel te accepteren, maar Muir kan gewoon niet zingen. Soms schreeuwend, dan weer fluisterend, soms past een zanger in het geheel ook al is hij geen natuurtalent. Mike heeft het ondanks zijn energieke en enthousiaste voordracht niet voor mij, derhalve dan ook geen klassieker in mijn ogen.

milesdavisjr schreef:

Foute redenering. Niet jouw voorkeuren bepalen of het een klassieker is.

Kronos schreef:

Foute redenering. Niet jouw voorkeuren bepalen of het een klassieker is.

Ik zeg toch ook nergens dat ik bepaal of het wel of geen klassieker is...voor mij persoonlijk is het geen klassieker. Wel even goed lezen he

avatar van Kronos
'Geen klassieker in mijn ogen' is niet hetzelfde 'voor mij persoonlijk geen klassieker'.

Gewoon zelf wat beter schrijven dus.

Kronos schreef:

Gewoon zelf wat beter schrijven dus.

Of je interpretatievermogen is aan een update nodig

avatar van Kronos
Nee niks mis mee. Een klassieker is gewoon niet hetzelfde als een persoonlijke klassieker.

avatar van milesdavisjr
Oke dan is het goed. ik ben het met je laatste zin eens. Wellicht had ik het anders kunnen formuleren.

avatar van Wolfmother
De jongens blijven lekker constant bezig, weer een heerlijk album wat je gelijk in een goed humeur brengt. Ondanks de soms zware teksten.

1. Suicidal Tendencies
2. How Will I Laugh Tomorrow...
3. Join the Army

avatar van ZAP!
'If...' en 'One...' zijn gave tracks waar vele bands enkel van kunnen dromen om te kunnen fabriceren en uitvoeren, maar zijn niet (zo) perfect (als de rest hier). 'Sorry' ook, maar die's toch net iets gaver. De afsluiter komt weer op het niveau waar het mee begon. Ik wilde er een halfje bij doen, maar toch maar niet dan. Wel 1 v/d dikste 9s die ik hier al uitdeelde, blijft staan.