Prince - Originals (2019)

Pop / Funk
Label: Warner Bros.

1. Sex Shooter (3:06)
  2. Jungle Love (3:04)
  3. Manic Monday (2:51)
  4. Noon Rendezvous (3:01)
  5. Make-Up (2:27)
  6. 100 MPH (3:31)
  7. You're My Love (4:24)
  8. Holly Rock (6:39)
  9. Baby, You're a Trip (5:51)
  10. The Glamorous Life (4:12)
  11. Gigolos Get Lonely Too (4:41)
  12. Love... Thy Will Be Done (4:07)
  13. Dear Michaelangelo (5:22)
  14. Wouldn't You Love to Love Me? (5:56)
  15. Nothing Compares 2 U (4:40)
lennon schreef:
Het hele album van the Family is inmiddels te vinden met prince vocalen.... mogen ze zo uitbrengen. Top plaat

Ik ken wel een aantal nummers met zijn eigen vocalen, maar niet allemaal denk ik.

Toch vind ik Jill Jones mijlenver boven het album van The Family staan.

avatar van Lura
-SprayIt- schreef:
Premature stemmen verwijderd

Misschien een idee om alleen stemmen mogelijk te maken vanaf de dag van release?!

Lura schreef:

Is al vaker geopperd. Ben ik het niet echt met eens. Albums kunnen tegenwoordig op zoveel manieren al eerder te beluisteren zijn dat het moet kunnen om voor de release een stem uit te brengen, en in de praktijk gaat het meestal ook goed.
In dit geval ging het om 0,5* en dan is het raar en valt het ineens op. Dan praat je niet meer over liefhebbers of over mensen die een pre-listening sessie of zoiets gehad hebben.

En zelfs dan nog: je kunt je vroege stem altijd even toelichten als mensen het in twijfel trekken (inclusief een tag). Dat gebeurde nu niet.

Vroege stemmen vind ik juist ook wel een leuk onderdeel van de voorpret voor anderen.

Make-up is het. Een kort stukje. Maar het swingt! Het is een apart nummer. Het bijzondere synth geluid doet me denken aan 'Strange but true'. Een nummer waar ik al jaren van loop te roepen dat dat een geniaal nummer is van 'Rave'. Sommige die -hard Prince fans denken daar anders over. Daar heb ik gelukkig niks mee te maken (ik heet eigenlijk Willem en ik heb in 1999 in chez BB in Utrecht dat Prince feest gegeven waar bij DJ NM hele goed draaide, toch alweer 20 jaar geleden

Ken je het nummer van Vanity 6 niet Wilmer?

Wat een laag gemiddelde van 4,29 zeg...

Ik zit het als Prince fan een beetje naar beneden te halen...

aERodynamIC ik heb die LP van Vanity 6 al jaren in huis en inderdaad Make up kende ik nog niet
het was me nooit opgevallen.... strange... maar de versie van Prince vind ik beter. (nu makkelijk gezegd)
Beeetje zwak van mij dat ik die van Vanity niet kende,,, terwijl ik wel die Jill Jones CD heb
en regelmatig enthou draai

west schreef:
Wat een laag gemiddelde van 4,29 zeg...

Ik zit het als Prince fan een beetje naar beneden te halen...

Dat gemiddelde daalt wel weer, zeker als het boven de 20 stemmen gaat komen. Genoeg mensen die helemaal niks met Prince hebben en zo gaat het altijd na 20 stemmen, bij welk album ook.

Dit is ook nog eens een lastig album om te beoordelen vind ik zelf: de nummers waren al bekend in de versies van andere artiesten, waren soms al bekend in zijn eigen versie, is een postume release en is natuurlijk geen volwaardig nieuw album.

Zelf had ik eerst even last om de nummers die ik zo goed ken even los te laten en nu in deze versies te horen waardoor ik ook op 4* zat. Maar nu heb ik dat losgelaten en besef ik weer in welke te gekke periode van zijn carrière we zitten. Met de vorige release Piano & a Microphone 1983 is dat toch weer heel anders. Die draai ik al niet meer, dat zal met deze anders zijn verwacht ik.

aERodynamIC schreef:

Ik kan je goed volgen en zie het ook zo. Vanwege een enkel nummer zit ik nog op 4*, maar er staan flink wat juweeltjes op. Deze release is zeker de moeite waard.

Op Wouldn't You Love to Love Me? na vind ik de geluidskwaliteit trouwens prima. Toch een pluspuntje, want dat was maar afwachten.

Als je via een omweg de muziek bij Tidal download, staan de ID3 tags erin van de bootlegs waar ze vanaf komen. Volgens mij is dit stap 1 naar het bewijs dat de grote meester zelf achter de ongelofelijke hoeveelheid bootlegs zit, die vaak perfect klinken en qua grafische vormgeving ook perfect zijn.

1. Sex Shooter 5 The Jewel Box II
15. Nothing Compares 2 U 3 2004-02-15: The Fillmore, San Francisco, CA, USA

avatar van Minneapolis
Rudi Vader schreef:

Sherlock Holmes.

Ik draai Make up nu over de (goed geluid) koptelefoon. Yes Ik heb me niet vergist
Make up is gewoon belachelijk goed... Crossover met Prince en Kraftwerk of zo iets haha
maar dan anders. Het is veel strakker en obscuurder dan die Vanity 6 versie.
Als straks die CD (eindelijk) uitkomt weet ik al wat ga draaien ... wat een feest!
Die rare Prince zet me al bijna 40 jaar op het verkeerde swingende been
Leve Prince en het geluk van zijn nieuwe muziek!

Benieuwd in hoeveel jaarlijstjes dit album straks gaat opduiken. Niet in de mijne in elk geval (ik vind dit soort releases, hoe leuk ook, daar zelf niet in thuis horen).

Rudi Vader schreef:

12. Love... Thy Will Be Done 16 Abu Dhabi 20ten
13. Dear Michaelangelo 30 Blast From the Past 4.0
14. Wouldn't You Love to Love Me? 9 Blast From the Past 1.0
15. Nothing Compares 2 U 3 2004-02-15: The Fillmore, San Francisco, CA, USA

Leuk zo'n lijstje.. En met alle respect maar er klopt helemaal niks van.... birthday parade als voorbeeld...is een live bootleg... En de rest klopt ook niet.

avatar van jraw
lennon schreef:

Ik denk dat ie gewoon een fanmade versie van Originals te oakken heeft... ook leuk, wel anders...

jraw schreef:

Ik heb het bij Tidal vandaan Orgineler dan dit kan je het niet krijgen, lijkt me. Geen bootleg, En het zijn al zeker helemaal geen live versies. De genoemde Birthday Parade heb ik zelf (SAB 056/057) en die is inderdaad live (rete goede bootleg trouwens.)

Er zijn een aantal programma's die Tidal files kunnen omzetten. Dit kwam er uit. Ik kwam er juist achter omdat het programma dat ik gebruik, de bestanden automatisch in mappen zet aan de hand van de ID3 tags. Hier kwam een raar soepzooitje uit. Andere artiesten kwamen er wel goed uit. Het is of opmerkelijk of een dwaal spoor. Ik hou het dan op het laatste.