Prince - Originals (2019)

Pop / Funk
Label: Warner Bros.

1. Sex Shooter (3:06)
  2. Jungle Love (3:04)
  3. Manic Monday (2:51)
  4. Noon Rendezvous (3:01)
  5. Make-Up (2:27)
  6. 100 MPH (3:31)
  7. You're My Love (4:24)
  8. Holly Rock (6:39)
  9. Baby, You're a Trip (5:51)
  10. The Glamorous Life (4:12)
  11. Gigolos Get Lonely Too (4:41)
  12. Love... Thy Will Be Done (4:07)
  13. Dear Michaelangelo (5:22)
  14. Wouldn't You Love to Love Me? (5:56)
  15. Nothing Compares 2 U (4:40)
  16. Nothing Compares 2 U [Cinematic Mix] * (4:24)
totale tijdsduur: 1:03:52 (1:08:16)
jraw schreef:

Het is de originele versie van 5 minuten... ipv van die 4m20 van de single...

Stomme Japanse uitgaven

Ik heb maar een 30 dagen free trial bij Tidal genomen voor dit album. Even daarna volgt hopelijk de LP.

Lucky.L, heb jij dit album al gehoord? Het staat nog niet eens op Tidal.

west schreef:
Lucky.L, heb jij dit album al gehoord? Het staat nog niet eens op Tidal.

Dan zal het voor ons gewoon volk ook wel snel komen west

Dan zal het voor ons gewoon volk ook wel snel komen west

Ik ben er helemaal klaar voor. Jij vast ook!

Meest interessante release na zijn dood ja. Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van deze versies: is het echt een verbetering t.o.v. de bootleg versies die we kennen?!

avatar van Minneapolis
aERodynamIC schreef:
Het staat nog niet eens op Tidal.

[/quote]
Inderdaad.. Hoe zit dat meneer Lucky.L? Of voelde je gewoon de onweerstaanbare drang een halve * uit te delen?

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Premature stemmen verwijderd

Ik begrijp van een vriend (die muziek journalist is) en de cd al gehoord heeft dat 13 van de 15 nummers toch een andere versie zijn, dan degene die we al kennen.

Zo is Manic Monday dus echt alleen Prince.
Dat maakt t nog boeiender.

avatar van esteban
Over die premature stemmen (ik ben er niet één van), deze CD is in bepaalde kringen reeds volledig te horen (geweest) hoor. Ik weet natuurlijk niet of die stemmers in kwestie daar toegang tot hadden. Daar spreek ik mij niet over uit.

2 keer geluisterd nu...

Manic Monday is leuker dan met Apples, maar vind m toch nog wat tam.
You're my love voor Kenny Rogers is zo'n vreemde eend in de bijt, met vocalen zoals ik m bij Prince bijna niet hoorde. Moet ik aan wennen.

Noon Rendevouz is wel echt het hoogtepunt. Wat is dat mooi in zijn versie.
Make Up is ook lekker weird Prince.

Ik ben blij met deze release, al is het wel een echte verzameling, want een eenheid is er niet te vinden. Dat is ok, het geeft een mooi beeld hoe gepassioneerd en gedetailleerd Prince zelfs de demos voor zijn .
proteges opnam.

Mwah, nie alle 13 nie hoor... maar ze klinken wel beter!

Welke dan nog meer? Zelfs het begin van 100Mph is net iets anders.. er zitten echt wezenlijke verschillen in. Ik daag je uit er nog één te vinden die 't zelfde is...

Bijvoorbeeld Dear Michaelangelo..

Bijvoorbeeld Dear Michaelangelo..

Ik weet t niet. Ik ga er nog eens voor zitten...

avatar van jraw
Maar, zowieso lekker plaatje... hopelijk snel meer... of misschien nog een maxi'tje met wat extended versies... die edit van Sex Shooter komt er wel heel vroeg in... en the Glamorous Life moet ook nog wel wat aan te plakken zijn..

avatar van driekesjiwi

driekesjiwi schreef:
Deze is niet op Spotify
Misschien kun je nog een gratis proefmaand Tidal proberen?

De eerste release van Prince na zijn dood waar ik echt naar uitkeek. Ja, de extra's bij Purple Rain waren te gek, Moonbeam Levels van 4Ever één van mijn lievelingsnummers van de man en Piano & a Microphone 1983, de eerste release was wel aardig maar ook erg merkwaardig en eentje die niet veel uit de kast wordt getrokken.

Op Originals nummers van Prince bekend in versies van andere artiesten. Een hoop van deze nummers waren bij de fans wel bekend in zijn eigen versie, maar de vraag was of dit dezelfde versies zouden zijn en vooral in welke kwaliteit. Dat laatste zit wel goed dus dat is al een enorm pluspunt.

Het is een lekker allegaartje, wat we van tevoren natuurlijk al wel wisten. Maar wel een verdomd lekker allegaartje uit de periode dat ik zelf echt een mega-grote fan was.
Toch is dat gegeven juist wat dit album ook wel zijn zeer kleine minpuntjes bezorgt. Ondanks dat ik een aantal van deze nummers al kende in zijn eigen versie, daar zijn de versies zoals gebracht door de betreffende artiesten zo in mijn genen gaan zitten dat ik er nu toch (weer) aan moet wennen.

Manic Monday is gewoon perfect in de versie van The Bangles en ineens hoor je dan de wat lage vocalen van Prince..... toch even apart. Ook de nummers van Sheila E en Jill Jones zitten zo door en door in mijn hoofd, dat dit echt 'even wennen' is. Eigenlijk had ik dat al in de tijd dat ik deze Prince versies leerde kennen heel lang geleden.
You're My Love valt op door de manier van zingen, een manier zoals ik Prince niet vaak hoor. Ook niet echt een 'Prince-nummer' (hoe gek dat nu ook klinkt).

Maar ach, het zijn minpuntjes van niks. Prince was heer en meester in die dagen, en zelfs zijn 'afdankertjes' zijn van een torenhoog niveau bleek toen al en blijkt ook nu, nu we allemaal naar de blauwdruk ervan kunnen luisteren.

driekesjiwi schreef:
Deze is niet op Spotify

Precies een reden waarom ik Spotify niet gebruik. Gebeurt wel vaker dit soort ongein. Ik ben te ongeduldig daarvoor en ga ook niet aan Tidal

aERodynamIC schreef:
Nog voor de duidelijkheid: op 7 juni de release via Tidal (exclusief voor 14 dagen). Op 21 juni brengt Warner het uit als download en ook streaming en dan op 19 juli de fysieke release op cd en vinyl

kortom 2 weken geduld hebben... en dan komt die waarschijnlijk naar andere streaming-platforms

E-Clect-Eddy schreef:

Er zijn ook nog andere wegen te bewandelen, anders kan ik het niet al gehoord hebben he

avatar van lion69
Noon Rendezvous en Love..thy will be done behoren tot de beste nummers die Prince ooit heeft geschreven. Baby, You're a Trip, goed nummer, prachtig gezongen en een een laatste minuut waar je mond van open valt. Meer gospel heb ik Prince niet gehoord.

aERodynamIC schreef:

Jij durft Jay-Z enkele centen te ontfutselen?

Pas maar op!

he'll go gangsta(rappin') on yo lily-white-ass

lion69 schreef:

Ken je de versie van Jill Jones..... wat een machtig album is dat toch. Het best Prince-album niet door hem gezongen.

avatar van driekesjiwi
aERodynamIC schreef:

Heb ook andere wegen bewandeld en ga er nu voor zitten

aERodynamIC schreef:

Helaas bij een inbraak is de mooie CD van Jill Jones (met Baby, You're a Trip en Mia Bocca / All Day, All Night) meegenomen, één van een handvol collector's items die ik sindsdien nog erg mis. Voornamelijk omdat de muziek die erop staat zeer moeilijk te vinden is. Zoals ook de cd-single Change Your Mind van Prince-fan Gary Numan met Bill Sharpe

avatar van lion69
aERodynamIC schreef:

ik ken de versie van Jill Jones. Ik ben het met je eens dat dit het beste Prince album is wat niet door hem is gezongen. Samen met het album van The Family

avatar van Minneapolis
lion69 schreef:

The Family staat bij mij wel wat hoger.
Ik ben wel blij dat het Baby you're a trip is geworden van Jill's album, hoewel ik nog even geduld moet hebben voor Prince's versies (ik wacht wel op Spotify en waarschijnlijk besluit ik dan het cdtje, geen lp in dit geval, te kopen).

lion69 schreef:

Het hele album van the Family is inmiddels te vinden met prince vocalen.... mogen ze zo uitbrengen. Top plaat