Kate Tempest - The Book of Traps and Lessons (2019)

Label: Republic

1. Thirsty (3:26)
  2. Keep Moving Don't Move (5:49)
  3. Brown Eyed Man (3:05)
  4. Three Sided Coin (4:02)
  5. I Trap You (3:32)
  6. All Humans Too Late (3:06)
  7. Hold Your Own (4:07)
  8. Lessons (4:04)
  9. Firesmoke (3:34)
  10. Holy Elixir (4:56)
  11. People's Faces (5:17)
avatar van Dreten Bukgat
damn, die firesmoke track...!

avatar van TomPSV
Prachtig nummer, ja. Erg benieuwd naar het hele album.

avatar van Marty McFly
44:58 hiervan, dat lijkt me dus echt verschrikkelijk.

avatar van Kos
Kos
Inderdaad.

avatar van Strangeways
Holy Elixer inmiddels ook te beluisteren op Spotify / YouTube. Eveneens een fijn nummer.

avatar van overmars89
Op 3voor12 luisterpaal nu bijna helemaal te horen!

avatar van E-Clect-Eddy
overmars89 heb je ook een link? Ik zie het er niet staan.

Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

...tenminste als je in de juiste regio op de planeet woont! En officieel is Nederland dat niet.

...maar wie over de 'juiste' browser of plug-in beschikt kan hier ook van genieten.

avatar van overmars89
Ik ben compleet weggeblazen door dit album. Ik word volledig ingepakt door haar stem, haar manier van spreken en de intrigerende verhalen. Lang niet zo in een album verdwenen..

avatar van Johnny Marr
People's Faces, wát een track

avatar van E-Clect-Eddy
Het is zeker een interessant album maar de nadruk ligt mij te veel op de gesproken teksten. De minimale, stemmige muzikale aankleding versterken haar emotioneel gedragen teksten. Maar het is nadrukkelijk een 'spoken word' performance.

Ik hou zelf meer van vloeiende teksten, gezongen dus en waar de muziek meer prominent aanwezig is. De overeenkomsten met Anne Clark zijn groot en dus eenvoudig om te zeggen, dat bevalt me meer. Ook al is dit zeker niet slecht en tussen alle andere Pop/Rock releases gewaagd om dit uit te brengen. Maar zie mij niet vaker dan een paar keer dit album opzetten.

avatar van Shffl
Haar beste werk tot nu toe!

avatar van grovonion
Toch niet helemaal mij ding. Aanvankelijk werd ik gegrepen door haar uitzonderlijk broze stem, en ook de doordachte teksten lijken vol inhoud. Maar op de duur begint het allemaal te vervelen, zo'n beetje als iemand die maar blijft klagen over iets, na verloop van tijd word je er dan imuun voor.