The Murder Capital - When I Have Fears (2019)

Ierland
Rock / Punk
Label: Human Season

1. For Everything (5:13)
  2. More Is Less (2:55)
  3. Green & Blue (6:16)
  4. Slowdance I (4:01)
  5. Slowdance II (3:14)
  6. On Twisted Ground (6:09)
  7. Feeling Fades (4:09)
  8. Don't Cling to Life (2:26)
  9. How the Streets Adore Me Now (4:38)
  10. Love, Love, Love (4:54)
avatar van Frenz
The Sound idd, maar toch ook wel wat Echo & the Bunnymen

Gekwelde stem, altijd goed pre-kerst. Overigens vind ik de energie van Fontaines cs van een andere orde.

Leuk die eindejaarslijstjes

avatar van sj0n88
Het Slowdance-tweeluik: smullen geblazen!

avatar van galleryplay
Erg sterk album. Ik ben wel blij met die rustmomenten (6 van de 10!). Dit album is daardoor toch wel onderscheidend in het -vandaag de dag- enorme aanbod binnen dit genre.

avatar van Rvdz
Als geheel pakt deze me wat minder dan de platen die stroming- en landgenoten Fontaines D.C. en Girl Band vorig jaar uitbrachten, maar For Everything, Feeling Fades en (vooral) Don't Cling To Life zijn geweldige nummers. Zin in de show in De Melkweg vanavond.

avatar van galleryplay
Rvdz schreef:

Na het optreden in de Melkweg te hebben bijgewoond kan ik alleen maar zeggen dat MC voor mij definitief het beste is dat deze stroming te bieden heeft.
Beetje kort optreden maar de intensiteit maakte dat helemaal goed.

avatar van sj0n88
Deze plaat is enorm gegroeid bij me. Achteraf snap ik niet dat ik dit zo lang links heb laten liggen, terwijl de plaat hier op MM toch best breed werd opgepakt. Absolute hoogtepunten zijn voor mij For Everything (die overgang in dat nummer ) en het tweeluik Slowdance I en Slowdance II. Na alle lyrische berichten over hun live-optredens keek ik enorm uit naar hun optreden op Down The Rabbit Hole. Het mag helaasch niet zo zijn. De eerstvolgende keer dat ze in Nederland optreden, ben ik er zeker bij.

avatar van stoepkrijt
sj0n88 schreef:
For Everything (die overgang in dat nummer )
De spijker op zijn kop! Beste fragment van het hele album wat mij betreft. Ik zal het liedje weer eens opzetten, het is alweer te lang geleden.