Alter Bridge - Walk the Sky (2019)

Metal / Rock
Label: Napalm

1. One Life (1:23)
  2. Wouldn't You Rather (3:51)
  3. In the Deep (3:50)
  4. Godspeed (4:16)
  5. Native Son (4:15)
  6. Take the Crown (4:47)
  7. Indoctrination (4:40)
  8. The Bitter End (3:44)
  9. Pay No Mind (4:16)
  10. Forever Falling (5:10)
  11. Clear Horizon (4:56)
  12. Walking on the Sky (4:55)
  13. Tear Us Apart (4:31)
  14. Dying Light (5:46)
avatar van jellylips
Jelle78, dat klopt inderdaad, al lijkt het erop dat die compressie niet enkel het resultaat is van een hot mastering.. maar los daarvan, ik volg de band vanaf het begin (ja, ik was vroeger behoorlijk weg van Creed), en vond het per album beter worden met als hoogtepunt Fortress. De laatste twee platen lijken niet zo geïnspireerd als het werk tot aan dat punt.

Kanttekening: voor Alter Bridge moet ik altijd in de mood zijn. Momenteel ben ik dat totaal niet, ik vermaak me momenteel meer met het nieuwe werk van Foals. Ik denk dat ik deze plaat gewoon nog een keer ga proberen als de tijd rijp is.

avatar van legian
Tja Alter Bridge, toch wel een van mijn favorieten bands. Ze wisten door de sterke zang, het heerlijke gitaarspel en de stevige nummers toch altijd boven de massa uit te steken. Maar met The Last Hero werd wel duidelijk dat ze elke keer weer hetzelfde uitvoeren. En ook hier is dat weer duidelijk te horen. Echt erg vind ik het niet trouwens, de nummers zitten gewoon sterk in elkaar. Maar de groeiende catalogus word zo wel wat inwisselbaar.

Maar eens kijken hoe het live gaat klinken. Dat zal ongetwijfeld wel weer een feest worden.

De sterke nummers zitten voor mij vooral aan het eind. Clear Horizon, Walking on the Sky en Dying Light zijn erg lekker. Maar Indoctrination springt er voor mij wel echt bovenuit. Heerlijk gitaarwerk en heerlijke sfeer in dat nummer.

hele album in de auto gedraaid en ik ging zelfs scippen. dus hooguit 3 sterren. Nee Creed was echt veel beter.

avatar van El Stepperiño
Dit vond ik vroeger erg goed, maar helaas, het doet me niets meer op wat korte solo's na misschien.

avatar van james_cameron
Zesde album van deze amerikaanse rockband en wederom een schot in de roos. Alsof het de mannen geen enkele moeite kost om keer op keer een uitstekende plaat in elkaar te zetten. Het is sporadisch even wennen aan een wat melodieuzer geluid hier en daar, ondersteund door toetsen, maar overwegend klinkt Alter Bridge zoals we van hen gewend zijn: meeslepend, zwaar en lekker bombastisch.

Leuke recensie James, maar A.B. haalt het niet bij Creed. Die nummers waren stuk voor stuk beter!

avatar van legian
Nee, Creed verveeld veel sneller dan Alter Bridge. AB is muzikaal zo veel sterker. Ze hebben veel meer dynamiek in de muziek en de zang, om nog maar niet te spreken over de veel betere melodieuze insteek. Creed heeft goeie muziek gemaakt, maar weet gewoon niet lang te boeien.

avatar van JB7x
Ik vind dit lastig. Staan met Pay No Mind, Dyling Light en Clear Horizon echt fantastische nummers op deze plaat. Vooral Pay No Mind is misschien wel één van de beste (hard)rock songs die de laatste jaren is uitgebracht. Maar een heel album, dat trek ik niet. Toch net iets te veel van hetzelfde en een aantal nummers die zich bij lange na niet kunnen tippen aan de nummers genoemd hierboven. Wat rest is de paar uitschieters in een afspeellijst te zetten om er zo van te kunnen genieten. Want dat ga ik zeker doen!

Wat een matig album zeg! Het begint en eindigd aardig, maar voor de rest zijn het maar matige Alter Bridge nummers. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de volgende. De vorige kon nog net, maar het wordt er niet beter op. Misschien dat ze het te druk hebben met kun nevenprojecten...