Talk Talk - ASides BeSides (1998)

Label: EMI

1. Talk Talk [Extended Version] (4:34)
  2. Today [Extended Version] (4:33)
  3. My Foolish Friend [Extended Version] (5:30)
  4. It's My Life [Extended Version] (6:19)
  5. Such a Shame [Extended Version] (7:00)
  6. Such a Shame [Dub Mix] (6:33)
  7. Dum Dum Girl [12" Mix] (5:23)
  8. Without You [12" Mix] (5:55)
  9. Life's What You Make It [Extended Mix] (7:01)
  10. Living in Another World [Extended Remix] (8:58)
  11. Pictures of Bernadette [Dance Mix] (8:06)
  12. Happiness Is Easy [12" Mix] (7:02)
  13. Talk Talk [Demo Version] (3:28)
  14. Mirror Man [Demo Version] (3:30)
  15. Candy [Demo Version] (4:24)
  16. Strike Up the Band (2:45)
  17. ? (4:08)
  18. My Foolish Friend (3:19)
  19. Call in the Night Boy [Piano Version] (3:49)
  20. Why Is It So Hard? (4:04)
  21. Again a Game...Again (4:11)
  22. Without You (3:26)
  23. Dum Dum Girl [US Mix] (3:39)
  24. It's Getting Late in the Evening (5:45)
  25. For What It's Worth (5:21)
  26. Pictures of Bernadette (5:03)
  27. Eden [Edit] (4:21)
  28. John Cope (4:38)
avatar van dazzler
Alicia schreef:
Op de originele maxi-single Life's What You Make It [Extended Mix] uit 1985 met de grote gele vlinder op de hoes, is de mix van dit mooie nummer anders en duurt het nummer 6 minuten en 39 seconden.
Heb je het dan niet over de "Original Mix" van Side 2? Die heeft de speelduur die jij noemt. Op Side 1 staat de "Extended Version" van bijna 7 minuten.

Talk Talk - Life's What You Make It (Extended Version) (Vinyl, 12") | Discogs

avatar van Alicia
Nee, op mijn versie staan maar twee liedjes. Op de a-kant staat Life's What You Make It (Extended Version) 6:39 en dit nummer klinkt anders dan de versie op deze verzamelaar. Op de b-kant staat It's Getting Late In The Evening. Mijn versie is een 'printed in Germany' exemplaar, er zijn trouwens ook wat kleine verschillen op de cover waar te nemen en we heben hier te maken met een ander serienummer (?) namelijk: 060-20 0936 6 A en B. Dit zou kunnen betekenen dat er verschillende persingen/versies bestaan, die in Nederland naast elkaar verkrijgbaar waren. Ik heb mijn 12" single in 1986 ergens in Rotterdam gekocht. Edit: Talk Talk - Life's What You Make It (Extended Version) (Vinyl, 12", 45 RPM, Maxi-Single) | Discogs

avatar van Castle
Ik had ooit een een extended version op tape (van toen bekende van me copy) en voor mijn gevoel was die anders dan ik op deze cd versie had, maar dacht mijn geheugen het was. Ik denk ik nu minder dement/schizo of whatever ben ik dacht ? Thnks Alicia voor de uitleg.

avatar van reptile71
Ik heb diezelfde 12 inch als Alicia. Dat is de extended version. Wat op deze cd staat is de extended mix. Die laatste is dus iets langer. Overigens heb ik deze 12 inch alleen maar om de B kant It's Getting Late in the Evening.

avatar van Alicia
Hoera, we zijn er uit! Best lastig al die 'mixen', ik kan dus maar beter bij de originele versies blijven.
Hoe dan ook, de 'extended version' vind ik dus veel mooier dan de 'extended mix' op deze verzamelaar! Ja, de b-kant It's Getting Late in the Evening is natuurlijk subliem!

avatar van Chameleon Day
IGLitE is weergaloos!! R71 en Alicia, doen jullie hier ook mee?

avatar van vigil
Zieltjes aan het winnen Chameleon Day

avatar van reptile71
Chameleon Day schreef:
IGLitE is weergaloos!! R71 en Alicia, doen jullie hier ook mee?

Ik kijk nooit verder dan mijn neus lang is op musicmeter dus die dingen gaan aan mij voorbij normaal, nu doe ik mee dankzij CD.

vigil schreef:
Zieltjes aan het winnen Chameleon Day

IGLitE moet toch in de startlijst komen! Ik overweeg om meerdere accounts aan te maken. Dus als je bij het top 25 topic nieuwe users tegenkomt met een TT-nummer als username....?

avatar van lennon
Die BeSides mogen ze wel eens een keer op vinyl uit gaan brengen wat mij betreft!

avatar van dazzler
lennon schreef:

Dat is al gebeurd hoor. Daarom zijn het b-sides.

dazzler schreef:

Dat is al gebeurd hoor. Daarom zijn het b-sides.

tja...….

Mjuman schreef:
De simpele verklaring van deze aanschaf lag in de recommendation op Amazon.co.uk: "you might also consider" en "people who bought ****, also bought these ****" .

Waar een mens al niet gevoelig voor kan zijn. Die remixen zijn echt ruk - ik meen me overigens te herinneren dat de band zelf geprotesteerd heeft tegen de remixes op History Revisited , die zijn uitgevoerd door EMI (buiten medeweten van Talk Talk), dus als hiervoor dezelfde remixen gebruikt zijn, en EMI kennende is dat goed mogelijk, verklaart dat wel e.e.a. De prijs 7 GBP, is zeker geen reden tot klagen, gezien het andere materiaal.

Beetje late reactie, maar ik vind de remixen op deze cd echt niet ruk. Nou ben ik ook een groot liefhebber van miaxis uit die periode, zolang ze maar eervol aan het origineel deden denken. En dat is bij deze in de meeste gevallen toch echt het geval

Deze release is pas echt ruk: Talk Talk - History Revisited (1991) en het zijn dus niet die remixen die op dit album staan.

Maar de mixen op dit album doe je tekort met de classificatie "ruk"

avatar van vigil
Dit zijn de originele 12" waar Talk Talk in principe gewoon bij was, History Revisited zijn "hippe" mixen van begin jaren '90 waar de band fel tegen was

avatar van Mjuman
vigil schreef:

History Revisited is gewoon "unauthorized" (da's de term) - de band heeft daarover een rechtzaak aangespannen en gewonnen.

De relatie tussen EMI en Talk Talk is nooit een warme geweest en EMI heeft er alles aan gedaan om er zoveel mogelijk geld uit te trekken. Ik vind die opgerekte nummers zwaar klote, maar eenieder mag zijn mening erover hebben. Ben ervan overtuigd dat Webb en Hollis zich ook negatief erover hebben uitgelaten, maar ik kan e.e.a. niet meer terugvinden. Er was ooit een Zweed die een enorm archief had met allerlei Talk Talk info, maar die site is uit de lucht, helaas.

Allmusic (zie de wiki over dit album) zegt over deze dubbelaar: "Asides Besides can certainly be seen as a cash-in release to coincide with Mark Hollis' first solo release and the reissue of Talk Talk's EMI catalog, but rarely does such a calculated industry move result in such a treat for fans ... Asides Besides may be of interest only to diehard Talk Talk fans, but for that audience this collection is absolutely essential."

avatar van Hollister
Ongelooflijk dat mensen hier het alleen maar over mixen en remixen hebben terwijl er 2 nummers ( John Cope en Its getting late in the evening ) opstaan die zo goed zijn !! Alleen voor deze 2 nummers al zou je deze blind moeten aanschaffen !

Hollister schreef:

‘It’s Getting Late in the Evening’ behoort tot het allerbeste dat de band heeft voortgebracht. Je vergeet overigens ‘For What It’s Worth’.

avatar van Hollister
Chameleon Day schreef:

Klopt, in mijn enthousiasme even over het hoofd gezien. Shame on me..

avatar van Chameleon Day
Ooit ergens gelezen - maar waar? - dat 'It's Getting Late in the Evening' was bestemd om te worden opgenomen op de 'Colour of Spring'. De band vond het echter toch niet passen in het geheel. Begrijp ik wel.....En zo belandt een fenomenaal nummer dus op de b-kant van een single.

avatar van Chameleon Day
BTW: dit is dus de enige verzamelaar die je van Talk Talk in je collectie moet hebben (en dan niet vanwege de 12"). De rest kan je vergeten.

Ik moet helemaal niks.

Maar... eens dat dit wel de beste is. Ik heb m dan uiteraard ook.

Door de eerdere berichten weer eens gedraaid… plus 0,5 ster

Paar nummers welk erg goed zijn in het verleden door veelheid aan nummers wellicht (en minder rustig luisteren) gemist

Castle schreef:

Welke nummers zijn dat?

Welke nummers zijn dat?

It's Getting Late in the EveninG
Eden
Call in the Night Boy [Piano Version]

Wellicht ik ze ooit al goed vond maar niet in mijn hoofd zijn blijven hangen…
Had de reguliere albums heel hoog staan, deze uitgave was soort mix en gooi er maar bij iets…

Castle schreef:
…deze uitgave was soort mix en gooi er maar bij iets…

Klopt. Dit album vertoont geen coherentie, maar bevat wel een aantal niet in je TT-collectie te missen pareltjes.

lennon schreef:
Ik moet helemaal niks.

Nou, …..ik ben van de TT-politie en ik voer een “lik op stuk” beleid. Dit was mijn laatste waarschuwing!

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:

Anderen hier zijn meer van het (s)lik uw stuk beleid en who knows wat ze bij de uitvoering daarvan draaien. Da's een ander topic!