Coldplay - Everyday Life (2019)

Label: Parlophone

1. Sunrise (2:31)
  2. Church (3:50)
  3. Trouble in Town (4:38)
  4. BrokEn (2:30)
  5. Daddy (4:58)
  6. WOTW / POTP (1:16)
  7. Arabesque (5:40)
  8. When I Need a Friend (2:35)
  9. Guns (1:55)
  10. Orphans (3:17)
  11. Èkó (2:37)
  12. Cry Cry Cry (2:47)
  13. Old Friends (2:26)
  14. بنی آدم (3:14)
  15. Champion of the World (4:17)
  16. Everyday Life (4:18)
  • vanaf vrijdag 22 november te koop
  • nummer 20 in de rotatielijst
avatar van TomPSV
Titelsong Everyday Life is nu ook te beluisteren. Mooi, rustig nummertje en een fijne afsluiter van het album zo op het eerste gehoor.

Gisteren ook al wat live gespeeld Coldplay: Everyday Life (Live) - SNL - YouTube en Coldplay: Orphans (Live) - SNL - YouTube

avatar van legian
Na het horen van de singles begin ik hier toch gematigd enthousiast voor te worden. Dit doet weer denken aan de 'oude' Coldplay die ik altijd kon waarderen. De drie nummers brengen een beetje een mix van stijlen en geluiden. Maar eens zien wat ze er verder van maken.

avatar van esteban
Ik vind het in ieder geval een mooie mix tot nu toe.

'Orphans' is de commerciele Coldplay van de laatste jaren, gemengd met een beetje Los Unidades. 'Arabesque' is de Coldplay die blijft experimenteren en nieuwe richtingen inslaat. 'Everyday Life' is de Coldplay balad van jaren terug. Voor elk wat wils?

Coldplay - Everyday Life (Official Lyric Video) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Een akoestische versie van Everyday Life zal waarschijnlijk veel meer indruk maken en meer herinneren aan ballads uit hun begin periode.

Arabesque (en misschien everyday life toch ook wel) is toch wel een pak beter dan wat Coldplay de afgelopen jaren heeft gemaakt.
Ik vind Arabesque een verrassing en een bijzondere track. Deze zou ik bij de eerste beluistering- als ik het niet zou weten - niet aan Coldplay hebben toegeschreven.

avatar van uwoga
Heb best veel zin in dit album!

avatar van The_CrY
Prachtig nummer, dat titelnummer. Heb deze plaat meteen maar even besteld alvast, samen met Kaleidoscope en Live in Buenos Aires, die ik ook nog mis in mijn collectie.

avatar van Julian McArthur
volgens de website gaat dit plaatje maar 53 minuten duren. En dan toch kiezen voor een dubbelaar. Zullen ofwel heel veel korte songs zijn of er zitten er weer een aantal bij die maar 20 sec. duren of zo. Zo van die overgangsnummers. Kan alle kanten uitgaan

avatar van catdog
The_CrY schreef:

Kaleidoscope is ook een hele sterke met All I Can Think About Is You en A L I E N S.

Coldplay... Tja, ik heb altijd een speciaal plekje bewaard voor deze band, al sinds dat ik Yellow voor het eerst voorbij hoorde komen op de radio. Ze zijn de laatste jaren echter uit mijn zicht geraakt, ik kon de muziek niet meer waarderen.

Voor het eerst in lange, lange tijd heeft een nummer van deze heren dan toch wel een snaar geraakt. Het titelnummer. Kippenvel. Arabesque heeft ook wat bijzonders, zal geen hit worden, maar ja, ja, ja, dit kan zomaar eens een schot in de goede richting zijn.

avatar van JVT
JVT
Na Arabesque is ook het titelnummer heel erg goed. Zou coldplay zowaar nog een goede plaat uit gaan brengen?
Dan moeten ze natuurlijk niet te veel nummers als Orphans op de plaat hebben staan, wnt das een stinker

avatar van KKOPPI
Coldplay - Guns (Preview) - YouTube

Guns is klaarblijkelijk een satire over de Amerikaanse wapenwet.

Muzikaal lijkt dit album dan de goede kant op te gaan, maar het is jammer dat er dan wordt gesmeten met politieke onderwerpen waarvan we weten dat ze stof gaan doen opwaaien (Kijk nu maar al in de comments bijv.)

Laten we hopen dat ze bij Coldplay niet net als U2 als 'linkse hippies' eindigen die over niks anders kunnen zingen dan Amerikaanse politiek.

avatar van vincentcorjanus
Er is niks met´smijten met politieke onderwerpen´. De preview klinkt in ieder geval al veelbelovend! Mooi onderwerp om een versje van te kleien.

avatar van Gommans
Ik ben zeer blij verrast door deze plaat. wist niet dat de jongens dat weer/nog in zich hadden.
Goed bezig zo; en mijn vertrouwen, wat de laatste 2 cd's toch ver weg gezakt was, is toch weer hersteld. Deze cd is prima, lijkt ook weer op een vernieuwd, maar toch ook oud, repertoire. Geen overdosis aan goedkope synthesizers en elektronische deuntjes, maar gewoon weer de muziekanten die het werk doen ipv computers. Hulde! Voorlopig is mijn favoriet "Champion of the world"

Ik heb het album nu 1x gehoord en er is mij niet veel bijgebleven helaas. Uitblinker is voor mij Everyday Life, maar die kende ik al. Ik geef het nog een kans maar denk niet dat ik hier van ga houden.

Ik weet het nog niet helemaal met dit album. Er staan een paar sterke tracks op, maar ook een aantal die nogal langs mee heen glijden.

Zo pakkend als die eerste twee albums wordt het nooit meer, maar dat zal ook wel aan mij liggen denk ik. Hadden ze Parachutes nu uitgebracht had het me misschien ook veel minder gedaan dan toen. Dat album kwam op het juiste moment.

Op Everyday Life proberen ze duidelijk nieuwe dingen uit en nu weer op een andere manier. Dat valt te prijzen. Nu moet het album mij als geheel nog zien te pakken. Kijken of dat alsnog gebeurt of dat het hier bij blijft.

Het is me iets te zwalkend, te veel van alles willen proberen. Wel klinkt de band vrij ontspannen.

avatar van vincentcorjanus
Ze durven weer! Knap staaltje werk van deze heren. Deze ga ik nog even vaker luisteren. 'Champion of the World' is erg mooi en ook 'Daddy' en 'Trouble in Town' zijn verrassend.

avatar van KKOPPI
Klinkt goed allemaal, maar ik sluit me aan bij aERodynamIC. Is het een samenhangend diepgaand geheel? Of gewoon een plaat met veel 'tryouts'.

avatar van mr-mucho
Beter dan veel van de laatste platen. Maar beter dan een milde alt-popplaat is het ook niet. Misschien wel naar verwachting. Noem dit maar de 0 lijn van Coldplay. Prima. Hoewel, Arabasque smaakte even naar meer.

Zoals eerder benoemd: vele paden. Maar voor mij net te braaf. Daardoor raakt het me nergens Echt. Doch, hoor ik liever een plaat als Orphans op de radio dan veel andere hedendaagse meuk.

avatar van CWTAB
Hun beste plaat van de laatste 8 jaar, ik had eerlijk gezegd de hoop opgegeven na A Head Full Of Dreams & Kaleidoscope EP.

De plaat gaat inderdaad vele kanten op, laat BrokEN, WOTW/POTP, Eko & Cry Cry Cry van de tracklist vallen en je krijgt een sterkere plaat. (voor mij toch)

Leuke "comeback" plaat maar geen meesterwerk, een prima voldoende (Orphans & Everyday Life zijn wel de parels voor mij).

Wat die 5 Sunrise_Sunset Interlude van nut hebben... (buiten de overgang naar Sunset/Sunrise te illustreren via een het luiden van een kerkklok, is dit bij de fysieke versie ook of slechts 1 track van 50 seconden die bij When I Need A Friend gekleeft zit?)

Aangenaam album. Misschien het meest ingetogen van allemaal.
Wat mij betreft hadden de gospelnummers in het archief stof mogen happen. De 6 'interludes' idem.

De eerste indruk is goed. Heel divers van pop , rustige nummers, klassiek en gospel. Veel minder commerciële gelikte nummer. Ik moet er even inkomen maar ze klinken goed. Veel meer diepgang als t vorige album
Opmerkelijk dat t album al is uitgelek

avatar van Michiel Cohen
Bonne schreef:
Opmerkelijk dat t album al is uitgelek

Dat uitlekken is een marketingtruc.

avatar van Michiel Cohen
Zou graag eens naar deze muziek willen luisteren zonder vocals. Krijg jeuk van die stem.

Goed divers album. Een album dat me meerdere keren verrast heeft. Daddy, When I Need A Friend, Cry Cry Cry en Sunrise zijn toch wel echt mijn favorieten.

Tot nu toe alleen de Singles gehoord. Vond Orphans zelf het allerslechtste nummer die ik ooit heb gehoord van Coldplay. Arabesque vind ik tot nu toe mwa. Everyday Life is een erg mooi nummer, maar zal geen nummer worden die ik mij zal herinneren als een klassieker van Coldplay. Een echt topnummer. Ik hoop op dit album toch nog een echte Coldplay-klassieker te vinden.