The Cure - Concert (1984)

Alternatieve titels: The Cure Live | Curiosity - the Cure Anomalies

Label: Fiction

1. Shake Dog Shake (4:15)
  2. Primary (3:30)
  3. Charlotte Sometimes (4:05)
  4. The Hanging Garden (4:07)
  5. Give Me It (2:45)
  6. The Walk (3:30)
  7. One Hundred Years (6:50)
  8. A Forest (6:45)
  9. 10:15 Saturday Night (3:45)
  10. Killing an Arab (2:50)
  11. Heroin Face [4 December 77 the Rocket Crawley] * (2:30)
  12. Boys Don't Cry [27 May 78 Demo Made at Chestut Studio Frensham] * (2:35)
  13. Subway Song [October 79 Nottingham] * (2:29)
  14. At Night [9 June 80 French Radio Concert] * (5:25)
  15. In Your House [15 January 80 Holland] * (3:12)
  16. The Drowning Man [1981 August Australia or New Zealand] * (5:36)
  17. Other Voices [1981 Somewhere Else] * (4:35)
  18. The Funeral Party [November 81 Somewhere Else] * (4:35)
  19. All Mine [1 May 82 London] * (2:45)
  20. Forever [Version] [15 May 84 Paris] * (4:44)
avatar van frolunda
Goed live album.Alleen de versie van Primary vind ik wat gehaast en rommelig klinken.Ook klinkt Robert Smith in zijn zang niet altijd even geïnspireerd.
Wel erg goede uitvoeringen van A Forest,Charlotte times,One hundred years en Killing an arab.
Van dat laatste nummer vind ik de live versie op de 10 inch EP van the Hanging garden echter nog beter.

IJzersterke concertregistratie die symbolisch staat voor hetgene waarin The Cure nog steeds uitblinkt: sulbieme optredens op de man loslaten.

De kwaliteit staat van de nummers staat hoe dan ook buiten kijf.

Heerlijke hoe dof de drum zich doorheen de nummers baant: aanklampend en toch prominent aanwezig in alle onderdanigheid. Chapeau.

Deze release is eigenlijk onmisbaar voor al wie deze band in het hart draagt.

Geweldige band maar helaas niet de live plaat waar we/ze recht op hebben, vergeleken met Nocturne van Siouxsie (met Smith op gitaar) en Play van Magazine komt deze er een eind achter.
Had heel graag een live lp van the Cure uit de periode Seconds/Faith willen zien, zoals Torhout Werchter "fuck Robert Palmer fuck Rock n Roll", de bonus is ook beter dan de gewone plaat maar ja ik koop geen cd's

avatar van Premonition
Paris vind ik een stuk beter dan deze, hoewel die wel wat gepolijster klinkt

avatar van Castle
Paris, Show, Concert, Bestival... Allemaal Cure live albums alemaal eigen "smoel" en sfeer.
Al gaat de voorkeur zoals ik ze benoem uit.maar allemaal hebben ze pareltjes in hun eigen uitvoering staan.
Concert is helemaal The Top sfeer met alles ervoor, het moment dat maakt het.
Al vind ik deze het rauwst, wellicht mede door een give me it en shake dog shake.

Okk het bonus werk van een toenmalige cassette bandje is meesterlijk goed

avatar van reptile71
Kreeg vandaag de cassette in handen met de extra live tracks, een erg leuke aanvulling.

Castle, ik denk dat deze ook wel het rauwst is omdat hij volgens mij helemaal puur is zonder overdubs. En ik denk dat ze gewoon nog wat rauwer klonken dan op latere live albums.

avatar van Castle
Dat kan zeker reptile71. Later zijn ze gaan dubben met die overdubs, dubbeltje op zijn kant?
Grappig dit was mijn allereerste live plaat die ik kocht.

avatar van vielip
Fantastisch live document! Aan de ene kant jammer dat er niet meer op staat. Maar waarschijnlijk is dat ook wel de kracht. The Cure klinkt hier nog lekker ronkend en fel. Die gitaren klinken echt vet man! Staat geen zwak nummer tussen vind ik. Vanaf opener Shake dog shake tot en met afsluiter Killing an Arab is het genieten. Die intro van A forest ook....heerlijk!!

avatar van Minneapolis
Deze is fijn hoor!
Ik heb Paris ook, en ondanks dat ik dat een sterk concert vind, draai ik deze liever. De sfeer is wat minder donker, iets meer punk, iets meer tempo, ook wat meer variatie in stijl. De 42 minuten vliegen voorbij zonder dat het ergens inzakt. Sterker nog, de laatste 4 nummers zijn een feest.